Primăria Timișoara a demarat, începând de azi, o amplă acțiune de verificare a modului în care este ocupat domeniul public și privat al Timișoarei, mai ales pe malurile Begăi, şi de recuperare a patrimoniului orașului. Primarul Dominic Fritz spune că deja a depistat foarte multe activităţi private care funcționează fără autorizaţii și fără să plătească niciun leu bugetului local, peste 11 hectare fiind ocupate ilegal.
Primarul Timişoarei, Dominic Fritz anunţă o acţiune de control care vizează terenurile ce aparțin Municipalităţii, dar care în ultimele decenii au fost ocupate și folosite de persoane juridice fără un titlu de drept (contract de concesiune, de ocupare a domeniului public etc.). Pe multe dintre aceste terenuri, spun reprezentanţii Primăriei, au apărut restaurante, săli de petrecere ori terase pentru care va fi verificată existența autorizației de construire și documentele legale în baza cărora funcționează.
Deși sunt deja dosare pe rol la unele dintre cazuri, cum este situaţia de la Ștrandul Termal sau de la Clubul Heaven, există încă multe situații nesesizate până acum, transmit oficialii Municipalităţii.
Edilul declară că, în ultimele luni, a făcut o analiză preliminară, plecând de la rapoartele Curții de Conturi și a constatat că situația este extrem de gravă: „În zona centrală a orașului, pe faleza Begăi și în jurul stadionului, peste 11 hectare – adică, suprafața a 15 stadioane de fotbal – sunt proprietatea Primăriei pe care funcționează diverse activități private. Foarte multe funcționează fără a avea niciun document și fără să plătească niciun leu bugetului local. Cum să furi 11 hectare în mijlocul orașului, nederanjat de nimeni?… Prin asta s-au pierdut zeci de milioane de lei, în ultimii ani.”
Dominic Fritz spune că nu va întoarce capul de la acete ilegalităţi, deşi anticipează că această acțiune îi va pune „o grămadă de mafioți în cap”: „Știu că deranjez un cuib de viespi care până acum a avut protecție. Mă aștept la procese, la denigrări și campanii de manipulare prin ricoșeu. Vom aduce milioane de lei în bugetul local și vom valorifica malul Begăi în beneficiul tuturor timișorenilor”.
Câteva dintre situațiile descoperite în verificarea preliminară: terase care fie nu au plătit taxa de ocupare a domeniului public din anul 2013, fie au plătit o singură lună pe an, localuri care funcționează fără acord de funcționare, autorizație ISU și au fost ridicate fără autorizație de construire, terase fără autorizație de construire, dar care au primit acord de funcționare, restaurante și săli de nuntă construite pe terenul primăriei, fără autorizație de construire ori baze sportive și localuri care ocupă terenul primăriei fără a avea vreun contract de concesiune.
Controalele vor fi realizate de o comisie mixtă formată din funcționari de la departamentele Juridic, Patrimoniu, Comerț, Urbanism-disciplina în construcții, Direcția economică, din cadrul Primăriei, care vor fi însoţiţi de echipe ale Poliţiei Locale.
Ultimele comentarii