Până la finalul anului, în Timişoara ar putea circula primele două tramvaie reabilitate

Model tramvai reabilitatEdilul Nicolae Robu a postat pe contul său deschis pe o reţea de socializare imagini care redau modul în care vor arăta tramvaiele din Timişoara care vor fi supuse reabilitării şi a invitat timişorenii să îşi exprime sugestiile faţă de designul acestora.

 

După reabilitare, tramvaiele vor păstra doar saşiurile, roţile şi osiile, urmând ca restul dotărilor şi componentelor să fie de ultimă generaţie, „similare cu cele ale modelelor de tramvaie Imperio, produse de compania Siemens”, după cum declară edilul Timişoarei, Nicolae Robu, într-o postare pe profilul său de Facebook. Acesta mai spune că tramvaiele vor fi vopsite pe exterior în nuanţe de violet, precizând că propunerile prezentate au fost elaborate de o echipă de designeri. Primarul mai spune că opţiunea pentru nuanţele de violet i se pare mai inspirată, în felul acesta înlăturându-se chiar şi posibilitatea unor speculaţii legate de utilizarea culorii galbene în cromatica tramvaielor, care ar fi permis asocierea cu una dintre culorile definitorii pentru PNL, partidul căruia edilul îi aparţine.

În interior, anunţă Nicolae Robu, totul va fi nou, iar vagoanele vor fi dotate cu instalaţie de climatizare, cu încălzire în scaune, cu instalaţii de supraveghere video, cu sisteme audio şi video de informare, cu instalaţie wireless care va permite călătorilor accesul gratuit, nerestricţionat la internet, dar şi cu un monitor touch screen, cu 

ajutorul căruia pasagerii vor putea obţine informaţii atât despre traseul pe care circulă tramvaiele, cât şi informaţii de ordin general despre Timişoara. În plus. tramvaiele vor fi dotate şi cu rampe speciale, care să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilităţi sau al persoanelor vârstnice.

Partea de acţionare va fi de mare randament, ultramodernă, similară noilor modele de tramvaie Siemens”, a precizat edilul.

Potrivit informaţiilor oferite de primarul Timişoarei, în acest moment se află deja în lucru primele două tramvaie, operaţiunile de reabilitare ale acestora fiind prevăzute să dureze trei – patru luni, urmând ca reabilitarea celorlalte tramvaie prevăzute în caietul de sarcini să continue într-un ritm de unul pe lună.

În situaţia în care, însă, tramvaiele reabilitate nu se vor dovedi la nivelul aşteptărilor timişorenilor sau ale reprezentanţilor Municipalităţii sau dacă, între timp, vor apărea pe piaţă modele de tramvaie noi, mai ieftine, oferite de diverşi producători de pe pieţele externe, edilul a precizat că este prevăzută posibilitatea sistării lucrărilor de reabilitare: „Ne putem opri oricând”.

Primarul a mai adăugat şi că ideea reabilitării vechilor tramvaie a apărut după ce a vizitat cel mai mare târg de profil de mijloace de transport, la Berlin, acolo unde a aflat despre posibilitatea reabilitării tramvaielor, ca metodă de a economisi bani, în condiţiile în care uzura fizică a componentelor metalice ale acestora intervine în aproximativ 100 de ani, în vreme ce uzura morală, în ceea ce priveşte dotările, intervine în doar câţiva ani. Un model de tramvai reabilitat circulă deja în România, la Iaşi, a mai precizat edilul, adăugând că, în capitala Moldovei, tramvaiul a fost reabilitat de către compania Grup Feroviar Român.

Edilul le-a solicitat, de asemenea, timişorenilor, să îşi exprime sugestiile referitoare la modul în care vor să arate tramvaiele reabilitate: „În pozele ataşate, puteţi vedea cum vor arăta tramvaiele Timişoarei în urma reabilitării aflată în derulare. Prima poză reprezintă o vedere a părţii din faţă, a doua o vedere a părţii din spate şi a treia o vedere a tramvaiului în ansamblul său, în privire de pe mediatoarea sa. Dacă vă place, clicuiţi Like. Dacă nu vă place, postaţi textul Dislike”, a mai scris edilul pe contul său de Facebook.

Contractul care vizează reabilitarea unor tramvaie din parcul RATT a fost semnat de Primăria Timişoara cu o asociere formată din două firme: Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad. Pentru reabilitarea unui singur tramvai este necesară suma de aproximativ 480.000 de euro.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis