Primele două tramvaie reabilitate din Timişoara intră în circulaţie

Tramvai reabilitat Timisoara Foto gazetadinvestDouă tramvaie realizate după un concept 100% românesc ar urma să circule în Timișoara în mai puțin de o săptămână, anunţă primarul Nicolae Robu. Care mai spune că economia realizată prin reabilitarea tramvaielor vechi se ridică la aproape 1,5 milioane de euro pentru fiecare mijloc de transport în parte.

 

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a informat ieri că primele două tramvaie reabilitate au fost finalizate, la capătul unui an de muncă, și că acestea ar urma să fie inaugurate în 8 iulie, când este marcată Ziua Transportului Public. „Vrem să facem un eveniment frumos de Ziua Transportului Public Local. Este posibil să venim în faţa dumneavoastră şi cu un tramvai tras de cai. La început, cele două tramvaie vor circula prin rotaţie prin tot oraşul”, a anticipat primarul.

Acesta mai spune că cele două tramvaie, ale căror costuri totale de execuție s-au ridicat, în total, la aproximativ un milion de euro (fără TVA) –  spre deosebire de valoarea de achiziție a unui tramvai nou, care s-ar ridica la aproximativ două milioane de euro – au fost realizate după un concept 100% românesc. Și, a mai adăugat edilul, în procesul de reabilitare au fost utilizate subansamble românești, excepție făcând doar sistemul de frânare, achiziționat din import:

“Tramvaiele sunt noi într-o proporţie mai mare decât ne-am propus noi. În final, până şi roţile şi osiile au fost schimbate cu unele noi. A fost opţiunea benevolă a firmei, ca în cadrul aceleiaşi sume să vină cu roţi şi osii noi. Din tramvaiul vechi s-a păstrat doar platforma, şasiul. Pe cale de consecinţă, putem vorbi despre un nou model de tramvai made in România”, mai spune Nicolae Robu. Adăugând că tramvaiele au ajuns în Timișoara cu o parte dintre componente demontate, urmând să fie supuse asamblării și unor testări prealabile.

Tramvaiele, dotate, printre altele, cu sisteme de informare audio-video, cu sistem de încălzire în scaune, cu instalație de climatizare și cu sisteme de supraveghere video, ar urma să circule, prin rotație, pe toate liniile din oraș, până la momentul în care vor fi încheiate lucrările de reabilitare la toate cele 30 de tramvaie a căror reabilitare a fost asumată de către Municipalitate pentru următorii patru ani.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis