„O scrisoare pierdută” – varianta cu facturi la Timişoara

distributie cutii postaleFelul în care îşi îndeplinesc atribuţiile o parte din societăţile de distribuire a corespondenţei cu care au contract furnizori de utilităţi din Timişoara a cauzat nemulţumiri în rândul mai multor asociaţii de proprietari din Timişoara. Care acuză faptul că, din cauză că nu primesc facturile, plătesc penalităţi şi fac coadă la sediile companiilor furnizoare, pentru a obţine respectivele facturi în format scris.

 

„Vânătoare” de facturi

Reprezentanţii Federaţiei Asociaţiilor de Locatari Timişoara spun că intrarea în posesia facturilor emise de companii furnizoare de utilităţi care au încheiat contracte cu unele firme de distribuţie a corespondenţei a ajuns să fie o aventură, lună de lună. „Am trimis sesizări la mai multe companii furnizoare de utilităţi. Ne-au fost semnalate situaţii în care un agent de distribuţie a pus toate plicurile cu facturi într-o cutie poştală la capătul străzii, pentru toată strada. Nu e normal ca, la alegerea unor firme de distribuţie să se ia în considerare doar cel mai mic preţ, mai trebuie să existe preocupări şi pentru calitatea acestor servicii”, susţine Petru Olariu, preşedintele FALT.

În lipsa facturilor, pentru a nu plăti penalităţi, care, la valori mari, au un cuantum pe măsură, administratorii de asociaţii ajung să facă coadă la societăţile de furnizare de utilităţi de la care nu au primit aceste documente, pentru a le ridica şi a le plăti apoi în format scris, pentru că plata la ghişee nu se mai practică aproape nicăieri. Iar pentru a se plăti la automatele de încasat facturi de la bănci este nevoie de scanarea codurilor de bare de pe facturile tipărite pe hârtie.

„Sigur că nu poţi face dovada faptului că nu ai primit factura. Dar sunt mulţi timişoreni care merg la aceste societăţi furnizoare de utilităţi după facturi, şi reprezentanţii acestora ar trebui să-şi pună nişte întrebări, pentru că nu merge nimeni de nebun să-şi irosească timpul la cozi la ghişeu. În plus ar trebui verificat felul în care ajung unele plicuri cu facturi şi după data scadenţei – sunt emise sau distribuite târziu?”, precizează Petru Olariu.

„Noi bănuim şi unele interese pentru că nu se lucrează cu Poşta Română. Oricum, noi avem un tarif fix, şi le e uşor unor firme să dea la licitaţii preţuri cu câţiva bani mai mici. După aceea vedem că în unele cazuri se distribuie corespondenţa cu pensionari, care încurcă nume şi străzi. Şi la pliante sau alte trimiteri care ar trebui puse în cutiile poştale, acum se lasă snopul la intrarea în bloc”, spune Ambrozie Barna, liderul Sindicatului Lucrătorilor Poştali din Timiş.

Probleme în anii trecuţi, şi la Primărie

Probleme legate de distribuţia corespondenţei au fost semnalate şi la Primăria Timişoara în anii trecuţi iar sincopele erau cu atât mai grave cu cât în unele cazuri era vorba de somaţii de plată de impozite locale sau amenzi şi, dacă nu se realiza plata într-un anumit interval de timp, se ajungea la etapa următoare, cea a executării silite.

„Oamenii erau anunţaţi să vină ei să-şi ridice corespondenţa de la sediul firmei. Şi aşa probabil se făceau economii cu oamenii angajaţi pentru distribuţie”, comentează Petru Olariu.

Probabil ţinând cont de experienţele neplăcute din trecut, în acest an Primăria a pus condiţii mult mai stricte atunci când a cumpărat servicii poştale de distribuire a corespondenţei pentru care a pus la bătaie suma de 100.000 de lei pentru un an. Conform contractului, în cazul în care „prestatorul va livra corespondenţa la o adresă greşită va răspunde atât patrimonial, cât şi nepatrimonial pentru fapta sa” şi „în cazul pierderii unei expediţii, după ce aceasta a fost predată spre livrare, prestatorul se obligă la plata unei despăgubiri constând în returnarea preţului plătit pentru expediţia pliului respectiv, precum şi la repararea oricăror alte prejudicii solicitate achizitorului de către terţii destinatari”.

Print Friendly, PDF & Email