Niciun tren de călători nu mai circulă pe ruta Timișoara-Jimbolia

Gara JimboliaLocuitorii din Jimbolia care fac naveta spre Timișoara sunt puși în situația de a-și găsi, pe cont propriu, soluții pentru transport. Și aceasta după ce cursele pe această rută au fost sistate. Primarul localității spune că a căutat să asigure soluții provizorii și că a încercat să găsească rezolvare la Prefectura Timiș, la CJT și la Ministerul Transporturilor. De unde, de trei săptămâni, nu a primit niciun răspuns.

 

Sute de persoane afectate, nicio reacție oficială

Darius Postelnicu portret Foto PNL TimisPrimarul liberal al Jimboliei, Darius Postelnicu, spune că, din 19 aprilie, niciun tren nu mai circulă pe ruta Timișoara – Jimbolia, iar sutele de navetiști au fost puși în situația de a găsi soluții pe cont propriu. Pentru a veni în sprijinul lor, edilul s-a adresat în scris, încă din 21 aprilie,  Prefecturii și Consiliului Județean Timiș. De unde, însă, până în acest moment, nu a primit niciun răspuns. Darius Postelnicu mai spune că s-a adresat și reprezentanților Ministerului Transporturilor și că a purtat discuții și cu reprezentanții Regiotrans și cu cei ai Regionalei CFR Timișoara: „Am încercat să contactăm Regionala CFR, Consiliul Judeţean și Prefectura Timiș. Am fost rugați de către Regionala CFR să sunăm la Regiotrans. Am sunat, ne-au solicitat să nu îi mai deranjăm, deoarece au solicitat rezilierea contractului între CFR și Regiotrans, și să ne adresăm Ministerului Transporturilor. Aceleași îndrumări le-am primit și de la Prefectură și de la CJ Timiş. Am trimis adrese și la Ministerul Transporturilor. Nici până la această dată nu am primit un răspuns în scris…”.

În această situație, spune edilul, alternativa pentru cetățenii care fac zilnic naveta înspre Timișoara și retur ar putea fi reprezentată de transportul cu autobuzul. Doar că Autotim, care operează curse în județ, ajunge cu autobuzele sale doar până în Cărpiniș, argumentând că deplasarea până la Jimbolia nu se justifică, din rațiuni comerciale. „Ruta Timișoara – Jimbolia rutier a fost concesionată de către CJ Timiş către Autotim, care nu-și onorează acest contract, pe motive financiare. Am rugat CJ Timiş să ia măsuri. Nu avem niciun răspuns…”, mai spune primarul Darius Postelnicu.

Pentru a compensa absența oricăror mijloace de transport în comun, Primăria Jimbolia a recurs la soluții provizorii, care constau în utilizarea, pe lângă microbuzul Primăriei, a cărui capacitate este de 19 locuri, a unui autocar. Bani pentru achiziționarea unui autocar din bugetul Primăriei nu există, așa încât, pentru moment, Darius Postelnicu a apelat la bunăvoința reprezentanților unor firme din localitate, care au oferit sponsorizări. Capacitatea autocarului, de 60 de locuri, este, însă, mult prea mică în raport cu numărul zilnic de navetiști. Care se ridică, potrivit estimărilor edilului, la o medie de 230 de călători pe zi.

Iar posibilități financiare pentru a asigura transportul cu mai multe astfel de autocare nu sunt. În acest moment, pentru acoperirea cheltuielilor de transport, sunt necesari săptămânal aproximativ 4.000 de lei. Și, mai spune Darius Postelnicu, localității Jimbolia i-au fost alocate anul acesta fonduri de la buget mai puține decât în cursul anului trecut.

O altă soluție pe care primarul Darius Postelnicu spune că a luat-o în calcul ar fi să i se adreseze, printr-o scrisoare deschisă, premierului Victor Ponta. Și aceasta în condițiile în care autoritățile județene par să ignore solicitarea de a se implica în vederea soluționării problemei legate de transportul zilnic al celor peste 200 de navetiști din Jimbolia.

În plus, mai spune Darius Postelnicu, apelarea la un operator care să efectueze cursele cu autocarul pe ruta Jimbolia – Timișoara ar putea genera probleme Primăriei Jimbolia, existând riscul ca instituției să îi fie aplicate sancțiuni, pentru faptul că respectivele rute sunt deja concesionate de către CJ Timiş.

O soluție provizorie, asumată temporar de CFR Călători

Director Alexandru Simu bustLa jumătatea lunii martie, Regiotrans a sistat cursele pe care le opera pe mai multe rute din Timiș, din pricina expirării certificatului de siguranță. Acesta urma să îi fie emis de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, într-un termen neprecizat inițial. În aceste condiții, mii de navetiști au fost nevoiți să își găsească, pe cont propriu, alternative pentru transportul zilnic.

În 30 martie, ASFR i-a emis certificatul de siguranță. Așa se face că, din 1 aprilie, a fost reluată circulația pe rutele Timişoara Nord – Reşiţa Nord, Timişoara – Lovrin – Nerău, Timişoara Nord – Cruceni, Timişoara Nord – Lovrin – Cenad.

CFR Călători a anunțat că poate asuma, însă doar parțial și temporar, preluarea unei singure rute: Timișoara Nord – Jimbolia, traseu pe care l-a acoperit cu patru trenuri pe zi: “Deocamdată, noi, cu resursele noastre, nu putem acoperi decât, parţial, ruta Timişoara Nord – Jimbolia. Cu restul e greu de spus ce se va întâmpla. Nu avem capacitatea să ne redimensionăm pe un termen atât de scurt reţeaua noastră”, declara atunci, pentru TIMPOLIS, directorul Regionalei CFR Timişoara, Alexandru Simu.

Print Friendly, PDF & Email