În iunie se vor încheia lucrările făcute pe strada Ştefan cel Mare, în baza unui proiect cu finanţare europeană care a vizat, printre altele, reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramei stradale.
În ultimul an, strada Ştefan cel Mare, din Timişoara, a fost supusă unui proces de reabilitare demarat în baza unui proiect finanţat din fonduri europene. Valoarea totală a lucrărilor este de peste 24 de milioane de lei, din care finanţarea UE depăşeşte 18,5 milioane de lei, cea de la bugetul de stat fiind de aproape cinci milioane de lei. Lucrările de reabilitare au fost executate de compania Porr Construct SRL, cu care Municipalitatea a încheiat un contract de execuţie lucrări, în martie 2014.
Obiectivul general al proiectului l-a constituit reabilitarea infrastructurii liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale, iar obiectivele specifice au fost reabilitarea liniei de tramvai pe str. Ştefan cel Mare, tronsonul cuprins între str. Şt. O. Iosif şi intersecţia cu str. 1 Decembrie, amenajări ale carosabilului, trotuarelor, pistelor pentru biciclişti, zonelor verzi, semaforizarea zonei şi, nu în ultimul rând, reglementarea reţelelor de alimentare cu apă, a celor de canalizare, a reţelelor termice şi a celor de iluminat public. Municipalitatea mai transmite că proiectul a propus o intervenţie complexă care are ca rezultat reabilitarea liniei de tramvai, prin înlocuirea integrală a infrastructurii şi suprastructurii acesteia, reconfigurarea străzii prin amenajarea carosabilului (patru benzi de circulaţie, câte două pe sens), a trotuarelor, a pistelor de ciclişti şi a spaţiilor verzi şi reglementarea reţelelor stradale.
Durata de realizare a lucrărilor a fost stabilită iniţial a fi de nouă luni. A fost, însă, decalată cu două luni „din cauza condiţiilor climaterice excepţional de nefavorabile”, după cum transmite Primăria Timişoara. Astfel, termenul prevăzut pentru finalizarea lucrărilor este 20 iunie.
În octombrie 2014, circulaţia a fost redeschisă pe această stradă, dar numai pe tronsonul care leagă intersecţia cu strada Şt. O. Iosif şi numai până la intersecţia cu b-dul 1 Decembrie. Apoi, în decembrie 2014, a fost deschisă şi circulaţia tramvaielor.
Referindu-se atunci la gradul de dificultate al lucrării, primarul Nicolae Robu spunea că au fost executate lucrări complexe şi de fineţe, vizate fiind inclusiv reţelele de utilităţi, care au fost înlocuite: „S-a lucrat la adâncime, aproape de fundaţia clădirilor. Aici avem utilităţile sub trotuar, mai puţin canalizarea, care nu putea fi mutată. O singură reţea a rămas sub carosabil, în rest toate celelalte sunt puse sub trotuare. (…) Nu vom mai avea din trei în trei metri diverse guri de acces la reţelele de utilităţi”.
Ultimele comentarii