Marți, 10 septembrie, după ora 16, se va deschide traficul pe centura Timișoara Sud. Tronsonul se desfășoară în Timișoara și în comunele Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă și Ghiroda și completează varianta existentă de ocolire a Timișoarei, pornind din nodul rutier de pe DN 6 (Ghiroda).
„Centura Timişoara Sud va avea indicativul VTM – Varianta Timișoara, indicativ care se va aplica și centurii existente și care se va extinde și la varianta de ocolire Timișoara Vest, aflată în procedură pentru desemnarea constructorului. VTM este drum național și este nevoie de achitarea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România (rovinietă). Pe lângă beneficiile locale, centura Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu”, spun reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Aceştia reamintesc că licitația și derularea contractului pentru lucrările care au rămas de executat au fost gestionate local, la CNAIR – Direcția Regională de Poduri Timișoara Timișoara, contractul cu constructorul fiind semnat în iunie 2023.
„Regiunea de vest beneficiază de lucrări mari de infrastructură rutieră – tronsonul cu tuneluri al autostrăzii A1, Margina – Holdea, noul drum de legătură între DN 69 Timișoara – Arad și autostrada A1, varianta de ocolire Arad Est, toate trei în lucru acum, varianta de ocolire Timișoara Vest și autostrada A9 Timișoara – Moravița, care au făcut pașii procedurali spre realizare. Aceste investiții contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor prin reducerea aglomerației, a timpului petrecut în trafic și impulsionează dezvoltarea economică a regiunii”, declară Nicoleta Pordea, directorul regional al DRDP Timișoara.
Centura are cinci intersecţii: la km 0+290 – intersecție tip giratorie între Varianta de Ocolire Timișoara Sud (VOTS), strada Paul Morand și un acces la unitățile economice a zonei industrial; la km 14+608 – intersecție tip giratorie între VOTS și DJ 595D (fost DC 152) (b-dul. Sudului legătură cu Urseni); la km 16+510 – intersecție tip cruce între VOTS și DC 152 (fost DC 98 Timișoara – Urseni în zona Rudicica); la km 19+280 – intersecție tip giratorie între VOTS și drum de legătură dintre Calea Moșniței și DC 149; la km 23+004 – intersecție tip giratorie între VOTS și DC 149 (str. Victoria din Ghiroda – Moșnița Veche) şi două parcări a câte 30 de locuri: la km 10+670 – parcare de scurtă durată partea stângă; la km 19+870 – parcare de scurtă durată partea dreaptă, 30 de locuri.
De asemenea, centura are patru noduri rutiere: la km 5+366 – nod rutier care prevede un pasaj VOTS peste DN 59 și DJ 593 și un sens giratoriu la nivel pentru DN 59 (Timișoara – Moravița) și DJ 591 (Timișoara – Peciu Nou); la km 11+576 – nod rutier str. Trandafirilor – Giroc și bretele de acces; la km 18+117 – nod rutier care prevede un pasaj VOTS peste DJ 592 și un sens giratoriu la nivel pentru DJ 592 (Timișoara – Moșnița Nouă); km 25+690 – nodul rutier existent – DN 6 (Timișoara – Lugoj).
De-a lungul Centurii Timişoara Sud sunt 12 structuri: la km 0+608 – Pasaj peste DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român; la km 1+528 – Pasaj peste CF 132; la km 3+509 – Pasaj peste conductă și drum tehnologic; la km 5+366 – Pasaj peste DN 59; la km 7+156 – Pasaj peste CF 124; la km 8+567 – Pasaj peste VOTS, pe drumul existent spre poligonul din Chișoda; la km 11+576 – Pasaj peste str. Trandafirilor, Giroc; la km 15+072 – Pasaj peste CF 125; la km 18+117 – Pasaj peste DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă; la km 18+926 – Pod peste canal de irigații; la km 20+875 – Pod peste canal de irigații; la km 24+725 – Pod peste Canalul Bega (Ghiroda).
Valoarea realizării Centurii Timişoara Sud, care are o lungime de 25,690 km, a fost de peste 38 de milioane de lei + TVA, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027 – Programe FEDR.
Constructor este Asocierea SA & PE Construct SRL & Spedition UMB SRL & Tehnostrade SRL, iar supervizor – Asocierea Ventra Project Management SRL – Utiber Kozuti Beruhazo Kft.
Ultimele comentarii