Preşedintele CJ Timiş, acuzat de minciuni și inepții despre infrastructura de transport din judeţ

Deputatul USR de Timiş Cătălin Drulă îl acuză de președintele social-democrat al Consiliului Judeţean Timiș, Cplin Dobra, că s-a lansat într-o „serie de minciuni și inepții despre infrastructura de transport din Timiș”.

 

Deputul USR de Timiş Cătălin Drulă, fost consilier al premierului Dacian Cioloş, pe probleme de infrastructură, declară că preşedintele CJ Timiş, Călin Dobra, a afirmat, referindu-se la tunelurile din zona Holdea (localitate aflată la graniţa dintre judeţele Timiş şi Hunedoara), de pe autostrada Lugoj-Deva, că „a intervenit anul trecut o asociaţie pentru protecţia mediului, care a făcut presiuni la Ministerul Transporturilor, la Guvernul tehnocrat”.

Cătălin Drulă afirmă că acordul de mediu care impune traversarea zonei respective de către autostradă, prin tuneluri, este emis în 24 decembrie 2013, „prin urmare n-are nicio legătură cu Guvernul tehnocrat”.

Referitor la afirmaţia lui Călin Dobra, potrivit căruia „eu cred, şi îmi asum acest lucru, că s-a încercat blocarea acestei investiţii şi nefinalizarea tronsonului de autostradă”, Cătălin Drulă afirmă că îi dă parțial dreptate: „S-a blocat realizarea acestei investiții de către Narcis Neaga (fost director general CNADNR, actual consilier al ministrului Cuc) care a tărăgănat doi ani de zile, 2014 și 2015, proiectarea și contractarea zonei cu tunele. Și din nou este blocată această investiție, din ianuarie 2016 de când a revenit PSD la putere”.

Preşedintele CJ Timiş ar mai fi spus că „realizarea acestui viaduct pentru urşi costă aproximativ 180 de milioane de euro”.Domnule Dobra, hai să o luăm încet, metodic că poate înțelegeți și dumneavoastră, și colegii din PSD odată despre ce e vorba. Nu e vorba nici de viaduct, nici de ecoduct, nici de tunel «pentru urși». E vorba de două tuneluri prin care trece autostrada. Ca acelea prin care mergeți dumneavoastră în vacanță în străinătate. Intră autostradă prin tunel, iese și, ce să vezi, miracol, muntele de deasupra rămâne intact”, spune Cătălin Drulă.

Acesta îi explică public preşedintelui CJ Timiş de ce e important ca muntele să rămână intact. „Pe de-o parte, din motivele de mediu pe care le luați în zeflemea – pentru a păstra un coridor de migrație a animalelor între două mari zone împădurite ale României. Pe de altă parte, pentru că dacă muntele ar trebui săpat ar fi mari probleme de construire, similare cu cele de la Orăștie-Sibiu lotul 3 (Aciliu) – ar fi vorba de un debleu (o săpătură) adâncă cât un bloc de 15 etaje.”

În plus, declară deputatul USR, suma de 180 de milioane de euro este mult exagerată, valoarea reală fiind „undeva la jumătate”. „E vorba pentru întreg proiectul Lugoj-Deva de o suplimentare de aproximativ 15% față de valorile licitate (și mult sub valoarea estimată a proiectului) pentru a-l construi așa cum trebuia să fi fost proiectat de la început (dacă ar fi avut un studiu de fezabilitate serios, nu unul de mântuială, la bază)”, mai spune Cătălin Drulă.

Acesta conchide acuzând actualul Guvern că încă nu a fost în stare să scoată la licitație acești câțiva kilometri de autostradă (inclusiv cele două tuneluri) pentru care există proiect tehnic de execuție finalizat.

Print Friendly, PDF & Email