Proclamată ca iminentă, la fel ca realizarea Centrului Intermodal de Marfă sau alte „ctitorii” care nu s-au mai concretizat, trecerea Aeroportului Timişoara la Consiliul Judeţean Timiş nu s-a mai concretizat. Proiectul de lege a fost „uitat” pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor.
Tot pe ordinea de zi, din februarie
Poate şi pentru că îl are ca iniţiator pe fostul prim-ministru Victor Ponta, proiectul de transfer al Aeroportului Internaţional Timişoara către Consiliul Judeţean Timiş pare împotmolit definitiv la Camera Deputaţilor, unde a fost înscris pe ordinea de zi în luna februarie, după ce a fost aprobat iniţial de către Senat. Camera Deputaţilor este însă for decizional pentru această lege, unde s-a consemnat că proiectul nu este unul prioritar. Ca atare, actul normativ înscris pe ordinea de zi pe 15 februarie a rămas blocat, fără niciun fel de avize sau tentative de a fi dezbătut.
Oricum, la Camera Deputaţilor proiectul a primit deja un aviz negativ de la Comisia pentru politică economică, reformă şi privatizare şi Comisia pentru industrii şi servicii, aviz care nu este unul prea măgulitor pentru iniţiator, în condiţiile în care precizează că „orice lege specială prin care s-ar realiza un transfer cu titlu gratuit al unor acţiuni din proprietatea statului în proprietatea privată a unor unităţi administrativ-teritoriale este neconstituţională, prin raportare la art. 44 din Constituţia României, republicată, în ceea ce priveşte protecţia proprietăţii private a statului.”
Ţinând cont de această motivaţie, dar şi de cutuma ca un proiect de lege să devină lege doar dacă are toate avizele favorabile de la comisiile parlamentare, este greu de crezut că proiectul de lege mai are şanse de a fi adoptat.
În ceea ce priveşte percepţia locală privind posibilitatea de adoptare, perspectivele nu par foarte optimiste. „Ca şi cetăţean, nu cred că în perioada nu este considerată o prioritare. Procedura va trebui reluată, împreună cu Consiliul Judeţean, probabil din 2017”, ne-a declarat Dan Idolu, directorul Aeroportului Timişoara.
Asigurări neconcretizate
„Iminentă”, aşa era considerată în urmă cu trei ani de către CJ Timiş trecerea Aeroportului Internaţional Timişoara în subordinea administraţiei judeţene. Echipa aflată la conducerea CJ Timiş menţiona că are tot suportul la nivel central, adoptarea legii care să oficializeze acest transfer fiind considerată mai degrabă o formalitate.
„Formalitatea” nu s-a mai concretizat însă. În primăvara anului 2014, invocând o Hotărâre de Guvern, prin care era aprobată Strategia sectorială pe termen mediu privind descentralizarea în cadrul Ministerului Transporturilor – care prevedea, printre altele, ca Aeroportul Timişoara să treacă în administrarea CJ Timiş prin transferarea, cu titlu gratuit, a pachetului de 80% din acţiuni, deţinut de Ministerul Transporturilor – administraţia judeţeană emitea Hotărârea 78/29 aprilie 2014, prin care îşi exprima acordul pentru respectiva tranzacţie.
Câteva zile mai târziu, în 16 mai, Guvernul lansa în dezbatere publică proiectul de hotărâre de guvern prin care urma să fie oficializată trecerea Aeroportului Timişoara la CJ Timiş.
Nu au lipsit, însă, reacţiile împotriva acestui demers. De exemplu, Cătălin Predoiu, fost ministru al Justiţiei, atrăgea încă de atunci atenţia că este vorba despre un act nelegal, motivând că „transferul gratuit de acţiuni printr-o hotărâre de guvern este ilegală. Îi cer premierului să nu transforme Guvernul într-un grup infracţional organizat”. El îl avertiza pe premierul de atunci, Victor Ponta că, dacă semnează hotărârea de guvern, ajunge la puşcărie.
La puţin timp după aceea, proiectul de hotărâre de guvern a fost transformat în proiect de lege.
Ultimele comentarii