Primăria, obligată în instanţă să prelungească contractul cu Ştrandul Termal ZHH

Strand termal ZHHNu o dată s-a discutat în Consiliul Local despre modul defectuos în care au fost încheiate contracte de închiriere a terenurilor Primăriei Timişoara, în fosta administraţie. Probabil tot din cauza unui contract uşor de  interpretat Primăria este acum obligată de instanţă, în premieră, să accepte prelungirea unui contract de închiriere pentru o bază de agrement de pe bulevardul Vasile Pârvan.

 

Consilier local: „Se creează un precedent”

Pe lista de proiecte de hotărâri de Consiliu Local a apărut zilele trecute un proiect ce vizează încheierea unui act adiţional pentru prelungirea unui contract de închiriere din 2004, pentru o perioadă de opt ani, între 30 iunie 2009 şi 29 iunie 2017. Este vorba despre Ştrandul Termal ZHH, de pe bulevardul Vasile Pârvan, amenajat pe un teren al Primăriei. Inedit este faptul că  prelungirea închirierii a fost impusă, în premieră, de o decizie a instanţei. În raportul acestui proiect se arată că s-a aprobat în 2004 închirierea prin licitaţie publică deschisă a bazei de agrement din Timişoara, de pe b-dul Vasile Pârvan nr. 9, şi caietul de sarcini privind închirierea suprafeţei de 12.707 metri pătraţi. Pentru că au existat neînţelegeri legate de prelungirea contractului, discutată în principiu în 2009, s-a ajuns în instanţă. Tribunalul Timiş a obligat Primăria Timişoara să adopte o hotărâre pentru aprobarea prelungirii contractului de închiriere din 2004 pentru o perioadă de opt ani, până în iunie 2017.

Unii consilieri locali spun că această decizie ar putea constitui un precedent, care s-ar putea utiliza şi la alte contracte de închiriere ale Primăriei. „Până acum nu s-a mai întâmplat ca instanţa să dea o hotărâre definitivă şi irevocabilă prin care să oblige Primăria să încheie sau să prelungească un contract de închiriere. Din punctul meu de vedere, această chestiune nu este una benefică, întrucât se creează un precedent care ar putea fi invocat şi în cazul altor contracte similare ale Primăriei. Însă nu putem discuta decizia instanţei, ea trebuie pusă în aplicare”, ne-a declarat consilierul local PDL Ştefan Constantin Sandu.

Contracte „istorice”

Nu este prima oară când la Primărie se constată probleme legate de contractele de închiriere şi concesionare, probleme generate în primul rând de proasta întocmire şi gestionare a acestor contracte.

În 2009, un scandal monstru şi o posibilă anchetă a DNA însoţeau publicarea faptului că Primăria a perceput în prima fază 2.500 de lei pe lună, apoi 5.000 pentru un spaţiu imens, în zona unei baze de agrement de lângă Stadionul „Dan Păltinişanu”.  

Ancheta DNA a început în urma unui control fiscal care a scos la iveală că, de la închiriere şi până acum, s-au folosit cei 15.000 de metri pătraţi ai Primăriei, dar au fost plătiţi doar 3.200 de metri pătraţi. Baza sportivă şi de agrement situată în zona Stadion a fost închiriată în aprilie 2003, prin licitaţie publică. Perioada de închiriere a fost de un an, iar în decembrie 2003 Municipalitatea a prelungit contractul, cu obligaţia realizării unor investiţii. În urma controlului fiscal, procurorii anticorupţie de la Serviciul Teritorial Timişoara au deschis o anchetă la Primărie, iar în cadrul cercetărilor s-a constatat că chiria plătită a fost doar pentru 3.200 de metri pătraţi. Procurorii anticorupţie au început urmărirea penală împotriva funcţionarilor implicaţi în acest caz. „Sunt funcţionari care, cu ştiinţă, şi-au încălcat atribuţiile de serviciu, în vederea obţinerii de către o societate comercială a unor foloase de natură patrimonială, prin utilizarea unei suprafeţe de teren mai mari decât cea menţionată într-un contract de închiriere, cauzând în acest mod un prejudiciu de peste 200.000 de euro bugetului Primăriei Timişoara”, precizau reprezentanţii Biroului de Comunicare al DNA. După scandalul iniţial, nu s-a mai auzit nimic în acest sens de la DNA, iar lucrurile au rămas să se reglementeze la nivel de instanţă.

Print Friendly, PDF & Email