Partidul Mișcarea Populară Timiș anunţă că privește cu surprindere eventuala prezență a premierului Victor Ponta la Nădlac, în vederea inaugurării a zece kilometri de autostradă, eveniment care va avea loc la acest sfârşit de săptămână.
PMP Timiş reaminteşte că România are în acest moment circa 690 de kilometri funcționali de autostradă. “Din cei 962 de kilometri promiși, Guvernul Ponta a realizat doar 162 kilometri în cei trei ani de guvernare. În ultimii trei ani nu putem să nu remarcăm faptul că Guvernul Ponta se pricepe mai mult să inaugureze decât să realizeze, să construiască efectiv autostrăzi”, spune avocatul Roxana Iliescu, preşedintele PMP Timiş.
Liderul Mişcării Populare Timiş subliniază că cei 162 de kilometri la care face referire fac parte din proiecte contractate de Guvernele anterioare, întrucât în cei trei ani de guvernare Ponta nu s-a contractat niciun proiect nou de autostradă. Deşi prin programul cu care USL a câştigat alegerile în 2012 se menţiona că vor fi construiţi 962 de kilometri de autostradă. “Vă amintiți cum promitea Dan Șova, marele ministru al «proiectelor naționale» grandioase, că se mută cu cortul pe șantier până când este finalizată autostrada Ploiești – Brașov? În acest an am aflat că această autostradă nu se va mai face”, mai spune Roxana Iliescu.
Aceasta apreciază că lipsa unei legături rutiere directe, pe autostradă, cu Europa este principala frână a dezvoltării economice: “Degeaba inaugurăm cu fast zece kilometri de autostradă care se unesc cu cei 1300 de kilometri construiți în Ungaria. Camioanele și mașinile petrec ore în șir în cozile interminabile de pe Valea Oltului. Degeaba s-a construit autostradă Sibiu – Deva, dacă încă nu avem măcar o a trecere cât de cât civilizată peste Carpați”.
Roxana Iliescu remarcă ironic că ceea ce alții realizează Victor Ponta inaugurează. Aceasta apreciază că, înainte ca premierul să vină “mândru să taie panglici la inaugurarea a zece kilometri de autostradă”, ar trebui să ne dea niște explicații în contextul în careTimişoara – Lugoj, lot 2 nu este realizat, la fel, lotul 3 Lugoj – Deva, care este abia la început, lotul 4 Lugoj – Deva, lotul 2 Lugoj – Deva. “La ce nivel este finalizarea autostrăzii București – Arad, promisă în 2012?”, se întreabă, retoric, liderul PMP Timiş. Adăugând că întrebările legate de marile realizări pe infrastructură ale Guvernării Ponta pot continua.
“Mai trebuie să amintim de finalizarea autostrăzii Transilvania, finalizarea autostrăzii Bucureşti – Ploieşti-Braşov (tronsonul Braşov – Predeal – Comarnic), dar şi demararea proiectului autostrăzii de sud Bucureşti – Alexandria – Craiova – Drobeta – Tr Severin-Timişoara? Pe lângă acestea se adaugă promisiunile demarării proiectului autostrăzii vest – est Tg. Mureş- Iaşi (Ungheni). Răspunsul la toate aceste întrebări este clar: zero kilometri. Ponta nu a fost capabil să inaugureze decât ce au început să construiască cei din guvernările anterioare. Miniştrii săi s-au dovedit mai degrabă pricepuți să deseneze autostrăzi pe hârtie decât să gestioneze responsabil realizarea unei infrastructuri rutiere care ar reprezenta unul din pilonii principali ai dezvoltării economice a acestei țări”, conchide avocatul Roxana Iliescu.
Sâmbătă, 11 iulie, vor fi inaugurate noul punct de control al frontierei de la Nădlac şi lotul II al autostrăzii Nădlac – Arad, cuprins între Pecica şi Arad, care va face joncţiunea cu autostrada din Ungaria, la eveniment, anunţând PSD Arad, fiind aşteptaţi premierul Victor Ponta şi omologul său din Ungaria, Orban Viktor.
Ultimele comentarii