Timişoara, pe lista nominalizărilor pentru Gala UNITER 2017

Teatrul Naţional din Timişoara va găzdui Gala Premiilor UNITER, unde Timişoara apare pe lista nominalizărilor cu numele unui tânăr actor al Teatrului German de Stat.

 

Teatrul Naţional din Timişoara va găzdui, în 8 mai, Gala Premiilor  Uniunii Teatrale din România – UNITER, ajunsă la a XXV-a ediţie. Spectacolele care au intrat în atenţia juriului Galei Premiilor UNITER sunt cele care au avut premiera în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2016. Premiile vor fi acordate pentru mai multe secţiuni: „Debut”, „Cel mai bun spectacol de teatru radiofonic”, „Cel mai bun spectacol de teatru TV”, „Premiul pentru critică teatrală”, „Cea mai bună scenografie2, „Cea mai bună actriţă în rol secundar”, Secţiunea „Cel mai bun actor în rol secundar”, „Cea mai bună actriţă în rol principal”, „Cel mai bun actor în rol principal”, „Cea mai bună regie” şi„Cel mai bun spectacol”.

Juriul de nominalizări – alcătuit din criticii de teatru Monica Andronescu, Alice Georgescu şi Mircea Morariu – au făcut următoarele nominalizări:

 

Secţiunea „Debut”

Radu Brănici, pentru rolul Morritz, din spectacolul Deşteptarea primăverii, pus în scenă la Teatrul German de Stat Timişoara;

Lavinia Pele, pentru rolul Doruleţ, din spectacolul Visul unei nopţi de iarnă, la Teatrul „Tony Bulandra” Târgovişte;

Iustinian Turcu, pentru rolul Georg, din spectacolul Martiri, la Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu – Secţia Germană.

 

Secţiunea „Cel mai bun spectacol de teatru radiofonic”

Biblia Neagră a lui William Blake, scenariul şi regia artistică Ilinca Stihi, producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune;

Dada Cabaret, după Matei Vişniec, adaptarea radiofonică şi regia artistică Mihai Lungeanu, producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune;

Poveste despre tatăl meu, de Radu F. Alexandru, regia artistică Gelu Colceag, producţie a Societăţii Romane de Radiodifuziune.

 

Secţiunea „Cel mai bun spectacol de teatru TV”

Livada de vişini, de A.P. Cehov, regia Alexandru Lustig, producţie a Societăţii Române de Televiziune (Casa de producţie a TVR);

Jocul de-a vacanţa, de Mihail Sebastian, regia Anca Maria Colţeanu, producţie a Societăţii Române de Televiziune (Casa de producţie a TVR);

Vandalul, de Hamish Linklater, regia şi adaptarea Andreea Vulpe, coproducţie a Societăţii Române de Televiziune (Casa de producţie a TVR).

 

Secţiunea „Premiul pentru critică teatrală”

Alina Epingeac, Doina Papp şi Mirella Nedelcu Pătureau.

 

Secţiunea „Cea mai bună scenografie”

Adrian Damian, pentru scenografia spectacolului Iarna, la Teatrul „Nottara” Bucureşti;

Dragoş Buhagiar, pentru scenografia spectacolului Cafeneaua, la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi;

Irina Moscu, pentru scenografia spectacolului Pasărea Retro se loveşte de bloc şi cade pe asfaltul fierbinte, la Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Tompa Miklós”

 

Secţiunea „Cea mai bună actriţă în rol secundar”

Antoaneta Zaharia, pentru rolul Ecaterina, din spectacolul Soldatul de ciocolată, la Teatrul Odeon Bucureşti;

Ana Bianca Popescu, pentru rolul Luka, din spectacolul Soldatul de ciocolată, la Teatrul Odeon Bucureşti;

Ana Ciontea, pentru rolul Koróbocika, Nastasía Petróvna, moşiereasa din spectacolul Suflete moarte, la Teatrul de Comedie Bucureşti.

 

Secţiunea „Cel mai bun actor în rol secundar”

Gheorghe Visu, pentru rolul Nozdrióv, moşier din spectacolul Suflete moarte, la Teatrul de Comedie Bucureşti;

Miklós Bács, pentru rolul Satin, din spectacolul În adâncuri, la Teatrul Maghiar de Stat Cluj;

Conrad Mericoffer, pentru rolul Sergius, din spectacolul Soldatul de ciocolată, la Teatrul Odeon Bucureşti.

 

Secţiunea „Cea mai bună actriţă în rol principal”

Alina Petrică, pentru rolul titular din spectacolul Aglaja, la Centrul European Cultural şi de Tineret pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” Bucureşti;

Ana Ularu, pentru rolul A, din spectacolul O intervenţie, la Teatrul Act Bucureşti;

Mihaela Trofimov, pentru rolul titular din spectacolul Molly Sweeney, la Teatrul Unteatru Bucureşti.

 

Secţiunea „Cel mai bun actor în rol principal”

Andrei Huţuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis Bucureşti;

Ciprian Nicula, pentru rolul Christopher, din spectacolul O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii, la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti;

Richard Bovnoczki, pentru rolul Ciki, din spectacolul No man’s land, la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti.

 

Secţiunea „Cea mai bună regie”

Yuri Kordonsky, pentru regia spectacolului În adâncuri, la Teatrul Maghiar de Stat Cluj;

Victor Ioan Frunză, pentru regia spectacolului Amadeus, la Teatrul Metropolis Bucureşti;

Bobi Pricop, pentru regia spectacolului O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii, la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti.

 

Secţiunea „Cel mai bun spectacol”

Amadeus, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, la Teatrul Metropolis Bucureşti;

Artists Talk, un spectacol de Gianina Cărbunariu, la Arcub – Centrul Cultural al municipiului Bucureşti. Co-producător Asociaţia Piese Refractare. Cu sprijinul Institutului Goethe, Ambasadei Franţei la Bucureşti şi a Institutului Francez;

Pasărea Retro se loveşte de bloc şi cade pe asfaltul fierbinte, scenariul şi regia Radu Afrim, la Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Tompa Miklós”.

Articol scris de

Jurnalist Timpolis