Au fost decise numele care intră în competiţie pentru conducerea Aeroportului Internaţional Timişoara

Selecţia candidaţilor a fost făcută de un SRL recent înfiinţat

Aeroport TimisoaraÎn câteva zile vor fi aflate numele noului director general al Aeroportului Internaţional Timişoara şi ale Consiliului de Administraţie al AIT. Ieri au fost anunţate numele celor admişi să intre în concurs. O selecţie făcută de un SRL recent înfiinţat.

 

Trei candidaţi se vor bate pentru funcţia de director general al Aeroportului Internaţional Timişoara: Daniel Idolu, actualul director, Ion Sandu şi Ion Turcin, fost angajat al AIT şi fost director operaţional al Carpatair. Aceştia au fost selectaţi de firma desemnată de AIT – încă nu se ştie pe ce criterii – să facă selecţia de dosare. A fost respins Cristian Cărăgui, fost director operaţional al AIT. Cei trei candidaţi admişi urmează să susțină un interviu în fața unei comisii de examinare.

Pentru cele şase locuri ale Consiliului de Administraţie al AIT s-au înscris 17 candidaţi, dintre care patru au fost respinşi. Unul dintre cei  respinşi este tot Cristian Cărăgui, ceilalţi fiind avocatul Vlad Manoilă, consilierul judeţean PSD, fost lider sindical Adrian Negoiţă şi Ciprian Preda. Astfel, în competiţie au rămas 13 candidaţi: Ovidiu Bunget, cadru universitar la Facultatea de Economie şi Administrare a Afacerilor, din cadrul Universităţii de Vest Timişoara, Horia Ciocârlie, fost prefect PSD, Ioan Dragomir, Daniel Idolu, directorul AIT şi preşedinte al CA al AIT, consilierul local liberal Ciprian Jichici, membru al actualului CA al AIT, Marian Mocan, de la Universitatea Politehnica, Marilen Pirtea, rectorul Universităţii de Vest Timişoara, care este şi acum membru al CA al AIT, Călin Popa, Petru Runcan, Ion Sandu, Daniel Stamatovici, director comercial al AIT, Ion Turcin, fost angajat al AIT şi fost director operaţional al Carpatair, şi Miruna Vicol.

Când a scos la concurs postul de director general, AIT impunea, ca şi condiţie eliminatorie, „experienţă în activitatea de conducere de «top level» a unor societăţi din sectorul de stat sau societăţi comerciale din sectorul privat de minmum şapte ani”. Iar în cazul celor şase posturi de membri ai Consiliului de Administraţie al aeroportului, scoase, de asemenea, la concurs, se mulţumea cu o experinţă de cinci ani, şi asta „în activitatea de administrare/management a/al unor întreprinderi publice profitabile sau a/al unor societăţi comerciale profitabile din domeniul de activitate al întreprinderii publice.” E interesant că profitabilitatea instituţiei conduse apare ca şi cerinţă doar în cazul candidaţilor la funcţia de membru al Consiliului de Administraţie al AIT, nu şi pentru directorul general. La fel cum curios este că experienţa directorului general trebuie să fie de fix „minimum şapte ani”, nefiind suficientă cea de cinci ani, cum e în cazul membri Consiliului de Administraţie.

Un alt aspect interesant în acest context este faptul că nu AIT a făcut recrutarea şi selecţia prealabilă a candidaţilor, ci a încredinţat aceste opraţiuni unui firme înfiinţate la finalul lunii octombrie 2014, cu un capital social subscris de 200 de lei, având ca activitate plasarea forţei de muncă, SC A&M West SRL. Asta, deşi potrivit legii, OUG 109/2011, privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, în astfel de situaţii, selecţia directorului general este atributul Consiliului de Administraţie – în speţă, al Aeroportului Timişoara –, la propunerea comitetului de nominalizare: „Consiliul de Administraţie poate (sublinierea noastră – n.r.) decide să fie asistat sau ca selecţia să fie efectuată de un expert independent, persoană fizică sau juridică, specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate potrivit legii”.

Am încercat să aflăm câteva aspecte: 1. De ce selecţia şi concursul pentru această funcţie sunt organizate de către o firmă de recrutare de forţă de muncă, şi nu de Consiliul de Administraţie al Aeroportului Internaţional Timişoara? 2. Care sunt criteriile pe baza cărora a fost selectată în acest sens SC A&M West Jobs SRL? 3. Prin ce procedeu a contracat Aeroportul Internaţional Timişoara aceste servicii? 4. Cum a dovedit SC A&M West Jobs SRL că are expertiza necesară pentru evaluarea celor mai competenţi candidaţi care să participe la concursul pentru desemnarea directorului general al Aeroportului Internaţional Timişoara? 5. Care este valoarea contractului încheiat, în acest sens, între Aeroportul Internaţional Timişoara şi SC A&M West Jobs SRL?

Momentan, mai aşteptăm răspunsurile la aceste întrebări, adresate reprezentanţilor Aeroportului Timişoara, la jumătatea lunii iulie.

Print Friendly, PDF & Email