Studiul de fezabilitate pentru pasajul de sub Piaţa Victoriei, înaintat Consiliului Local

Timisoara-Piata-VictorieiPrimăria Timişoara pare consecventă ideii sale de a redirecţiona circulaţia rutieră în centru, printr-o reorganizare a inelului I şi un pasaj rutier pe sub Piaţa Operei, un studiu de fezabilitate în acest sens fiind înaintat spre aprobare Consiliului Local. Dincolo de această fază preliminară a aprobării documentaţiei, este greu de estimat când şi dacă se vor găsi fonduri pentru punerea în practică a acestui proiect.

 

Proiectul a început. Pe hârtie.

La următoarea şedinţă de plen, consilierii locali timişoreni vor trebui să voteze, printre altele, şi studiul de fezabilitate numit „Reorganizarea circulaţiei rutiere pe inelul I de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public (Pasaj P-ţa Victoriei)”. Semn că Primăria rămâne dedicată acestei idei, îndelung dezbătută în administraţia locală. După această primă fază a studiului de fezabilitate, spun reprezentanţii Primăriei, se trece la o a doua fază, tot pe hârtie, respective, la elaborarea proiectului tehnic şi a documentaţiei de execuţie.

Primăria Timişoara aduce în sprijinul deciziei sale argumentul că, dată fiind structura radială şi cu inele incomplete a reţelei stradale majore, presiunea traficului se concentrează asupra zonei centrale a oraşului, orientându-se către inelul I de circulaţie, singurul inel complet. În consecinţă, congestiile de circulaţie pe inelul I de circulaţie, cât şi pe accesele radiale au devenit cvasi-permanente. Viteza medie de circulaţie în zona centrală a scăzut până la valori de sub 10 kilometri/oră, consumul de carburanţi depăşind cu mult valorile normale (valori măsurate de 15 – 19 litri/100 de kilometri cu autoturisme pentru care fabricantul indică consum urban de 6-7 litri/100 de kilometri). „Din aceste considerente, reorganizarea circulaţiei rutiere pe Inel I de circulaţie este o prioritate strict necesară şi oportună pentru optimizarea şi fluidizarea traficului din municipiul Timişoara”, spun reprezentanţii Primăriei.

Valoarea acestei lucrări este de 225,2 milioane de lei, adică aproximativ 50 de milioane de euro. Proiectul se va face cu fonduri de la bugetul local, la care se vor adăuga, în măsura în care va fi posibil, fonduri europene din exerciţiul bugetar 2015 – 2020. Durata de realizare pentru execuţia lucrărilor proiectate este estimată la 48 de luni.

“Rămâne de văzut dacă se va ajunge la o materializare a acestui proiect în graficul propus. Probabil că această lucrare va fi influenţată pozitiv şi de faptul că, după construcţia pasajului Michelangelo, există experienţă în acest domeniu”, ne-a declarat consilierul local PNL Simion Moşiu.

O lucrare de anvergură

Proiectul care îşi propune realizarea unui subpasaj în Piaţa Victoriei urmează să modifice întregul aspect al zonei centrale a oraşului, întrucât el presupune reproiectarea infrastructurii rutiere, rezultând un inel de trafic care va avea sens unic şi care va funcţiona în jurul centrului istoric al oraşului.

Punctele care vor marca accesul şi ieşirea din subpasaj vor fi situate, cel mai probabil, la intersecţia străzii Paris cu bulevardul Republicii şi, respective, în zona situată la capătul subpasajului care străbate Piaţa Victoriei, la intersecţia cu bulevardul. I.C. Brătianu.

Astfel, circulaţia generală, pe sens unic, va fi posibilă, după realizarea subpasajului, pe traseul: Piaţa Mărăşeşti – str. Ghe. Dima – str. Sf. Ioan/str. Paris – pasaj subteran Piaţa Operei – b-dul I.C. Brătianu – str. Hector – Piaţa I.C. Brătianu – str. Oituz – Piaţa Mărăşeşti.

Potrivit informaţiilor oferite de Primărie, proiectanţii vor avea în vedere atât nevoile conducătorilor auto ai unor mijloace de transport cu gabarit mare, cât şi nevoile conducătorilor auto care au în dotare maşini mici sau jeep-uri. Aceştia din urmă vor putea utiliza, de altfel, subpasajul care va trece prin faţa clădirii Operei şi care va permite accesul tuturor maşinilor ce nu depăşesc în înălţime 2,60 – 2,80 metri.

În plus, pentru acoperirea necesarului de locuri de parcare, Municipalitatea intenţionează să realizeze un parcaj subteran cu 350 – 400 de locuri disponibile, în zona delimitată între clădirea Modex şi colţul dinspre parc al Liceului „Ion Miu”.

 

Print Friendly, PDF & Email