Tichetele de parcare revin la Timişoara?

Unii consilieri locali consideră profitabilă revenirea la această metodă de plată

Parcare cu plata Timisoara Foto Opinia TimisoareiConsiliul Local Timişoara va discuta, luna aceasta, oportunitatea reintroducerii tichetelor de parcare, ca metodă alternativă de plată a parcării în zonele centrale. În momentul renunţării la aceste tichete, fosta conducere a Administraţiei Domeniul Public considera eronată renunţarea la tichete şi estima că se acestea vor fi reintroduse la un moment dat.

 

O alternativă la sistemul cu sms

Dacă un proiect ce va fi luat în discuţie în această lună va fi aprobat de către Consiliul Local Timişoara, tichetele de parcare, ca metodă alternativă de plată a parcării în anumite zone ar putea reveni la Timişoara. Potrivit propunerii făcute în acest sens, există numeroase sesizări de la timişoreni care reclamă gradul ridicat de dificultate al modului în care se poate efectua plata parcării în Timişoara, „şi, ca atare, este necesară introducerea alternativă a unor tichete de parcare”.Conform iniţiatorilor proiectului, introducerea acestor tichete nu doar simplifică efectuarea plăţilor, dar şi încurajează încasările către Societatea Drumuri Municipale.  

Rămâne de văzut dacă Primăria Timişoara va fi de acord cu reintroducerea acestei modalităţi de plată. Cert este că, deocamdată, plata prin sms este susţinută, Direcţia Tehnică a Primăriei precizând că „din cauza inflaţiei, coroborată cu creşterea costurilor de parcare, plata în numerar a devenit incomodă pentru utilizatori şi creează o serie de probleme pentru operatori legate de colectarea de numerar de la parcometre, implicând costuri considerabile pentru aceste operaţiuni, care ulterior urmau să se regăsească în costul parcării”. În plus, spun reprezentanţii Municipalităţii, nici sistemele parcometrelor prevăzute cu plată prin intermediul cărţilor de credit nu au putut fi adoptate, pentru că, în zonele unde acest sistem a fost implementat, s-au constatat o serie de probleme legate de acte de vandalism, defecţiuni tehnologice şi fraudare. Ceea ce implică costuri suplimentare pentru înlăturarea acestor probleme, costuri care în final s-ar fi regăsit tot în preţul parcării.

Din aceste motive, Direcţia Tehnică, prin reprezentanţii săi este de părere că „singura modalitate convenabilă a rămas parcarea cu plata pe telefon, care implică costuri mai mici pentru operator, totodată asigurându-se creşterea confortului pentru client.”

Pe de altă parte, însă, mai mulţi consilieri locali cred că reintroducerea tichetelor de parcare nu ar reprezenta decât o alternativă de plată oportună care, de asemenea, ar genera şi încasări suplimentare. „Nu este obligatoriu să ai telefon sau să îl ai în permanenţă la tine. Poate unii nu îşi permit un telefon mobil, poate alţii refuză să-şi procure un astfel de dispozitiv. Dar mai sunt şi situaţii în care telefonul se descarcă. Atunci ce faci, cum plăteşti parcarea? Or, în aceste condiţii reintroducerea tichetelor mi se pare o idee bună, şi s-ar mai aduce şi un plus de fonduri la bugetul local”, declară consilierul local PNL Simion Moşiu.

Controverse vechi

Încă din 2013, atunci când s-a introdus noul sistem de plată a parcării cu sms-uri, vechea conducerea a Administraţiei Domeniul Public – societate încorporată ulterior în Drumuri Municipale – preciza că este exagerată scoaterea vechilor tichete de parcare şi înlocuirea lor cu un sistem care funcţionează exclusiv pe bază de SMS. Conform fostei conduceri a ADP, s-au făcut studii din care reieşea foarte clar că aproximativ 85% din utilizatorii de telefonie mobilă întâmpină dificultăţi legate de transmiterea de SMS-uri şi, de aceea, vechea variantă a cumpărării acelui tichet de parcare era mult mai practică – cetăţeanul îl cumpăra, îl punea în geam şi pleca liniştit.

Sistemul care utilizează SMS-urile era considerat neinspirat şi de către o serie de consilieri locali, care spuneau că e greu de estimat cum se descurcă şoferii cu acest sistem şi că Primăria nu poate să le impune tuturor celor care tranzitează sau stau în Timişoara şi au maşină să se doteze cu telefoane mobile.

Print Friendly, PDF & Email