Primăria Timişoara încurajează utilizarea bicicletei ca mijloc de transport în oraş

Primăria Timişoara este singurul oraş din România care participă la campania europeană Social Biking Challenge, o iniţiativă a Comisiei Europene pentru a încuraja utilizarea bicicletei ca mijloc de transport în oraş.

 

Campania Social Biking Challenge debutează în prima zi a Săptămânii Mobilităţii Europene, adică în 16 septembrie. Timişoara este singurul oraş din România care participă la campanie, coordonatorul local al campaniei fiind Direcţia Edilitară a Primăriei.

Începând de astăzi, cei interesaţi pot accesa aplicaţia BikePrints pe telefon, pentru a participa la Social Biking Challenge, care se va derula în perioada 16 septembrie – 6 octombrie.

Social Biking Challenge durează trei săptămâni, fiecare săptămână având un alt specific:

  1. Pedalează şi câştigă puncte singur (etapa individuală);
  2. Pedalează cu un prieten şi acumulaţi împreună puncte (etapa pereche/tandem);
  3. Pedalează împreună cu trei prieteni şi strângeţi puncte împreună (etapa grup).

La Timişoara, anunţă Primăria, ordinea va fi: etapa grupă (16 septembrie – 22 septembrie), etapa individual (23 septembrie – 29 septembrie) şi etapa perechi (30 septembrie – 6 octombrie). Ordinea a fost stabilită de organizatori, fiind diferită în fiecare oraş participant, din motive statistice.

Aplicaţia BikePrints este funcţională în limba română şi poate fi găsită în GooglePlay/MagazinPlay sau AppStore. Selectaţi Timişoara (butonul Challenge), limba română (butonul Language). Detalii despre campanie găsiți pe https://socialbiking.jrc.ec.europa.eu/#/login.

După descărcarea aplicaţiei, în perioada 16 septembrie – 6 octombrie, fiecare kilometru parcurs cu bicicleta se va transforma în puncte, anunţă reprezentanţii Municipalităţii. Pentru Primăria Timişoara, datele colectate de aplicaţie în cele trei săptămâni, privind rutele preferate de cei care utilizează bicicleta vor fi de un real folos şi vor fi folosite la realizarea Studiului de Fezabilitate pentru dezvoltarea infrastructurii de biciclete din Timişoara.

Participanţii pot câştiga prin tragere la sorţi, la finalul fiecărei săptămâni câte zece premii: zece căşti pentru biciclişti, zece kit-uri de întreţinere bicicletă sau zece seturi tricou şi umbrelă. La finalul campaniei primii şapte cei mai bine clasaţi la fiecare categorie vor câştiga câte un rucsac. În plus, Comisia Europeană oferă şapte biciclete celor mai bine clasaţi la fiecare categorie, pe întreaga Europă.

Campania Social Biking Challenge este o iniţiativă a Comisiei Europene pentru a încuraja utilizarea bicicletei ca mijloc de transport în oraş şi pentru a colecta şi pune la dispoziţia Primăriilor informaţii privind obiceiurile bicicliştilor (rute de deplasare, durată de deplasare, frecvență etc.).

 

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, sorin.olaru@timpolis.ro