După o dispută întinsă pe ani de zile, cu Primăria Timişoara, pentru terenul deţinut pe Calea Torontalului, la Aviaţia Utilitară, Consiliul Judeţean Timiş s-a gândit abia acum să cumpere servicii de lucrări topografice şi cadastrale pentru a-şi delimita proprietatea.
Mai bine mai târziu decât niciodată
Haosul cadastral care încă mai caracterizează patrimoniul funciar al multor instituţii administrative timişene a făcut posibil ca ani de zile Timişul, şi în special Timişoara, să fie un pol al afacerilor imobiliare.
Terenuri de zeci de hectare şi clădiri extrem de valoroase încă mai apar prin acte ca având proprietari-fantomă, foste structuri comuniste, gen Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Generală a Sindicatelor din RSR sau Comitetul Judeţean de Partid.
Dacă Primăria Timişoara a început în ultimii ani să-şi mai facă ordine prin încurcăturile cadastrale, Consiliul Judeţean Timiş şi-a anunţat intenţia de a achiziţiona „servicii pentru elaborarea şi prezentarea documentaţiei: lucrări topo cadastrale şi întocmire documentaţii tehnice pentru identificarea limitelor de proprietate privind imobilul (teren ) situat în Timişoara, strada Torontalului, kilometrul 3, aflat în domeniul public al judeţului Timiş.” Este vorba despre terenul Aviaţiei Utilitare, care face obiectul unor dispute şi litigii care s-au întins pe ani buni între CJ Timiş şi Primărie.
„În acest caz vorbim despre o ieşire din indiviziune. Terenul fusese dat integral prin Ordonanţă de Guvern Consiliului Judeţean, însă Primăria a atacat decizia, şi a reuşit să obţină aproximativ 36 de hectare. Din păcate, niciodată, de când sunt la această instituţie, nu s-a prezentat nimeni de la Primărie ca să delimiteze terenul. Faptul că se încearcă acum stabilirea unor limite este o chestiune de normalitate”, spune Pascu Lup, fost director al Aviaţiei Utilitare Timişoara.
Acesta nu face un secret din faptul că terenul este dorit de diverşi investitori imobiliari şi că ar trebui să se monitorizeze felul în care aceste este gestionat pe viitor. „În privinţa părţii Primăriei, mai ales în fosta administraţie, eu am avut rezervele mele, pentru că nu o dată au venit diverşi afacerişti să întrebe cât are Primăria teren acolo, cât e front stradal, şi aşa mai departe. Ce rost îşi aveau aceste întrebări, dacă nu erau nişte interese? În prezent este una dintre cele mai vânate zone, pentru că niciun cartier rezidenţial nou nu a avut infrastructura pe care o are acum Aviaţia Utilitară – pe 130 de hectare gaz, canalizare, apă, fibră optică şi aşa mai departe”, mai spune Pascu Lup.
O dispută de cursă lungă
Aerodromul de pe Calea Torontalului este unul dintre cele mai vechi din ţară, fiind construit în perioada interbelică, cu destinaţia de aeroport al oraşului. Utilizat, în diferite etape, de societăţi şi companii aeriene ca şi LAR, LARS, Aviasan, Aerodromul şi-a schimbat succesiv subordonarea. În perioada antebelică, a aparţinut Primăriei Timişoara, apoi a ajuns în administrarea Ministerului Transporturilor, până în 2002, când a fost transferat CJ Timiş.
Din cauza acestor schimbări, au intervenit litigii între Primărie şi administraţia judeţeană, pentru partajarea terenurilor şi a clădirilor aferente. S-a spus nu o dată că aceste litigii au făcut imposibilă materializarea parteneriatului prin care urma să se deruleze proiectul de modernizare al aeroportului.
„Trebuie să se rezolve foarte repede neînţelegerile cu Primăria, legate de infrastructură şi patrimoniu. Din punctul nostru de vedere, aceste neînţelegeri au împiedicat dezvoltarea normală a societăţii” se menţiona în urmă cu un an în plenul CJ Timiş.
Ultimele comentarii