Timişoara va avea în curând tramvaie climatizate şi cu internet wireless

Primăria Timişoara se consultă cu populaţia în privinţa interiorului tramvaielor

Interior tramvai alb violetPrimele două tramvaie din Timişoara, din cele şapte care vor fi reabilitate capital, au intrat în lucru, anunţă primarul Timişoarei. Care face un sondaj de opinie pe pagina sa de facebook, întrebându-i pe timişoreni dacă optează pentru un interior al mijloacelor de transport alb-viol sau pentru unul alb-portocaliu.

 

După cum am anunţat, primele două dintre tramvaiele Timişoarei supuse reabilitării capitale sunt deja în lucru. Reamintesc că, prin reabilitare, în afară de şasiu, osii şi roţi –care vor fi recondiţionate, întrucât, ele, fiind realizate din metal masiv, au durata de viaţă este de 100 de ani –, totul va fi nou-nouţ, exact ca pe tramvaiele noi şi cu aceleaşi funcţionalităţi şi randament energetic ca pe tramvaiele noi”, scrie pe pagina sa de Facebook primarul Timişoarei, Nicolae Robu. Acesta îi întreabă pe timişoreni care din următoarele interioare le plac mai mult: cel alb-violet sau cel alb-portocaliu?

Edilul Nicole Robu anunţa, la începutul lunii iulie, că două dintre cele şapte tramvaie care vor fi recondiţionate au fost deja transportate la o fabrică din Arad: “Două tramvaie au fost preluate în vederea reabilitării în baza contractului pe care îl avem semnat cu parteneriatul dintre cele două firme – Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad. Desigur că pentru primele exemplare procesul de reabilitare este de durată mai lungă”. Acesta mai spunea că procesul de reabilitare se va încheia în toamnă, dar admitea că Primăria nu are un termen foarte ferm. „În mod normal, durează trei – patru luni reabilitarea, la primul exemplar. În continuare se poate realiza o reabilitare într-o lună”, afirmă primarul.

Interior tramvai alb portocaliuÎn urma recondiţionării, fiecare tramvai va avea climatizare, camere video, internet wireless, instalaţie de sonorizare, scaune noi şi încălzire în scaune.

Pentru recondiţionarea celor şapte tramvaie din parcul Regiei Autonome de Transport Timişoara, anunţa Primăria, va fi alocată suma de 3,3 milioane de euro de la bugetul local, costul pentru repararea unei garnituri ajungând la circa 480.000 de euro. Licitaţia a fost câştigată de firmele partenere Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad. În prezent, în parcul RATT se află 93 de tramvaie, dintre care 60 circulă zilnic.

În februarie, după ce Municipalitatea organizase licitaţia, un fost director al RATT, Eugen Stănescu, declara, în calitate de vicepreşedinte al Partidului Mişcarea Populară Timiş, că cea mai eficientă soluție pentru creșterea calității transportului cu tramvaiul în Timișoara ar fi fost achiziționarea a 60 tramvaie noi printr-un contract pe şase ani, ceea ce înseamnă zece tramvaie pe an, în paralel cu modernizarea în cadrul RATT a 30 tramvaie, cu maximum 150.000 de euro/ tramvai, în trei ani. De asemenea, afirma vicepreşedintele PMP Timiş, parțial, pot fi achiziționate tramvaie noi cu fonduri de la UE, însă proiectul trebuie să cuprindă, obligatoriu  reabilitarea celor 40 de kilometri de linie cale simplă, construirea unui depou nou şi un tramvai la fiecare doi kilometri de linie cale.

Articol scris de

Jurnalist Timpolis