Unul dintre cele mai răsunătoare eşecuri ale fostei administraţii judeţene a fost pierderea unui proiect european pentru modernizarea Ambulatoriului Spitalului Judeţean din Timişoara. Pierderea continuă şi acum să genereze costuri, pentru că, pentru a utiliza din nou proiectul, în căutarea unei noi finanţări europene, Consiliul Judeţean trebuie să dea alţi bani pentru actualizarea documentaţiei.
Alţi bani pentru acelaşi lucru
După pierderea lamentabilă a proiectului de modernizare a Ambulatorului de Specialitate al Spitalului Judeţean din Timişoara, Consiliul Judeţean Timiş este nevoit să aloce acum alţi bani pentru reactualizarea documentaţiei fostului proiect, pentru a avea şansa de a găsi o altă oportunitate de finanţare. În acest sens, în bugetul pe 2017, CJ Timiş a alocat suma de 135.000 de lei pentru revizuirea documentaţiei tehnice.
„Sunt discuţii foarte avansate cu privire la reluarea acestui proiect. Se va face o reevaluare a documentaţiei, pentru că studiile vechi au deja trei-patru ani vechime. Este un proiect necesar, benefic, şi care trebuie implementat”, declară dr. Marius Craina, managerul Spitalului Judeţean Timişoara.
Un eşec de proporţii
La sfârşitul anului 2015, aproximativ zece milioane de euro, bani cu care trebuia să se modernizeze ambulatoriul de specialitate al Spitalului Judeţean Timişoara, într-un proiect gestionat de CJ Timiş, au fost pierduţi. Asta, pentru că nu s-au găsit firmele interesate care să furnizeze aparatura aferentă investiţiei.
În septembrie 2015 a fost organizată o primă licitaţie internaţională, dar niciun agent economic nu a fost interesat să furnizeze aparatele de care are nevoie pentru ambulator. Conducerea Spitalului Judeţean Timişoara se arăta nedumerită de faptul că, deşi anunţul a fost postat pe portalul SEAP o sută de zile, nimeni nu s-a prezentat la licitaţie.
În noiembrie 2015, a fost organizată o a doua licitaţie, dar nici la această procedură nu s-a prezentat niciun agent economic. Caz în care finanţarea nu a mai putut fi accesată, pentru că a expirat termenul prevăzut de proiect.
Proiectul în valoare de zece milioane de euro era cofinanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, din care aproape 42 de milioane de lei reprezenta suma nerambursabilă, urmând ca restul cheltuielilor să fie suportate de CJ Timiş. Prin acest proiect se dorea achiziţionarea unui RMN, a unui tomograf şi a unor ecografe, cardiotopografe, a unor aparate de radiologie, a unui aparat Roentgen şi a unui colonoscop. Aparatura era destinată ambulatoriilor de la Spitalul Judeţean, de la Casa Austria – Clinica de Chirurgie Plastică, de la Clinica de Ortopedie şi Traumatologie, de la secţia Pediatrie, ORL copii şi ORL adulţi şi de la secţia Obstetrică şi Ginecologie din cadrul Clinicii Bega.
Prin acest proiect, la secţiile Spitalului Judeţean Timişoara ar fi trebuit să ajungă, în total, 228 echipamente performante, care să înlocuiască aparatele uzate existente. Este greu de estimat, în acest context, când se va mai putea accesa o finanţare similară, în condiţiile în care, dincolo de suma pierdută, acest gen de finanţare se putea concretiza şi în vieţi salvate.
Ultimele comentarii