Selecţia candidaţilor pentru funcţia de director general al Aeroportului Timişoara, făcută de un SRL recent înfiinţat

Aeroport International TimisoaraAeroportul Internaţional Timişoara scoate la concurs postul de director general şi şase posturi de membri ai Consiliului de Administraţie al aeroportului. Recrutarea şi selecţia prealabilă a candidaţilor sunt încredinţate unei SRL înfiinţat acum câteva luni.

 

Aeroportul Internaţional Timişoara scoate la concurs postul de director general – pentru care, ca şi condiţie eliminatorie, solicită „experienţă în activitatea de conducere de «top level» a unor societăţi din sectorul de stat sau societăţi comerciale din sectorul privat de minmum şapte ani” – şi şase posturi de membri ai Consiliului de Administraţie al aeroportului, pentru care experinţa e suficientă dacă e de cinci ani, şi asta „în activitatea de administrare/management a/al unor întreprinderi publice profitabile sau a/al unor societăţi comerciale profitabile din domeniul de activitate al întreprinderii publice.” E interesant că profitabilitatea instituţiei conduse apare ca şi cerinţă doar în cazul candidaţilor la funcţia de membru al Consiliului de Administraţie al AIT, nu şi pentru directorul general. La fel cum curios este că experienţa directorului general trebuie să fie de fix „minimum şapte ani”, nefiind suficientă cea de cinci ani, cum e în cazul membri Consiliului de Administraţie.

În plus, AIT nu face recrutarea şi selecţia prealabilă a candidaţilor, ci a încredinţat aceste operaţiuni unei firme: SC A&M West SRL, înfiinţată la finalul lunii octombrie 2014, cu un capital social subscris de 200 de lei, având ca activitate plasarea forţei de muncă.

Data de 23 iulie este ultima zi în care pot fi depuse dosarele de înscriere, urmând ca lista cu persoanele ale căror candidaturi au îndeplinit criteriile minime anunţate să fie publicată în 28 iulie şi afişată, până în 1 august, pe pagina web a Aeroportului Timişoara, www.aerotim.ro, şi pe cea a firmei de recrutare, www.amwestjobs.eu.

Am solicitat câteva lămuriri pe tema aceasta la Ministerul Transporturilor, în a cărui subordine se află AIT, dat fiind că pare ciudat ca evaluarea şi selecţia pentru funcţii de conducere într-o instituţie de genul unui aeroport internaţional să fie făcute nu de specialişti din cadrul AIT, ci de o firmă de recrutare recent înfiinţată.

Am întrebat reprezentanţii Ministerului Transporturilor cine poate organiza, potrivit legii, selecţia şi concursul pentru ocuparea funcţiei de director general în cadrul aeroporturilor aflate în subordinea Ministerului Transporturilor? Oficialii ministeriali declară că, potrivit legii, şi anume OUG 109/2011, privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, în astfel de situaţii, selecţia directorului general este atributul Consiliului de Administraţie – în speţă, al Aeroportului Timişoara –, la propunerea comitetului de nominalizare. „Consiliul de Administraţie poate (sublinierea noastră – n.r.) decide să fie asistat sau ca selecţia să fie efectuată de un expert independent, persoană fizică sau juridică, specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate potrivit legii”, mai spun reprezentanţii Biroului de presă al Ministerului Trasnporturilor.

Am adresat, în 16 iulie, câteva întrebări şi reprezentanţilor Aeroportului Timişoara: 1. De ce selecţia şi concursul pentru această funcţie sunt organizate de către o firmă de recrutare de forţă de muncă, şi nu de Consiliul de Administraţie al Aeroportului Internaţional Timişoara? 2. Care sunt criteriile pe baza cărora a fost selectată în acest sens SC A&M West Jobs SRL? 3. Prin ce procedeu a contracat Aeroportul Internaţional Timişoara aceste servicii? 4. Cum a dovedit SC A&M West Jobs SRL că are expertiza necesară pentru evaluarea celor mai competenţi candidaţi care să participe la concursul pentru desemnarea directorului general al Aeroportului Internaţional Timişoara? 5. Care este valoarea contractului încheiat, în acest sens, între Aeroportul Internaţional Timişoara şi SC A&M West Jobs SRL?

Până azi nu am primit încă răspuns, ci doar asigurarea că îl vom primi.

 

Print Friendly, PDF & Email