Ministrul Transporturilor: „Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu va rămâne muzeu”

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a anunțat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, potrivit Radio Timişoara.

 

Ministrul Răzvan Cuc a precizat că CNAIR va face în regie proprie lucrările ce trebuiau executate în cele zece zile de către constructorul spaniol, astfel încât traficul să fie deschis. Şi a adăugat că, în paralel, se va îndrepta penal împotriva consultantului şi a managementului CNAIR, care a făcut plăţile şi nu a trimis CESTRIN-ul să verifice calitatea lucrărilor.

Autostrada – am văzut că s-au grăbit unii să spună că va rămâne muzeu – nu va rămâne muzeu, pentru că ce trebuia făcut în cele zece zile vor intra cei de la CNAIR şi vor lucra cu utilajele proprii, adică gardul perimetral şi decolmatarea şanţurilor, astfel încât lotul să fie deschis fără nicio problemă. Şi repet: cred că a venit momentul să stăm şi noi un pic verticali şi să nu mai facem tot felul de concesii pentru unele firme care din păcate în loc să vină cu o armată de utilaje şi de muncitori vin cu o armată de avocaţi şi încearcă să găsească tot felul de chichiţe avocăţeşti”, a afirmat Răzvan Cuc, într-o conferinţă de presă.

Acesta a subliniat că nu se va da drumul la trafic pe lotul 3 până nu vor fi decolmatate şanţurile ca să se scurgă apele şi nu vor fi montate garduri, pentru ca animalele să nu poată pătrunde pe autostradă.

Directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, afirmă că pe acest lot de autostradă au fost identificate 60 de neconformităţi, fapt care ar putea constitui un record, însă a dat asigurări că se poate circula pe el.

Întrebat dacă până la finele anului s-ar putea da în trafic lotul 3, Sorin Scarlat anticipează că aşa vor sta lucrurile.

Directorul CNAIR maispune că, în urma verificărilor făcute de CESTRIN după ce antreprenorul a cerut recepţia lucrărilor, s-au constatat inclusiv abateri de la grosimile stratului de asfalt.

Ministrul  Răzvan Cuc mai spune că contractul pentru execuţia lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este plătit în proporţie de 94%, dar a fost trimisă o factură de penalităţi de 73 de milioane de lei, „care va fi încasată cu siguranţă”.

Ieri, deputatul USR de Timiş Cătălin Drulă, fost consilier pe probleme de infrastructură al premierului Dacian Cioloş, declara că rezilierea contractului pentru Autostrada Lugoj-Deva lot 3, la 99%, cu lotul gata de trafic, este o ticăloșie imensă şi că, prin rezilierea contractului, Statul român pierde perioada de garanție a lucrărilor de patru ani: „Patru ani în care ar fi fost responsabilitatea constructorului să repare orice eventual defect. Va fi, cel mai probabil, considerată o reziliere abuzivă, de către tribunale. Totul arată ca o decizie de «mușchi fără creier» pentru care s-au inventat pretexte juridice. O așa-zisă neconformitate care ține de scurgerea apelor într-un capăt al lotului care nu va fi dat traficului (este după breteaua de ieșire) este o situație rezolvabilă în câteva săptămâni de lucrări, care n-are nicio legătură cu siguranța traficului.”

 

Citiţi şi: Deputat USR Cătălin Drulă: „E crimă să ții închisă autostrada într-o zonă unde alternativa e un drum cu multe cruci pe margine”

Print Friendly, PDF & Email