A fost semnat contractul pentru achiziţia primelor autobuze electrice

Foto: Karsan

Primăria Timişoara anunţă că azi a fost semnat contractul pentru achiziţia a 44 de autobuze electrice, după ce Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţie a finalizat licitaţia, câştigată de Karsan Otomotiv. Firma turcă a devansat patru firme competitoare prezentela licitație, din Israel, Polonia, China și Turcia.

 

La semnarea contractului, care a avut loc la Primăria Timişoara, din partea fabricantului turc au fost prezenți Okan Baș, CEO Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS – ofertantul câştigător –, și Deniz Çetin, CCO Karsan Otomotiv, care au și semnat contractul de furnizare împreună cu primarul Timișoarei, Dominic Fritz. A mai fost prezentă și Magda Peșu, director general Anadolu Automobil Rom.

În baza acestui contract, Primăria Timişoara va achiziţiona în perioada următoare 44 de autobuze electrice articulate, cu o lungime de aproximativ 18 m,15 staţii de încărcare rapidă şi 44 de staţii de încărcare lentă, care să conducă la îmbunătățirea radicală a calităţii transportului public, reducerea poluării, reducerea timpilor de așteptare, și la creşterea numărului de pasageri.

Foto: Primăria Timişoara

Autobuzele electrice vor avea o capacitate de cel puţin 130 de persoane, din care cel puţin 44 pe scaune. Autovehiculele vor avea podea integral coborâtă şi facilităţi pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi. Vor  rezista la temperaturi cuprinse între -25 şi +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, ceaţă, noroi, zăpadă, chiciură, gheaţă, apă cu sare, produse petroliere, materiale şi soluţii antiderapant. Vor avea scaune din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti, antivandalism, vopsea înglobată, cu tapiţerie rezistentă la uzură şi murdărie, uşor lavabilă. Vor fi prevăzute cu sistem de supraveghere video la interior şi la exterior, cu cel puţin opt camere digitale color, cu înregistrare audio. Vor avea o durată de funcţionare de minimum 15 ani, din care opt fără reparaţie generală.

Valoarea totală a proiectului – co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 – este de peste 226 de milioane de lei, iar finanţarea nerambursabilă este de apropae 185 de milioane de lei. Contribuţia totală a Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice este de 720.000 de lei, iar Primăriei Timişoara – peste 178 de milioane de lei. Termenul limită pentru finalizarea implementării proiectului  este 1 ianuarie 2023.

Scopul proiectului, reamintesc reprezentanţii Municipalităţii, este promovarea mobilității urbane durabile, prin crearea unui sistem de transport public eficient, ecologic și modern, și înnoirea parcului de transport public ca măsură de îmbunătăţire a mobilităţii urbane şi de limitare a emisiilor de dioxid de carbon.

Contractul de parteneriat pentru acest proiect a fost semnat u MDRAP în 2019, de fostul primar, Nicolae Robu, documentul prevăzând organizarea licitației de către MDRAP.

Print Friendly, PDF & Email