În următoarea şedinţă de plen, Consiliului Local Timişoara i se va cere să aprobe un proiect prin care să se aprobă executarea de către firme de specialitate a unor lucrări legate de operarea şi întreţinerea complexului sistem de Trafic Management din oraş. Soluţia propusă are în primul rând rolul de a nu se ajunge la pierderea garanţiei, care s-ar putea dovedi extrem de costisitoare pentru Primărie.
O garanţie care trebuie menţinută
Consilierilor locali li se cere, la următoarea şedinţă de plen, să aprobe o soluţie prin care să se evite pierderea garanţiei pentru Sistemul de trafic management realizat în Timişoara.
Totul a plecat de la o adresă a SC Drumuri Municipale Timişoara, administratorul delegat al Serviciului de Trafic Managament, care a informat Primăria că, în vederea preluării întreţinerii sau extinderii sistemului Trafic management şi supraveghere video, este necesară întocmirea unor contracte cu firme autorizate pe lucrări de instalaţii de climatizare, întreţinere şi extindere de infrastructură de fibră optică şi licenţe de sistem şi programare, integrare în sistem.
Pe de altă parte, Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului, interzice subcontractarea, ca atare Drumuri Municipale a solicitat Primăriei să analizeze situaţia şi să găsească o soluţie pentru a le da posibilitatea de a executa aceste lucrări specifice cu firme autorizate.
Miza este păstrarea garanţiei. „Perioada de garanţie acordată întregului sistem de supraveghere video şi management al traficului (lucrări, materiale, echipamente, aplicaţii software) de către furnizor este de 60 luni. Pierderea garanţiei constituie un mare dezavantaj, întrucât obligă la suportarea cheltuielilor pentru remedierea defecţiunilor apărute în perioada de garanţie, ceea ce conduce la creşterea valorii investiţiei”, spun reprezentanţii Municipalităţii.
În sprijinul aceleiaşi decizii de contractare a unor firme de specialitate se mai aduce argumentul că proiectul de management al traficului este printre puţinele şi cel mai complex proiect de acest gen din ţară, faptul că foloseşte echipamente si programe de ultimă generaţie, faptul că lucrările necesare pentru întreţinere sau extindere a sistemului de management al traficului necesită personal de specialitate autorizat, „precum şi faptul că acest personal de specialitate autorizat se regăseşte cu dificultate pe piaţa muncii din regiunea de vest a României”.
Rămâne de văzut dacă în acest fel se vor găsi specialiştii necesari care să se ocupe de întreţinerea sistemului, în aşa fel încât să nu se piardă garanţia.
„Unda verde funcţionează. Noaptea.”
De-a lungul ultimelor luni, în special din cauza creşterii numărului de semafoare, proiectul de Trafic Management a fost una dintre investiţiile cele mai controversate ale Municipalităţii timişorene.
Promisa „undă verde vieneză” care, după implementarea acestui sistem, să permită traversarea Timişoarei de la un capăt la altul doar pe culoarea verde a semaforului, mai are de aşteptat. O bună parte din reproşurile aduse noului sistem de sincronizare a traficului sunt legate de faptul că s-au făcut măsurători pentru temporizare, cu precădere pe perioada de vară, când traficul timişorean era mult redus, iar acele măsurători nu se mai potrivesc cu realitatea din trafic din perioada de toamnă-iarnă-primăvară.
Anul trecut, în luna mai, Primăria Timişoara a atribuit unei firme din Bucureşti un contract de 132.000 de lei, plus TVA, pentru „Optimizarea planurilor de semaforizare în municipiul Timişoara, pe baza măsurătorilor realizate prion planul de mobilitate”.
Firma a primit un grafic de lucru etapizat, fiindu-i alocate 20 de zile pentru realizarea analizelor de teren, 20 de zile pentru realizarea modelului de trafic şi a simulărilor pentru variantele selectate, cinci zile pentru finalizarea documentaţiei, cinci zile pentru instruirea personalului pentru utilizarea aplicaţiilor software necesare şi 60 de zile pentru asigurarea consultanţei, după punerea în funcţiune a sistemului de management adaptiv al traficului.
„În momentul de faţă semaforizarea asta excesivă mai multă încurcă decât ajută. Acea undă verde, dacă există, sunt şanse să o prinzi noaptea eventual. Ziua în niciun caz. Este imposibil”, susţine Leontin Herec, liderul Sindicatului Taximetriştilor din Timişoara.
Ultimele comentarii