Primăria Timișoara a demarat procedura de licitație deschisă pentru modernizarea stațiilor de tramvai pe traseul Liniei 1 Gara de Nord – Stația Meteo și retur.
34 de stații vor face obiectul contractului: Gara de Nord, Regele Carol I, Piața Mocioni/Sinaia, Piața Maria, Catedrala Mitropolitană, Spitalul de copii, Piața 700, Libertății, Continental, Prefectura, 3 August, Piața Traian, toate tur-retur, Prințul Turcesc, Sarmisegetuza, Lalelelor, V. Economu, V. Babeș, Meteo, UMT, Electrica, Gara de Est şi Piața Badea Cârțan.
„Un sfert din stațiile de tramvai din Timișoara intră într-un amplu proces de modernizare, plecând de la Gara de Nord și ajungând la stația Meteo. Călătorul va avea condiții civilizate de așteptare și informații pentru a-și putea integra călătoria cu alte opțiuni – nu doar cu alte mijloace de transport public, dar și cu bicicletele din stații sau cu deplasarea cu trenul în cazul navetei în localitățile de lângă Timișoara”, declară primarul Dominic Fritz.
Proiectul de modernizare – transmit reprezentanţii Municipalităţii – prevede ca peronul să fie adaptat pentru circulaţia noilor tramvaie Bozankaya şi să aibă pavaj tactilo-vizual și zone de avertizare cu un contrast ridicat de culoare, pentru o mai bună delimitare a spațiului. De asemenea, peroanele vor fi accesibile tuturor persoanelor cu mobilitate redusă (persoane cu dizabilități, vârstnici, părinți cu cărucioare pentru copii etc.), astfel încât să le permită urcarea/coborârea din tramvai.
Stațiile vor fi dotate cu sistem de supraveghere video și sistem de afișaj și informare (monitoare LCD), vizibil pe ambele fețe ale panoului de afișaj, cu informații privind timpul de sosire în stație al următorului vehicul și alte date importante privind traficul. Acesta va fi adaptat nevoilor persoanelor cu deficiențe vizuale și auditive.
De asemenea, este prevăzută și amplasarea de sisteme de informare pentru călători, de unde aceștia se pot informa cu ce mijloace de transport (inclusiv disponibilitatea bicicletelor în stații) pot să ajungă la destinație și vor avea posibilitatea ca validarea călătoriei să o poată face și în stație.
Stațiile vor avea panouri voltaice pentru generarea de energie, va exista opțiunea de încărcare a telefoanelor mobile, acces la Wi-Fi public și un sistem modern de achiziționare a biletelor.
Anunțul de intenție urmează să fie publicat pe SEAP, în această săptămână. În prima etapă va fi realizată documentația tehnică și obținerea autorizației de construire. Perioada de realizare a documentației și proiectării este de opt luni. Durata de viață solicitată prin documentație, a noilor stații este de minimum 24 de ani. Valoarea estimată a contractului este de peste 210.000 lei, fără TVA.
Ultimele comentarii