Primăria Timişoara, scoasă din proiectul Intermodalului

„Probabil că s-a dorit să se evite eventuale verificări în paralel”, susţin voci din Consiliul Judeţean Timiş

centru intermodalControversele legate de tot mai iluzoriul proiect al Centrului Intermodal de Marfă Timişoara continuă, de această dată stârnind discuţii şi nedumeriri scoaterea definitivă din proiect a Primăriei Timişoara, în cazul căreia existau angajamente că va fi cooptată ca partener de proiect, alături de Consiliul Judeţean Timiş. Unii consilieri judeţeni opinează că Primăria Timişoara a fost dată deoparte pentru că există interese să nu se realizeze o verificare la dublu a documentaţiilor legate de acest proiect.

 

Un proiect comun devenit individual

În cadrul dezbaterilor nesfârşite legate de eşecul proiectului Centrului Intermodal de Marfă Timişoara, a cărui iniţiere are toate şansele să se prelungească până în 2020, sau chiar după aceea, conducerea Consiliului Judeţean Timiş a fost luată la întrebări de mai mulţi consilieri judeţeni care au dorit să ştie de ce Primăria Timişoara a fost scoasă din proiect. Iniţial Intermodalul se dorea a fi un proiect al comun al Municipalităţii şi administraţiei judeţene, fiind prezentat ca atare pe vremea când USL-ul funcţiona şi la nivel local.

Consilier PNL. „Pentru mine există un mare semn de întrebare dacă proiectul este fezabil din punct de vedere financiar”

Marian Constantin Vasile 1„În primăvară l-am rugat insistent pe Titu Bojin să nu scoată în decor Consiliul Local Timişoara din acest proiect. Acest lucru totuşi s-a întâmplat. Pentru mine există un mare semn de întrebare dacă proiectul este fezabil din punct de vedere financiar pentru că este vorba de 25 de milioane de euro şi nu 22 de milioane de euro, cu tot cu cheltuieli neeligibile. Mă gândesc de ce oare Consiliul Local Timişoara a fost scos în decor? Să nu observe profesioniştii pe care îi are în cadrul aparatului executiv anumite aspecte?”, spune consilierul judeţean PNL Marian Vasile, fost vicepreşedinte al CJ Timiş.

Preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin, nu a dat un răspuns clar, spunând doar că „nu ne împiedică nimeni să atragem şi alţi parteneri cum ar fi Consiliul Local Timişoara sau alte Consilii Locale. Dar asta în viitor, pentru că nu văd de ce ar trebui să fie acum doi care să facă acelaşi lucru. Nu consideraţi că este proiectul meu personal ci al nostru, al Consiliului Judeţean.”

Decizia conducerii CJ Timiş de a lăsa pe dinafară Primăria în acest proiect este cu atât mai ciudată cu cât anul trecut s-au făcut şi demersuri concrete la nivel administrativ pentru a „parafa” acest parteneriat Primărie – Consiliul Judeţean. În varalui 2013, consilierii locali timişoreni au votat un proiect de hotărâre legat participarea Primăriei Timişoara în parteneriatul de proiect pentru promovarea şi implementarea obiectivului de investiţii „Centru Regional Intermodal de Transport Marfă Timişoara din Remetea Mare”.

Prin acest proiect Municipalitatea îşi desemna reprezentanţii din cadrul comisiei mixte de negociere a contractului de asociere în participaţie al Centrului Intermodal Remetea Mare. Primăria preciza atunci ca argumentaţie pentru implicarea în acest parteneriat că „existenţa unui centru intermodal regional de transport ar conduce la reducerea timpilor şi a cheltuielilor de transport, cu implicaţii benefice asupra cheltuielilor beneficiarilor locali, şi ar creşte competitivitatea zonei Timişoara în raport cu regiunile UE, prin racordarea coerentă a reţelei intermodale regionale la reţeaua naţională şi europeană”.

Consilier PDL: „Să vedem ultima variantă a Masterplanului de Transport”

MARIUS MARTINESCU 2(1)Consilierul judeţean PDL Marius Martinescu spune că, deocamdată, în ciuda promisiunilor şi asigurărilor date inclusiv de către conducerea Consiliului Judeţean, nu există siguranţa că Intermodalul, în varianta de la Remetea Mare, va fi inclus în Masterplanul de Transport – varianta finală. „Dacă pentru Centura Sud a Timişoarei există măcar o promisiune verbală, nu se ştie cum va apărea, şi dacă va apărea Intermodalul de Transport Marfă Timişoara în Masterplanul de Transport – varianta finală aprobată de Guvern. Până la urmă, în documentul iniţial se vorbea despre varianta Giroc – Semenic. Şi, conform ultimelor declaraţii făcute pe această temă de conducerea CJ Timis, nu există niciun fel de certitudini legate de obţinerea finanţării pentru un astfel de proiect”, precizează consilierul judeţean.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro