Apicultorii timișeni vor să lanseze un brand al mierii bănățene, sub a cărui marcă să-și expună produsele pe rafturile marilor lanțuri supermarketuri.
„Trăim într-o lume a comercialului. A vinde de acasă nu este de viitor. Va trebui să intrăm și pe rafturile magazinelor mari, pentru că tendința cumpărătorilor este de a se aproviziona din astfel de magazine. Nu știm în acest moment numele brandului, poate fi «mierea bănățeană» sau «mierea timișeană». Trebuie să avem un brand care să fie un certificat”, declară, citat de Agerpres, președintele filialei Timiș a Asociației Crescătorilor de Albine România, Flavius Cosmin Vatriș.
Cea mai mare parte a mierii produse de apicultorii bănăţeni este exportată în Germania, Olanda, SUA, unde se consumă anual până la șapte kilograme de miere pe locuitor, în vreme ce în România consumul pe locuitor abia urcă spre 20 – 30 de grame de miere anual. În Japonia, se exportă anual, în total, în jur de cinci mii de tone de miere – polifloră, de rapiță, de floarea soarelui, de munte, de floare montană, de zmeură şi de tei.
Crescătorii de albine timișeni susțin că, în ultimul an, în special datorită condițiilor meteo, au înregistrat pierderi mari. Circa 30% din albine nu au ieşit din iarnă. Cea mai mare problemă pare însă să fie chimizarea excesivă din agricultură. „Chimizarea excesivă din agricultură ne provoacă mari probleme care se văd în diminuarea diversității florei spontane, vegetațiile de mur, busuiocul de miriște, trifoiul roșu aproape au dispărut, mai apar doar răzleț”, afirmă Flavius Vatriș. Acesta mai spune că deja au inițiat și o petiție pentru interzicerea neonicotinoidelor. „Am protesta și noi, ca și oierii, dar noi nu putem da drumul la albine, fiindcă nu le mai putem stăpâni”, mai spune Flavius Vatriș.
Sâmbătă și duminică, la Ghiroda va fi organizat Târgul Internațional Apicol de Primăvară, ajuns la cea de a VII-a ediție, la care sunt așteptați aproape 90 de producători apicultori din țară și din străinătate.
Ultimele comentarii