Deputatul PNL Marilen Pirtea pledează pentru un CityCardTM, în perspectiva Capitalei Culturale Europene

Sursă foto: Facebook / Marilen Pirtea

Este ultimul an în care Timişoara mai are timp pentru a integra accesul digital la serviciile de transport și la infrastructura culturală și HoReCa, înainte de anul Capitalei Europene a Culturii, atrage atenţia deputatul liberal Marilen Pirtea. Acesta pledează pentru un produs cultural-turistic de tip CityCardTM.

 

Cum în perioada următoare, este de așteptat ca executivul Primăriei Timișoara să publice proiectul de buget pentru 2022, deputatul PNL Marilen Pirtea este de părere că Primăria și Consiliul Local Timișoara ar trebui să aibă în vedere și un proiect de digitalizare și generalizare a unui produs cultural-turistic de tip CityCardTM, „în care să fie inclus atât accesul la transportul public, cât și accesul gratuit sau cu tarife reduse la spectacole sau cinematografe, la muzee sau galerii, inclusiv prin servicii de ghizi culturali, dar și la rețeaua HoReCa, adică la toate atracțiile importante pentru turismul cultural, prin care Timișoara va ajunge o destinație europeană anul viitor”.

Pentru implementarea unei soluții de tip CityCardTM se găsesc modele de aplicații deja funcționale și în România, și în multe dintre orașele europene cu trafic turistic ridicat, adaugă Marilen Pirtea: „Soluția se poate implementa, la limită, chiar înainte de finalul acestui an, cu condiția mobilizării și organizării unei echipe de proiect interdisciplinare, cu specialiști din Primăria Timișoara, societatea locală de transport, reprezentanți ai rețelei culturale timișorene, ai asociațiilor HoReCa și, nu în ultimul rând, cu specialiști din centrul universitar timișorean.”

Deputatul liberal oferă ca exemple în acest sens orașul bulgar Plovdiv şi oraşul Matera, din Italia, care au fost capitalele ale culturii în 2019: „Plovdivul și-a implementat un instrument eficient pentru suportul turiștilor, respectiv un CityCard prin care a fost integrat atât ticketing-ul de transport public, cât și facilitatea accesului la mai multe obiective culturale și HoReCa. Nici Matera nu a ratat implementarea acestui instrument de marketing turistic, pregătind din timp CityCardul de oraș cultural-turistic.”

Print Friendly, PDF & Email