Vile „suspecte” şi 2,5 hectare de teren posibil dispărute la Aviaţia Utilitară

Prezumtiva lichidare a societăţii Aviaţia Utilitară, din subordinea Consiliului Judeţean Timiş, dă prilejul unor controverse legate de neclarităţi cadastrale privind terenul deţinut de către societate şi construcţiile apărute în ultimii ani în zonă.

 

Solicitări de clarificare

Posibila intrare în faliment a Aviaţiei Utilitare i-a făcut pe o parte dintre consilierii judeţeni să solicite lămuriri cu privire la o serie de neclarităţi perpetuate în ceea ce priveşte terenurile deţinute de către societate. Astfel, s-a cerut un audit imediat, până la finalul mandatului actualei conduceri a societăţii.

Având aceste incertitudini patrimoniale, având câteva construcţii în zonă care au apărut peste noapte, nu ştiu dacă au actele în regulă din punct de vedere urbanistic, dar se poate face o verificare scurtă, şi pentru că nu avem un raport de cheltuieli trebuie să avem grijă pentru că dacă lichidăm, ştiu că aţi afirmat că nu doriţi acest lucru, nici noi nu dorim şi cu atât mai mult eu care am luat de multe ori cuvântul în acest sens, trebuie să avem grijă pentru că dacă se face lichidarea şi se şterg cu buretele nişte chestiuni s-ar putea să fim întrebaţi de ce ne-am grăbit cu asemenea formule”, a precizat pe această temă consilierul judeţean PNL Marian Vasile. Acesta a militat încă o dată pentru luarea tuturor măsurilor posibile legale pentru a se asigura supravieţuirea societăţii.

Marian Vasile mai spune se poate verifica orice şi atrage atenţia că, pe lângă chestiunea aceea legată de casele construite în zonă, este şi o problemă legată de 2,5 hectare din terenul Aviaţiei Utilitare care au dispărut, conform concluziilor a trei expertize făcute cu privire la teren. „Şi nu este vorba de împărţirea terenului cu Primăria Timişoara, ci de o suprafaţă care pur şi simplu nu se mai găseşte. Cum şi CJ Timiş are membri în Adunarea Generală a Acţionarilor este firesc să ştim ce e întâmplă acolo, să ştim ce e cu acel teren dispărut, şi dacă acele construcţii sunt legale, din punct de vedere al utilităţilor şi autorizaţiilor de construcţie. Dacă aceste aspecte nu se lămuresc acum, un audit făcut după nu ştiu câţi ani devine inutil, pentru că eventualele nereguli se vor prescrie”, mai spune Marian Vasile.

Şi la ultima şedinţă de plen s-a precizat că există motive solide să se încerce salvarea acestei societăţi. „Indiferent de ce spun unii sau alţii, într-o parte sau în alta, pentru acest aeroport utilitar există foarte multe oportunităţi, şi subliniem acest aspect, oportunităţi legate de titlul Timişoara Capitală Europeană Culturală, de vecinătăţile pe care le avem cu cele două state, de abundenţa activităţilor economice şi companii care pot solicita aceste societăţi pe acţiuni. Totodată, se pot face diverse activităţi turistico-sportive care pot foarte bine conectate la activităţile culturale, mai ales când vom avea infuzia de turişti în viitor”, s-a precizat în plenul CJ Timiş.

 

O evoluţie surprinzătoare

Deşi zvonurile pe această temă au fost negate până la un punct la Consiliul Judeţean Timiş, la şedinţa de plen din februarie consilierilor judeţeni li s-a adus la cunoştinţă că, în 26 ianuarie, Consiliul de Administraţie al Aviaţiei Utilitare, aflată în subordinea CJ Timiş, a hotărât intrarea societăţii în lichidare voluntară.

Situaţia li se pare neînţeles foştilor angajaţi, care spun că, în 2014, datorită rezultatelor economice foarte bune obţinute, Aviaţia Utilitară a fost plasată de Camera de Comerţ şi Agricultură Timişoara pe primul loc în Topul Firmelor, pe Secţiunea Întreprinderi Mici şi Mijlocii.

Print Friendly, PDF & Email