Primarul cere ca filmul despre Timişoara să fie refăcut

Coloana sonoră este prea „orientală”, iar imaginile nu reflectă Timişoara în toată complexitatea ei

Primarul Nicolae Robu nu este încântat de modul în care a fost realizat filmuleţul de prezentare a Timişoarei. Spunând că au fost ignorate o serie de aspecte esenţiale pentru imaginea urbei. De exemplu, filmul nu surprinde faptul că Timişoara este oraşul Revoluţiei şi nici nu evidenţiază activitatea cultural-artistică a oraşului. Preţul plătit de Municipalitate pentru acest film a fost de 3.500 de euro, însă edilul dă asigurări că modificările nu vor include costuri suplimentare.

Timişoara, nereflectată în toată complexitatea ei

Captura film timisoaraPrimarul Nicolae Robu anunţă, la câteva zile după lansarea filmuleţului de prezentare a Timişoarei, că nu este de acord cu modul în care a fost realizat deoarece imaginile nu reflectă Timişoara în toată complexitatea ei, fiind ignorate o serie de aspecte esenţiale pentru imaginea oraşului: „Eu am mai multe observaţii, apreciez dinamica pe care imaginea o are în acest filmuleţ, dar cred că are foarte multe scă-pări. Unele secvenţe sunt prea lungi, şi lucruri importante care ţin de Timişoara sunt scăpate, şi nu cred că trebuie să fie permis acest lucru”. Nicolae Robu spune că nu este mulţumit nici de coloana sonoră, catalogând-o ca fiind prea „orientală” pentru urbea de pe Bega.

Acesta a subliniat că trebuie adăugate un număr mai mare de cadre care să evidenţieze faptul că Timişoara este un puternic centru universitar, că aici există un Muzeu al Satului Bănăţean şi, de asemenea, să pună în lumina reflectoarelor, mai bine decât o face, activitatea culturală şi artistică din oraş. Edilul cere şi introducerea unor imagini care să arate că Timişoara este oraşul în care a început Revoluţia din 1989, aspect ignorat în varianta actuală a filmului de prezentare. „El nu este un film definitiv, este un filmuleţ care a răspuns nevoii de a avea o prezentare a oraşului, un video scurt, dar cu forţă de comunicare. Sigur, aceste completări trebuie făcute fără a ieşi din extensia de trei minute. Va fi editat din nou, se va face o variantă pe aceeaşi gândire ca şi aceasta, dar cu completările şi modificările pe care le-am enumerat”, mai spune Nicolae Robu, punctând că refacerea filmului nu va presupune costuri suplimentare.

Primarul declară că s-a convenit cu autorul filmului, Alex Hreniuc, ca Primăriei să-i fie oferit un produs din perspectiva realizatorului, finit, pentru ca mai apoi materialul să fie lansat în spaţiul public, iar timişorenii să-şi poată spune o opinie asupra modului în care a fost conceput.

Timişoara este oraşul în care a început Revoluţia din 1989, aspect ignorat în varianta actuală a filmului de prezentare

Viceprimarul Dan Diaconu, cel care s-a ocupat direct de negocierile cu autorul filmului, susţine că filmul de prezentare a avut un feedback foarte bun, fiind vizionat de aproape 100.000 de persoane, pe Internet.

S-a decis modificarea lui, Filarmonica Banatul fiind cea care va compune coloana sonoră. Dan Diaconu susţine că activitatea artistică a Timişoarei nu a putut fi surprinsă într-un mod amplu deoarece, în perioada în care s-au realizat filmările, teatrele şi Opera din Timişoara intraseră în vacanţă.

3.500 de euro pentru un filmuleţ care va fi refăcut

Actuala formă a materialului video surprinde o tânără pe bicicletă care, în primă fază, însufleţeşte cu un mănunchi de baloane ziua unei persoane care lucrează în clădirile City Business Center, după care pedalează prin câteva zonele cunoscute ale Timişoarei, evidenţiindu-se Catedrala Metropolitană, Opera, Piaţa Unirii, Muzeul de Artă, Parcul Rozelor şi Fabrica de Bere. De asemenea, există cadre care surprind plimbarea cu bărcuţa pe Bega, dar şi viaţa de noapte, din cluburile de distracţie din oraş. De ce o fi relevantă imaginea City Business Center pentru Timişoara şi nu s-a optat pentru alte instituţii sau zone simbol ale urbei nu spune nimeni.

Oficialii Primăriei spun că filmuleţul a costat 3.500 de euro, bani proveniţi de la mai mulţi sponsori, iar costurile au acoperit închirierea echipamentelor şi a elementelor de recuzită, contractele de prestări servicii ale persoanelor prezente în videoclip, servicii de make-up şi hair-styling, drepturile de autor pentru scenariu către Alexandru Hreniuc, filmarea propriu-zisă, vizionarea şi montajul cadrelor.

Filmuleţul de prezentare a fost lansat în premieră în luna august, la Maastricht, o dată cu semnarea acordului de cooperare culturală între Timişoara, provincia Limburg, din Olanda, şi alte trei oraşe europene. „Filmul a fost realizat ca o invitaţie de a descoperi şi admira Timişoara de către turişti, dar şi de către propriii cetăţeni. Un oraş viu, vibrant, modern, atrăgător din punct de vedere al afacerilor, şi turismului, un oraş pentru care principalul avantaj sunt oamenii, cei care dau atmosfera plăcută, proas-pătă şi tânără”, declara la acea vreme, cu ocazia lansării filmului, Dan Diaconu.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis