Pista de cicloturism de pe Bega a intrat pe ultima sută de metri

Pista de cicloturism BegaPista de cicloturism de pe Bega este finalizată în proporţie de 90%. Aceasta începe de la marginea Timișoarei, în aval de Podul Modoş, şi continuă liniar 37 de kilometri de-a lungul râului Bega, pe coronamentul digului de apărare împotriva inundațiilor, până la frontiera cu Serbia.

 

Administraţia Bazinală de Apă Banat implementează în parteneriat cu Consiliul Judeţean Timiş şi Primăria Zrenianin, din Republica Serbia, proiectul Valorificarea potenţialului turistic transfrontalier, incluzând piste de cicloturism de-a lungul râului Bega, în aval de Timişoara”. Un proiect finanțat din fonduri europene în cadrul programului IPA de Cooperare Transfrontalieră Romania-Republica Serbia, care are ca scop dezvoltarea potențialului turistic local și regional și promovarea cooperării transfrontaliere romano-sârbe prin implementarea unor forme de turism alternativ.

Pista de cicloturism începe de la marginea Timișoarei, în aval de Podul Modoș, acolo unde s-a făcut deja joncțiunea cu pista de biciclete a orașului, realizată de către Primăria Timișoara, și continuă liniar 37 de kilometri de-a lungul râului Bega, pe coronamentul digului de apărare împotriva inundațiilor, până la frontiera cu Serbia. „În acest proiect partenerii sârbi au realizat un studiu de fezabilitate pentru execuția unei piste de cicloturism de la Zrenianin la granița cu România, urmând ca atunci când vor beneficia de finanțare să construiască segmentul de pistă proiectat, astfel încat pista de cicloturism să lege Timișoara de Zrenianin”, spune Mihaela Madăr, manager de proiect.

În cadrul proiectului implementat de partea română, spun reprezentanţii ABA, 90% din lucrare, a fost executată într-un timp record. 90% din lucrare înseamnă aproape 30 de kilometri deja asfaltați pe o lățime de doi metri, parte din ei finisați cu acostament de piatră spartă de 1,5 metri, marcaj axial și stâlpi de semnalizare. Construcția pistei este proiectată a fi finalizată la sfârșitul acestui an, iar lansarea oficială va fi în martie anul viitor.

Mihaela Madăr mai spune că, în cursul acestei luni, vor fi realizate și opt refugii laterale, fiecare urmând a fi dotat cu bancuță, coș de gunoi și loc pentru parcarea bicicletei și numeroase bariere pentru oprirea traficului autovehiculelor pe dig, având în vedere că acesta este interzis. „Deși pista nu este încă dată în folosință oficial, numeroși bicicliști se bucură deja de plăcerea de a pedala într-un mediu natural, nepoluat și sigur”, mai spune ea.

Pentru siguranța bicicliștilor și a lucrărilor hidrotehnice, circulația cu autovehicule pe dig este interzisă, în caz contrar, amenzile fiind cuprinse, conform Legii Apelor 107/1996, între 6.500 şi 7.000 de lei.

Print Friendly, PDF & Email