Epoca Ceauşescu – pictură în stil naiv
Expoziţie a scriitoarei şi pictoriţei germane Herma Köpernik-Kennel, venită în România la invitaţia Asociaţiei Memorialul Revoluţiei din Timişoara
Herma Köpernik-Kennel a devenit cunoscută ca autoare şi ilustratoare de cărţi pentru copii în stil naiv. „Krokodile machen kleinen Handstand“, „Der Zirkusbär” şi „Die Reise mit der Pfeffermaus” sunt doar câteva din îndrăgitele cărţi pentu copii ale autoarei germane.
Herma Köpernik-Kennel s-a dedicat nu doar scrierii, ci şi picturii. Picturile care alcătuiesc expoziţia „Epoca Ceauşescu – pictură în stil naiv” au fost pictate în acelaşi stil naiv preferat de ea şi au rezultat între 1979 şi 1983. În această perioadă Herma Köpernik-Kennel a locuit împreună cu soţul ei în România. „Ceauşescu kommt” şi „Restaurantul Zorille” sunt câteva dintre picturile care vor fi expuse în curând în Timişoara.
Prima expoziţie a Hermei Köpernik-Kennel cu picturi în stil naiv a avut loc în anul 1980, la Bucureşti. După aceasta au urmat alte expoziţii în Belgrad, Zagreb, Viena, Copenhaga, Luxemburg, Straßburg, Bonn, Bruxelles, Geneva şi München.
Vernisajul expoziţiei, organizate cu sprijinul Centrului Cultural German Timişoara, va avea loc în 28 aprilie, de la ora 18, la Memorialul Revoluţiei, din Timişoara, de pe str. Popa Şapcă nr. 3 – 5, expoziţia putând fi vizitată până în 11 mai.
Afişul de film nu a murit
Expoziţie de afişe de film ale studenţilor cehi şi români, un eveniment organizat de Muzeul de Artă Timişoara, în parteneriat cu Centrul Ceh, Terry Posters şi Universitatea de Vest
În noiembrie anul trecut, Centrul Ceh a adus la Bucureşti 100 de afişe cehoslovace de film, originale, care ilustrau un moment unic în istoria designului. Perioada dintre anii ’60 şi ’80 a fost una în care realizarea afişelelor de film nu era constrânsă de aşteptări comerciale cerute în mod normal în publicitate şi arta afişului cehoslovac de film, deşi în cadrul unui regim politic restrictiv, a atins în acea perioadă apogeul artistic. Nefiind obligaţi să pună cu orice preţ pe afişe chipurile actorilor, ci dimpotrivă, având posibilitatea de a da frâu liber imaginaţiei, artiştii din acea perioadă s-au inspirat din diferite direcţii artistice: pop-art, op art, lettrism, informel-ul ceh ş.a.m.d., realizând afişe de film situate la un înalt nivel artistic. Această artă a dispărut după 1989 – afişele de film de autor au dispărut odată cu globalizarea caselor de producţie şi a industriei de film, care prezintă afişul filmului ca parte a unui „pachet” respectând un tipar standard, fără a lăsa spaţiu pentru multă creativitate.
Muzeul de Artă Timişoara, până în 11 mai, zilnic, de marţi până duminică, între orele 10 – 18.
Ultimele comentarii