Candidatul ALDE la Primăria Timișoarei susține că unul dintre primele lucruri pe care trebuie să le facă viitorul primar la începerea următorului mandat este să corecteze funcționarea sistemului de plată Timpark și să găsească de urgență soluții pentru construirea de parcări.
Ilare Bordeaşu, candidat ALDE la Primăria Timișoarei, susține că în momentul de faţă o serie de șoferi din Timişoara plătesc un serviciu de care nu beneficiază. „În toată lumea există sisteme de parcare pentru care oamenii plătesc. Și Timișoara are nevoie de un astfel de sistem care să genereze venituri din care să fie construite parcări. Dar nu putem impune, ca administrație, niște taxe care nu oferă nimic în schimb. Sunt mii de abonați în Timișoara, care vor locuri de parcare în centrul orașului, au abonamente, dar nu au unde parca, deci nu primesc nimic. E corect să plătești pentru ceea ce primești. De aceea consider că, în prezent, TIMPARK este un serviciu incorect care trebuie suspendat până când se găsesc soluții, adică până atunci când Primăria va construi parcări”, a declară Ilare Bordeaşu.
În opinia acestuia, rezolvarea problemei parcărilor s-ar putea face în patru etape: realizarea unui audit intern în cadrul serviciului Timpark, pentru a vedea care sunt veniturile și cheltuielile, realizarea unei analize a proiectelor discutate până acum în cadrul Primăriei Timișoara, despre posibile proiecte de parcare, consultarea unor specialiști în urbanism și arhitectură, care să oferă soluții posibile, şi alocarea de urgență a unor fonduri pentru construirea unor parcări.Edit
ALDE Timiş declară că, conform unor date furnizate de funcționari din cadrul Primăriei Timișoara, în oraș sunt 9.463 de locuri de parcare, din care 964 sunt în centru. „Prin transformarea zonei cetate în zonă pietonală s-au pierdut aproape 1000 de locuri de parcare fără să fie construit niciunul în loc”, mai spune reprezentantul ALDE Timiş.
Invocând informații din cadrul Timpark, acesta mai spune că banii încasați pentru parcări nu sunt alocați doar pentru dezvoltarea de noi parcaje, ci ajung în bugetul local de unde sunt redistribuiți spre diferite domenii de activitate, o mică parte reîntorcându-se spre Timpark, pentru întreținere și amenajări noi locuri de parcare.
Ultimele comentarii