Materiale de promovare a Timişoarei de acum zece ani, ţinute în stoc la Autoritatea Naţională pentru Turism

Cu ocazia unui audit al eficienţei alocării fondurilor pentru promovarea turistică a României, Curtea de Conturi a descoperit, printre altele, o mulţime de materiale turistice de promovare a Timişoarei, ţinute la stoc la Autoritatea Naţională pentru Turism.

 

Materiale de promovare, la păstrare

Atunci când s-a discutat despre promovarea turistică a Banatului, Timişului şi Timişoarei, s-a invocat nu o dată, şi la Consiliul Judeţean, şi la Primăria Timişoara lipsa suficientelor materiale de promovare.

Un Raport de audit al performanţei fondurilor alocate prin bugetul Autorităţii Naţionale pentru Turism pentru dezvoltarea şi promovarea turistică a României pentru perioada 2013-2015, publicat zilele trecute de Curtea de Conturi arată că aceste materiale există, fiind făcute din fondurile Autorităţii Naţionale pentru Turism de acum zece ani, şi ţinute la păstrare, la ANT.

S-a constatat existenţa unor stocuri de materiale cu o vechime mai mare de trei ani, în valoare de peste 4,6 milioane de lei, situaţie la care s-a ajuns  fie din cauza unor achiziţii supradimensionate, fie din cauza unor greşeli de editare şi a faptului că unele materialele nu mai sunt de actualitate. Dintre acestea sunt menţionate aproape 700.000 de hărţi, peste 67.000 de albume şi mai mult de 53.000 de broşuri, toate, achiziţionate în anul 2007.

Evident că aceste materiale, cu o vechime de peste zece ani, nu mai pot fi folosite, urmând să devină maculatură.

 

Raport în aşteptare

Pe de altă parte, raportat tot la promovare, în plenul Consiliului Local Timişoara se solicita, anul trecut, în vară, un raport din care să rezulte, detaliat, activitatea centrului Centrul de Informare Turistică Timişoara. „Vrem să se arate în acest raport câte materiale s-au făcut, ce fel de materiale promoţionale, să ştim şi noi pe ce se duc banii, câţi turişti au trecut sau potenţiali turişti poate, pentru alte locuri, câţi angajaţi şi o minimă estimare a efectelor benefice care sunt”, se declara atunci în plen.

Deşi a trecut aproape un an de la acel moment, consilierul local PSD Dan Idolu spune că nu au primit acel raport: „Nu am primit materialul solicitat nici acum. Văd că se creează Consiliul Consultativ în domeniul Turismului, la Primărie. La Consiliul Judeţean avem Clusterul de Turism. Pe hârtie se stă bine.”

Conform raportului anual de activitate, în anul 2016 Centrul de Informare Turistica a fost vizitat de 18.912 turişti, care au primit informaţii referitoare la obiective turistice din Timişoara şi din zona Banatului, informaţii privind unităţi de cazare, unităţi gastronomice, evenimente culturale, posibilităţi de transport, agenţii de turism, posibilităţi de petrecere a timpului liber, informaţii privind serviciile de închirieri auto, servicii de ghidaj în oraş şi în zonă, etc. Faţă de anul 2015, an în care centrul a fost vizitat de 11.688 persoane, numărul turiştilor a fost cu peste 60% mai mare. 

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro