TIMP LIBER

Teatru

Pană de automobil

Pana de automobilDe Friedrich Dürrenmatt 

Un spectacol de Sabin Popescu 

Studio “Uţu Strugari”,  22 octom­brie, ora 19

Iaacovi şi Leidental

De Hanoch Levin 

Un spectacol în regia Mihaelei Lichiardopol

Iaacovi si LeidentalIaacovi şi Leidental este poves­tea comică a unor oameni care încear­că din răsputeri să umple golul exis­tenţial din vieţile lor secate de emo­ţie. Cei doi trec prin propria lor existenţă în mod absurd, secaţi de emoţie, dar încercînd s-o provoace, să condimenteze cotidianul cu sens şi cu un simulacru de iubire. În caru­selul care se naşte, ei găsesc de cu­vinţă să se îndrăgostească de aceeaşi femeie care, la rîndul ei, se află în căutarea marilor aspiraţii (artistice, pe cît posibil), căutare îngreunată de un prea teluric dos care-şi are pro­pria existenţă şi propriul nume: „Po­poumare”.

Studio “Uţu Strugari”,  23 oc­tom­brie, ora 19

Adam şi Eva

După Liviu Rebreanu

Adaptare de Alexander Hausvater

Pornind din Bucureştiul anilor 20 – „les annés folles” – Adam şi Eva, o poveste despre „dincolo de dragos­te”, reface fascinantul traseu metem­psihotic al celor două suflete-pereche ce nu pot fi împreună decât prin moar­te. Ileana şi Toma sunt doi oameni pe care nu voinţa, nu raţiunea, ci jocul de smarald al destinului i-a adus îm­preună. Din Babilon în India, Egipt, Roma, în Evul mediu german şi în sângeroasa Franţă revoluţionară a anului 1789, contextul diferă, poveş­tile sunt altele, dar patternul este acelaşi. Adam şi Eva este o splendidă poveste despre călătoria prin timp, prin istorie şi prin geografie, în căutarea iubirii absolute şi, în acelaşi timp, un fabulos joc al simbolurilor şi al senzaţiilor, o poveste care explo­rează dimensiunea noastră ezoterică. Romanul lui Liviu Rebreanu, în adap­tarea scenică a lui Alexander Haus­vater, recreează mitul fiinţei origi­na­re prin ochii unui bărbat care, în răs­timpul unei singure secunde, traver­sează şapte vieţi, în şapte epoci dife­rite. Dacă este adevărat că esenţa cunoaşterii este iubirea, atunci călătoria bărbatului aflat în căutarea femeii care să-l întregească repre­zintă – dincolo de şirul reîncarnărilor succesive – un parcurs iniţiatic.

Teatrul Naţional Timişoara, Sala 2, 25 octombrie, ora 19

Înainte de pensionare

Inainte de pensionareDe Thomas Bernhard 

Un spectacol de Christian Papke

Înainte de pensionare este poves­tea unui fost torţionar, azi judecător respectat, şi a surorilor lui. Realistă şi metaforică, poetică şi dură, istoria fraţilor Höller, uniţi prin secrete, prin ură şi prin negocieri maladive ale raporturilor de forţă, reprezintă o ilustrare perfectă a totalitarismului concentrat în interiorul familiei. Nostalgic după trecut, Rudolf Höller sărbătoreşte în fiecare an, în secret, ziua de naştere a mentorului său din perioada regimului totalitar. Este asis­tat ca de fiecare dată, de surorile lui, una adorându-l până la incest, cealal­tă urându-l cu o patimă egală, captivi într-o relaţie sufocantă. Judecătorul Höller şi sora lui luptă pentru a expli­ca, pentru a justifica, pentru a înfrumuse­ţa imaginea odioasă pe care tăcerea acuzatoare a mezinei, singura sa formă de rezistenţă, le-o pune în faţă.

Studio “Uţu Strugari”,  26 şi 27 octombrie, ora 19

Tineri fără Dumnezeu

După Ödön von Horváth

Un spectacol în regia lui Clemens Bechtel

Un profesor tânăr, dar decepţio­nat, din Germania anilor ’30, nu mai înţelege ce se petrece cu elevii săi. Aceştia par lipsiţi de scrupule, fără simţ moral, adoptând concepţiile radicale auzite la radio. Profesorul nu crede că are puterea să schimbe situaţia din ţară de unul singur şi se teme că prin împotrivire şi-ar putea pune în pericol locul de muncă, dar şi anii de pensie.

În timpul unei tabere,  în care ado­lescenţii de cincisprezece ani sunt familiarizaţi cu exerciţii militare, in­tervin şi tensiuni între aceştia. Unul dintre elevi îşi pierde viaţa într-un mod violent, acuzat fiind că a citit jurnalul unui coleg. Începe vânătoarea crimi­nalului. Profesorul se vede obligat să-şi recunoască complicitatea şi să ia în sfârşit măsuri.

Acesta este al treilea roman al lui Ödön von Horváth, care nu  a mai fost publicat în Germania anului 1937. Prin el este criticată societatea crudă şi lipsită de conţinut a acelei epoci. 

Teatrul German de Stat, Sala TGST, 23 octombrie, ora 19.30

Pescăruşul

De Anton Pavlovici Cehov

Un spectacol cu supratitrare în limba română, în regia lui  Yuri Kor­donsky

Pe o moşie se adună un grup de oameni în jurul actriţei, Irina Nikola­evna Arkadina, care îmbătrâneşte. Fratele ei, iubitul ei, scriitorul Trigo­rin, fiul ei, care se preocupă de aseme­nea cu scrisul, iubita sa, Nina, care joacă piesa lui, o familie de moşieri împreună cu fiica lor, un doctor şi un învăţător. Nina, care îşi doreşte să devină actriţă, impresionată de succe­sul lui Trigorin, se îndrăgosteşte de acesta. Astfel ea aduce o instabilitate în relaţiile tuturor celor prezenţi, for­mându-se un lanţ de îndrăgostiţi ne­fericiţi, ale căror eşecuri le determină atât viaţa, cât şi conversaţiile. 

Teatrul German de Stat, Sala TGST, 27 octombrie, ora 19.30

Mady-Baby

Mady BabyDe Gianina Cărbunariu

Un spectacol în regia lui B. Fülöp Erzsébet

Mady-baby este un spectacol controversat şi răscolitor despre trei tineri care părăsesc România pentru o ţară mai „cool”. Proveniţi din medii sociale diferite, cu aspiraţii diferite, îşi părăsesc ţara pentru un tărâm al făgăduinţei, Irlanda. Fără să se caute, întâlnirea lor e totuşi inevitabilă şi de­cisivă pentru soarta pe care singuri şi-o aleg. Cele trei sorţi se împletesc, iar Mady devine instrumentul, apoi victima celor doi băieţi. Spectacolul pune ac­centul pe figura fetei, povestea ei fiind una a învierii, bazată pe noţiunile bu­nătate şi păcat, decădere şi mântuire, egoism şi jertfă.

Mady-baby e un spectacol despre construirea identităţii proprii ca ab­sorbţie a identităţii celuilalt, despre vitalitatea care distruge şi se autodis­truge şi o umanitate dresată la limita cea mai de jos a omenescului.

Parcarea Hotelului Timi?oara, 21 octombrie, ora 17

Regina frumuseţii din Leenane

Regina FrumusetiiDe Martin McDonagh

Un spectacol în regia lui Upor László

“Acest mic sat irlandez numit Lee­nane se află foarte departe de Timi­şoara, Novi Sad sau chiar Budapesta. Dar întâmplările din această piesă sunt de zi cu zi, chiar şi aici. Sper sin­cer că răsturnările de situaţie şi mo­mentele cele mai dramatice din piesă îi sunt cunoscute spectatorului numai din auzite. Rar mai găsim printre noi pe cineva atât de norocos/ghinionist, care să nu fi experimentat pe propria-i piele agoniile, respectiv frumuseţea ciudată şi profundă a relaţiilor dintre personajele interdependente, fără nicio speranţă. Aşadar Leenane este aici, iar noi suntem acolo în Lee­nane”, spune Upor László.

Teatrul Maghiar “Csiky Gergely” Timişoara, Sala Studio, 23 şi 24 oc­tombrie, ora 19

Milionar la minut

După Tudor Popescu

Un spectacol susţinut de trupa de teatru „Impact” a Penitenciarului Timişoara, formată din şapte persoane private de libertate

Trupa „Impact” a Penitenciarului Timişoara a fost prezentă în ultimii ani atât pe scenele teatrelor timişorene, cât şi în cadrul ediţiilor Festivalului de teatru pentru deţinuţi „Eexit”, organizat de Administraţia Naţională a Penitenciarelor, precum şi pe scena Teatrului „Nottara”, din Bucureşti.

Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timişoara, Sala Studio, 21 octombrie, ora 13.30

Operă

Trubadurul

TrubadurulOperă în patru acte

Muzica: Giuseppe Verdi

Libretul: Salvatore Cammarano

Un spectacol în cadrul Festiva­lului Internaţional “Timişoara Muzi­cală”, ediţia a XXXVIII-a, desfăşurat în perioada 6 – 27 octombrie , dedicat Bicentenarului Giuseppe Verdi

Spectacol cântat integral în lim­ba italiană şi titrat în limba română, susţinut de Corul şi Orchestra Operei Naţionale Române Timişoara

Opera Română din Timişoara, 27 octombrie, ora 19

Filarmonică

Un alt fel de trio

Un spectacol susţinut de soprana Bianca Luigia Manoleanu, de Elisa­beth Ganter, din Cehia, la clarinet, Pavel Ionescu, la fagot, şi Remus Mano­leanu, la pian.

În program sunt incluse lucrări de Fr. Schubert (Totus in corde lanqueo op. 46), G. Donizetti (Tibi soli pecca­vi), W.A. Mozart (Opera Idome­neo K.V.366 aria Parto, parto…!), B. Crusell (From Ganges’ Beauteous Strand), M. Glinka (Trio Pathetique  în re minor, G.IV 173)

Sala Capitol a Filarmonicii “Ba­natul”, 22 octombrie, ora 19

Concert vocal-simfonic

Un spectacol organizat sub egida Timorgelfest, dirijat de Virgil Popa şi susţinut de Corul “Ion Românu” al Filarmonicii Banatul şi de sopranele Mia Iuga şi Maria Virginia Oniţă, de mezzosoprana Monica Slahotky, teno­rul Vasile Bădescu, basul Lucian Oniţă, de Silviana Cârdu, la clavecin, de Alma Bompa, la orgă

În program sunt incluse lucrări de M. de Falla (Concert pentru clave­cin şi orchestră de cameră) şi H. Eslava (Miserere, pentru cor, solişti, orgă şi orchestră simfonică)

Sala Capitol a Filarmonicii “Ba­natul”, 25 octombrie, ora 19

 

Expoziţii

Claude Simon

Claude SimonAfișele expoziției aduc în atenţia publicului o serie de picturi, fotografii și desene realizate de Claude Simon, printre care sunt inserate fragmente din cărțile sale. Fiecare afiș este tematizat printr-o bipolarizare a două cuvinte: „Montaj”/ „Document”,  „Biblic”/„Umanitate”, „Dezordine/Probabilități”, „Fețe”/„Măști” etc.

Laureat al Premiului Nobel pentru literatură în 1985, Claude Simon rămâne unul dintre principalii reprezentanţi ai modernităţii literare franceze. Cu ocazia centenarului naşterii sale, Institutul francez retrasează viaţa autorului lucrării „Géorgiques”, confruntând extrase literare din operele sale cu cele ale marilor pictori ai secolului XX. O ocazie unică de a descoperi sau de a redescoperi acest scriitor discret care a produs o operă de o calitate indiscutabilă.

Institutul Francez Timişoara, b-dul C.D. Loga nr. 46

ReconFigurări Interioare

ReconFigurari InterioareExpoziţie de pictură şi grafică de şevalet a artistelor Carmen Bayer și Alexandra Buzatu
Cele două reprezentări reunesc un cadru comun al simbolisticii, al frumosului și al grației, redat prin intermediul întoarcerii în timp. Fie că vorbim despre fastul îmbrăcămintei de gală, luxuriante, fie despre aerul retro al personajelor reprezentate grafic, cele două abordări sunt redate printr-o călătorie ce reunește prezentul și trecutul, deschizând ferestrele profunzimii la nivel interpretativ, despărțindu-se la o răscruce a tehnicii dar și a conceptului final.  Având totuși ca motiv unitar persoana, aceste două modalități plastice de tratare a eului, fie ca și critică a moralității sau ca elogiu al persoanei, se îmbină în punctul valorificării statutului primar al omului. Îmbinând tradiția și modernul punem în fața publicului un jurnal al preocupărilor noastre rezumate succint în aceste câteva lucrări de artă menite să evoce periade de mult apuse, dar atât de actuale.

Galeria Pygmalion, Casa Artelor, str. Augustin Pacha nr. 8, până în 24 octombrie, de luni până vinery, între orele 12 şi 19

Lumea basmelor

Expoziţie interactivă concepută de Goethe-Institut, cu prilejul aniversării a 200 de ani de la apariția primei cărți de povești a fraților Grimm.Expozitia a putut fi admirată în oraşe din Europa, America de Nord, Africa şi America de Sud.

Organizată sub forma unei păduri fantastice cu copaci şi comori, expoziţia prezintă şapte teme importante din basmele fraţilor Grimm. Totodată, aceasta conține elemente auditive, vizuale şi interactive, iar vizitatorii pot afla mai multe despre eroii, eroinele, vrăjitoarele, magicienii, răufăcătorii și animalele din povești. Astfel, expoziția atractivă şi plină de culoare este organizată după principii didactice moderne și oferă oportunitatea de a învăța prin intermediul poveştilor.

În cadrul expoziţiei, Centrul Cultural German Timișoara oferă tururi ghidate, lecturi, un „raliu” prin expoziţie, activităţi didactice, proiecţii ale ecranizărilor poveștilor fraţilor Grimm, concursuri şi două reprezentaţii ale Teatrului pentru copii şi tineret „Merlin”.

Parteneri ai evenimentului sunt Biblioteca Judeţeană Timiş şi Consiliul Judeţean Timiş, Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş, Teatrul pentru copii şi tineret „Merlin”, susţinători fiind Ministerul Afacerilor Externe al Germaniei şi Goethe-Institut.

Café Text, Bastion Theresia, corp A, până în 27 octombrie, de marți până vineri între orele 10 – 18, iar la sfârşit de săptămână, între orele 10-13.

Sculptură – Minea Grigorie

Sculptura Minea GrigorieExpoziţia cuprinde 32 de lucrări în bronz, piatră, fier şi aluminiu ale artistului Grigorie Minea, născut în 1939 la Târgu Mureş şi absolvent al Academiei de Artă din Bucureşti
Lucrările lui Grigorie Minea au participat la numeroase expoziţii personale şi de grup în România, Franţa Germania, Italia, Rusia, Grecia, Polonia, Spania sau Japonia, iar lucrări de artă monumentală semnate de artist se află în mai multe oraşe din România şi Italia.

Palatul Baroc, până în 31 oc­tombrie, zilnic între orele 10 -18, cu excepţia zilei de luni

Expoziţia retrospectivă Molnar Zoltan

Un eveniment organizat cu ocazia aniversării a 76 de ani de la naşterea artistului plastic Molnar Zoltan. Lucrările care vor fi expuse parcurg întreaga activitate a artistului şi provin atât din colecţii particulare, cât şi din patrimoniul Muzeului de Artă din Timişoara. Lucrările artistului se găsesc în colecţii particulare din New York, Tel-Aviv, Japonia, Italia, Germania şi Romania, fiind apreciate în special de colecţionari de artă modernă.

„Înainte ca artişti ca Vasarely sau Agam, Pol Bury sau Soto sa fie reduşi la puţinele pagini ale unei istorii ce-şi devoră fiii, timişoreanul Molnar Zoltan le căzuse victimă. Credea cu sinceră religiozitate în muzicalismul imaginii. În raport cu Vasarely, însă, Molnar este ceea ce este o catedrala gotică in comparaţie cu una romantică. Scopul lor pare supus, aceleiaşi estetici, aceleiaşi metafore a universului ca vibraţie şi armonie”, spune Coriolan Babeţi.

Palatul Baroc, până în 2 noiembrie, zilnic între orele 10 -18, cu excepţia zilei de luni

A L’age du bronze: 1999 – 2008

Doru CovrigExpoziţie de sculptură a artistului Doru Covrig, care trăieşte, de mai mult de 30 de ani, în Franţa. Căutările sale, de o excepţională coerenţă formală, se dezvoltă în jurul câtorva nuclee generative, a căror rădăcină poate fi regăsită încă în perioada anilor 80. Artistul construieşte o lume a unor arhetipuri, “arhitecturi animate, construcţii provizorii, turnuri de comunicare sau structuri improvizate în natură.” Totems Baracudas Papusils colodantes Gutenberg, o lume a sa, purtând nume intraductibile, “codate definitiv, ca un cod bară”, cum spune artistuL: “Reîntoarcere la inspiraţia folclorică a «Paparudelor » (1986 – 1988) sau aluzie la o lume precară în deconstrucţie, viziune în dublu sens, mereu”. 

Galeria Jecza, Calea Martirilor nr. 51, până în 22 noiembrie

Expoziţia poate fi vizitată şi în afara programului anunţat, prin programare telefonică la numărul +40-744- 774.724.

Concert

Concert caritabil

Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” organizează un concert caritabil susţinut de trupa Még öt perc, pentru ajutarea unui actor al Teatrului „Tamási Áron”, din Sfântu Gheorghe, Nagy Alfréd.

Trupa Még öt perc a fost înfiin­ţată la sfârşitul anului 2010 de către Aszalos Géza, actor al Teatrului Ma­ghiar din Timişoara, şi de câţiva stu­denţi ai facultăţilor timişorene. Primul concert al trupei a fost organizat la Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Ger­gely”, şi de atunci au susţinut con­certe nu numai la Timişoara, dar şi la Odorheiu Secuiesc, Cluj-Napoca, Băile Tuşnad, Borzont şi Debrecen. Stilul lor muzical cuprinde elemente de muzică rock clasic, pop rock, rock alternativ, hard rock şi funk.

Membrii trupei sunt Aszalos Géza – solist vocal, Csók Attila – baterie şi percuţie, Hegyi Szilárd – chitară, Simma Péter – chitară bas, Tóth Levi – chitară, Vinczi Annamari – solistă vocală. Invitatul lor va fi actorul Kiss Attila, cunoscut de spectatori din producţiile Teatrului şi din trupele muzicale Shake Quartett şi Kiss, Nagy & Veress Trio.

Concertul va avea loc în Sala Mare a Teatrului, cu intrare liberă.

Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely”, 25 octombrie, ora 20. Toate fondurile strânse vor fi donate pentru a-i salva viaţa lui Nagy Alfréd.

Proiecţie de film

Lichter

LichterLichter este un film german din anul 2003, în regia lui Hans-Chris­tian Schmid. Acesta prezintă istoria a două oraşe situate pe râul Oder (oraşul german Frankfurt şi oraşul polonez Slubice) şi conflictul economic între Est şi Vest după Războiul Rece din Germania. Hans-Christian Schmid atrage atenţia asupra acţiunilor oame­nilor care îşi doresc să ajungă în Re­publica Federală Germană. În repe­tate rânduri se tematizează în film problema încercării trecerii frontierei, a afacerilor legale şi ilegale, dar şi eşuarea unei poveşti de iubire.

Filmul a câştigat în anul 2003 premiul Deutscher Filmpreis de argint, premiul FIPRESCI la Berlinala din 2003, Premiul Gilde de argint în anul 2004 şi Premiul Bavarez de Film la categoriile „cea mai bună producţie” şi „cel mai bun scenariu”.

Proiecţia de film – care face parte din seria de filme „Vedere panoramică – regizori contemporani” – este organizată de Centrul Cultural German Timişoara împreună cu lec­to­ratul D.A.A.D., din cadrul Univer­sităţii Politehnica Timişoara, şi cu Librăria Cărtureşti şi având sprijinul Goethe-Institut.

Ceainăria Librăriei Cărtureştistrada Mercy nr. 7, 24 octombrie, ora 18.30  

Prelegere

Zboară, gândule, pe aripi de aur

Harald HaslmayrPrelegere despre Giuseppe Verdi şi societatea europeană a secolului al XIX-lea, susţinută de prof. univ. dr. Harald Haslmayr, un eveniment organizat cu ocazia aniversării a 200 de ani de la nașterea compozitorului

Prof. Haslmayr este conferenţiar în cadrul Institutului pentru Estetică Muzicală de la Universitatea de Arte din Graz. În prelegerea sa, acesta va reliefa atât istoria culturii europene a secolului al XIX-lea, cât şi relaţia empatică a lui Verdi cu oamenii  de la periferia societăţii, precum curtezani, oameni cu handicap, eretici şi vrăjitoare. Prof. Haslmayr va focaliza, de asemenea, trăirile lui Verdi atât vizavi de natură, putere şi religie, cât şi de dragoste şi moarte.

Cu ajutorul unor exemple muzicale din repertoriul lui Verdi, se va trasa conturul acestei prelegeri. Acompaniamentul muzical va fi oferit de soliştii Narcisa Brumar-Anghel şi Ovidiu Ciucuriță, de Gianini Păcurar, la trompetă, şi de Roxana Ardeleanu, la pian, Mihaela Silvia Roşca şi Mariana Şarba, fiind coordonatori.

Facultatea de Muzică Timişoara, Sala Orpheum, 25 octombrie, ora 18

Vitrina cu cărţi

“Dragostea are 11 dimensiuni, Viaţa mea cu Stephen Hawking”, Jane Hawking  (Ed. Humanitas)

Dragostea are 11 dimensiuniÎntr-o fotografie de la nunta lui Jane Wilde cu Stephen Hawking, pe­tre­cută la Cambridge, în vara lui 1965, tânărul fizician (avea 23 de ani) stă în picioare, la braţul miresei, sprijinindu-se uşor într-un baston. Fusese deja diag­nosticat cu o boală neurologică de­generativă căreia i se prezisese apro­piatul deznodământ fatal. În anii urmă­tori, maladia lui Stephen progresează aproape în acelaşi ritm cu faima sa ca om de ştiinţă: mai întâi, tânărul fel­low al Colegiului Caius de la Cambridge trebuie să recurgă la un scaun cu rotile, apoi îşi pierde definitiv vocea – imagi­nea genialului cosmolog paralizat, care vorbeşte prin intermediul unui com­pu­ter, e bine cunoscută.  Deşi a fost avertizată de la bun început asupra gravităţii bolii soţului ei, Jane crede că iubirea o va ajuta să depăşească orice dificultate. Naşte trei copii, îl îngrijeşte multă vreme aproape singură pe Ste­phen şi renunţă la orice carieră pro­prie. Cu trecerea timpului, dragostea ei se amestecă tot mai mult cu compa­siu­nea. E infinit de mândră de succesele ştiinţifice ale lui Stephen, ceea ce n-o împiedică să-i vadă cu luciditate defec­tele. Se străduieşte să-i sprijine cariera şi să-i fie mereu loială. E conştientă că are sentimente materne faţă de soţul ei cel chinuit de boală şi adesea speriat ca un copil. După cum are şi resenti­mente… Dar asta nu înseamnă că l-ar putea părăsi vreodată.

Până la urmă, dragostea cu multe faţete a lui Jane n-a fost de ajuns. Ce­lebru şi bogat în urma milioanelor de exemplare vândute ale cărţii sale de po­pularizare a cosmologiei Scurtă is­torie a timpului, Stephen Hawking cade sub influenţa – şi farmecele – uneia dintre infirmierele echipei medi­cale care-l asistă permanent. Îşi pără­seşte familia şi, după o vreme, divor­ţează de Jane. Se pare că dragostea are, într-adevăr, 11 dimensiuni.

“Invazie Praga 68”, Josef Koudelka  (Ed. Art)

Invazie Praga 68În timpul celor şapte zile din au­gust 1968, când armatele statelor semnatare ale Pactului de la Varşovia au invadat Cehoslovacia, Josef Kou­delka, pe atunci în vârstă de treizeci de ani, a realizat o serie de fotografii pe care a reuşit ulterior să le scoată din ţară. Fotografiile lui au fost publi­ca­te de agenţia Magnum Photos, în 1969, în numeroase reviste interna­ţionale, cu ocazia împlinirii unui an de la invazie, fără ca numele autorului să fie menţionat. În acelaşi an, Koudelka a primit un premiu important: Over­seas Press Club i-a conferit „fotogra­fu­lui ceh anonim” medalia de aur Robert Capa. De-abia în 1984, după moartea tatălui său, când ameninţarea represa­liilor împotriva familiei a dispărut, a recunoscut public pentru prima dată că el este autorul instantaneelor. 

Josef Koudelka, unul dintre cei mai importanţi fotografi contemporani din lume, şi-a revăzut arhiva după patruzeci de ani şi a ales, pentru aceas­tă carte, 249 de fotografii, majoritatea nefiind până acum publicate. Cartea cuprinde, de asemenea, textele decla­raţiilor oficiale, mărturii din perioada respectivă şi un studiu despre eveni­mentele din august 1968. 

“Vinovatul”, Lisa Ballantyne (Ed. Trei)

Vinovatul“E un roman autentic, cu per­sonaje verosimile, care au defecte la fel de verosimile şi a căror poveste e la fel de imprevizibilă ca şi viaţa. Vino­vatul o aşază pe Lisa Ballantyne pe lista autorilor care merită urmăriţi în continuare”, îl caracterizează Irish Independent.

Daniel era un avocat experi­men­tat în cazuri cu adolescenţi: din postu­ra de avocat apărase puşti de cinci­sprezece ani acuzaţi de împuşcarea membrilor unor bande şi câţiva adoles­cenţi care se dedaseră la jafuri pentru a-şi procura droguri. Dar nu avusese nicicând de a face cu un copil – nicio­dată nu apărase un băieţel. Propria sa copilărie reprezenta unica lui referinţă în legătură cu acest subiect.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Redacţia Timpolis, timpolis@online.ro