Utilaje pentru incendii la înălţime, pe lista de cumpărături a instituţiilor publice

Întrucât şi în Timişoara se construiesc tot mai multe clădiri de birouri, dar şi rezidenţiale foarte înalte, se pune problema eventualităţii intervenţiei în caz de incendii sau alte evenimente nedorite la acese imobile. Consiliul Judeţean, dar şi Primăria Timişoara au în plan să aloce fonduri în acest sens.

 

O necesitate resimţită tot mai acut

Regimul de înălţime al clădirilor din oraş pare să fie, în cazul construcţiilor noi, în continuă creştere, Timişoara având deja unele dintre cele mai înalte clădiri de birouri din ţară. Ca atare, pentru ca o eventuală situaţie de urgenţă să nu prindă echipele de intervenţie nepregătite, la  Consiliul Judeţean Timiş, dar şi la Primăria Timişoara se alocă bani pentru achiziţia de autospeciale şi echipamente de intervenţie la înălţime, în vederea dotării Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă.

Municipalitatea a aprobat deja un proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării unei autospeciale pentru intervenție și salvare de la înălțimi și transmiterea prin contract de comodat cu titlu gratuit Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Banat”. „Este o cheltuială mare, este scumpă însă oraşul nostru s-a dezvoltat pe verticală şi va continua să se dezvolte, avem deja un număr important de clădiri cu 15 etaje şi vom avea şi mai multe şi mai înalte şi trebuie să fim precauţi, această investiţie este necesară, guvernul nu investeşte şi nu o să investească să doteze ISU pe filiera bugetului central şi atunci cred că trebuie să facem noi acest efort”, declară primarul Nicolae Robu.

Acesta spune că nu trebuie să se aştepte apariţia unor evenimente nedorite la clădirile foarte înalte din oraş pentru a se realiza necesitatea acestui gen de achiziţii. „Doamne fereşte să nu avem parte de vreun incendiu la vreo astfel de clădire, vedeţi câte se întâmplă în lumea de azi şi să nu avem capacitatea de intervenţie. De aceea am agreat solicitarea celor de la I.S.U. care sunt buni parteneri ai noştri şi îşi fac datoria, să-i ajutăm achiziţionând un astfel de utilaj”, mai spune Nicolae Robu.

Conform discuţiilor cu reprezentanţii ISU Timiş, se urmăreşte ca în zona de nord şi în zona de sud a oraşului să existe astfel de utilaje, pentru intervenţii prompte, şi evitarea blocajelor în trafic, în caz de urgenţă.

 

Două utilaje în Timişoara, unul în Lugoj

ISU Timiş are în dotare două astfel de utilaje de intervenţie la 30 de metri în Timişoara, şi încă unul în Lugoj. Utilajele din Timişoara au fost achiziţionate cu fonduri de la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, iar cea din Lugoj cu fonduri din bugetul local.

Reprezentanţii ISU Timiş spun că, în urma unui proiect al CJ Timiş, s-a mai achiziţionat un utilaj cu platformă de intervenţie la 70 de metri, care urmează să fie pregătit pentru intervenţii în perioada următoare.

De asemenea, cu Primăria Timişoara s-a convenit achiziţia unui utilaj de intervenţii la 42 de metri, însă procedura este încă în stadiu incipient.

„Datorită faptului că se construiesc multe clădiri înalte, IGSU doreşte achiziţia mai multor echipamente de intervenţie la înălţime, care urmează să fie distribuite în ţară. Există speranţa că două astfel de utilaje vor fi repartizate pe plan local”, spune Elena Megherea, purtător de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Banat”.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro