Spectacolul “Cabaret” al Teatrului German Timişoara, în selecţia oficială a Festivalului Naţional de Teatru 2014

Cabaret1 foto Ovidiu CibaSpectacolul cu musicalul „Cabaret”, de Joe Masteroff, realizat de Răzvan Mazilu, la Teatrul German de Stat Timişoara, a fost inclus în selecţia oficială a Festivalului Naţional de Teatru, care va avea loc la Bucureşti în perioada 24 octombrie – 2 noiembrie 2014.

 

Directorul artistic al festivalului este criticul de teatru Marina Constantinescu, care preia pentru a doua oară direcţia evenimentului, după mandatul exercitat în perioada 2005 – 2007, când a dezvoltat structura festivalului, îmbogăţindu-l şi cu componenta sa internaţională.

Spectacolul cu musicalul Cabaret a fost realizat de Răzvan Mazilu în stagiunea 2013 – 2014, la Teatrul German de Stat Timişoara, constituind, de la premiera sa din februarie anul acesta, una dintre producţiile de succes ale acestei companii. În rolurile principale evoluează actorii Daniela Török şi Georg Peetz, conducerea muzicală este asigurată de maestrul Peter Oschanitzky, iar decorul şi costumele sunt creaţia lui Dragoş Buhagiar.

Andreea Andrei, referent de presă la TGS Timişoara, spune că spectacolul Cabaret a fost produs cu sprijinul Primăriei Municipiului Timişoara, constituind cea de-a unsprezecea montare a TGST inclusă în selecţia oficială a Festivalului Naţional de Teatru în ultimii nouă ani.

Festivalul Naţional de Teatru este organizat de Uniunea Teatrală din România, Ministerul Culturii, Primăria Municipiului Bucureşti şi Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti ARCUB. Selecţia oficială a celei de-a 24-a ediţii, care va avea loc în acest an, a fost publicată în 21 iulie 2014 şi cuprinde 30 de producţii.

Cabaret descrie o lume fascinantă şi amăgitoare în acelaşi timp, a cărei ilustrare scenică, alături de melodiile devenite hituri ale genului, a cucerit încă de la prima montare a acestui musical, în 1966, inimile a milioane de oameni.  În Berlinul anilor ‘30, în vremea în care nazismul ajungea la putere, Sally Bowles, o tânără cântăreaţă şi dansatoare în clubul de noapte „Kit Kat“, se îndrăgosteşte de americanul Cliff Bradshaw, al cărui vis este să devină scriitor de romane. Alături de ei, deşi la o vârstă înaintată, domnişoara Schneider şi domnul Schultz, îşi trăiesc delicata poveste de dragoste, care însă nu se poate concretiza prin căsătorie, deoarece el este evreu. Între umor şi resemnare, între ludic şi decadent, între vise împlinite şi spulberate, destinele personajelor din musicalul „Cabaret“ sunt marcate de un context politic şi social a cărui influenţă este abia la început.

Articol scris de

Jurnalist Timpolis