Ministerul Transporturilor pregăteşte pentru Timiş „priorităţi” cu termen de realizare în 2030

Printre acestea se pot număra inclusiv completarea inelului de centură şi Centrul de Transport Intermodal

autostradaRăspunzând unei interpelări legate de „orizontul de realizare” al investiţiilor aşteptate de ani buni în Timiş în domeniul infrastructurii de Transport, ministrul Transporturilor, Dan Şova dă asigurări că are în vedere toate proiectele de interes local, pe care le consideră „prioritare”, deşi în unele cazuri termenul de realizare asumat chiar de către minister este… anul 2030. Printre acestea se pot număra inclusiv şoseaua de centură sau Centru Intermodal de Transport Marfă.

 

„Asigurări” care mai degrabă cauzează îngrijorare

În urma unor interpelări parlamentare venite din Timiş şi formulate inclusiv de către parlamentari din PSD, pe tema lipsei alocării de fonduri pentru demararea investiţiilor prioritare din Timiş, pe segmentul infrastructurii de transport, ministrul de resort Dan Şova a formulat un răspuns oficial la sfârşitul săptămânii trecute în care dă „asigurări” care mai degrabă ar putea cauza îngrijorare pe plan local.

Astfel, după formulările standard şi oficiale care sunt la fel, probabil, pentru orice judeţ din care vin interpelări de acest gen, conform cărora „Ministerul Transporturilor este preocupat permanent de modernizarea şi dezvoltarea transporturilor în România, şi în acest cadru sprijină realizarea sau modernizarea infrastructurilor de transport, inclusiv a infrastructurii de transport din Timiş”, ministrul Dan Şova trece la expunerea unor termene de încadrare a realizării investiţiilor.

Conform ministrului Transporturilor, „în cadrul proiectului de realizare a Master Planului General de Transport al României aflat în stadiul de finalizare, au fost stabilite proiectele pe moduri de transport care vor fi testate în cadrul Modelului Naţional de Transport, pentru a se stabili priorităţile pentru perioada de finanţare 2014-2020, celelalte urmând a fi programate până în anul 2030, având în vedere că Master Planul actual are orizontul de timp cel mai îndepărtat anul 2030.”

Ca atare, o parte din proiectele din Timiş s-ar putea încadra în termenul de realizare până în 2020, pentru celelalte fiind prevăzut anul 2030 ca „orizont de finalizare”.

Printre aceste „priorităţi” care urmează a fi analizate, şi care, dacă nu se încadrează în „Master Planul” ministerului Transporturilor, ar putea fi realizate şi peste 16 ani, se numără autostrada Lugoj – Craiova, autostrada Timişoara – Moraviţa, variantele de ocolire Timişoara Sud, Timişoara DN 69 – strada Polonă, Recaş pe D.N. 6, pasajul denivelat peste calea ferată de pe D.N. 6, în apropiere de Timişoara, reabilitarea podurilor, podeţelor şi tunelurilor de clare ferată pe Regionala Timişoara, modernizarea liniei de cale ferată Timişoara – Stamora Moraviţa – linie de frontieră, modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad pentru atingerea unor viteze sporite, construcţia terminalului intermodal de pasageri la Aeroportul Timişoara şi terminalul cargo aferent Aeroportului Timişoara.

Culmea e că printre aceste investiţii cu termen de finalizare în anul 2020 sau 2030 este menţionată de către Ministerul Transporturilor inclusiv „dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilităţi de acces la transport rutier, feroviar şi aerian în Timişoara”, a cărui demarare continuă să fie considerată „iminentă” de către Consiliul Judeţean Timiş.

Nemulţumiri inclusiv în PSD

Nemulţumirile parlamentarilor din Opoziţie, legate de lipsa alocărilor de fonduri pentru investiţiile prioritare în infrastructură ale judeţului Timiş par să fi fost preluate abia acum chiar de către o parte din parlamentarii timişeni membri ai partidului de guvernământ.

Şi deputatul PSD Cătălin Tiuch a cerut, printr-o interpelare parlamentară, lămuriri de la Dan Şova, ministrul PSD al Transporturilor cu privire la lipsa investiţiilor în infrastructura de transport.  Cătălin Tiuch susţine abia acum, deşi problema trenează, în ciuda promisiunilor, de ani buni, că “în prezent, finalizarea şoselei de centură a Timişoarei, proiectul Centrului Regional Intermodal de Transport Marfă Timişoara, precum şi autostrada Timişoara – Deva sunt deziderate pe care cetăţenii din Timiş le au. Până acum nu am remarcat la Ministerul Transporturilor pe lista de priorităţi obiectivele din Timiş.”

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro