M10 Timiş protestează faţă de interzicerea circulației bicicletelor în zonele centrale ale orașului: „Timișoara devine astfel un oraș retrograd”

Primarul Timişoarei: „Haideţi să nu ne batem joc de oraşul nostru, pentru nişte mofturi”

Biciclist centrul Timisoparei Foto Radio ResitaPartidul M10 Filiala Timiș vede în decizia Primăriei Timişoara de a interzice circulația bicicletelor în zonele centrale ale orașului o sfidare a priorităților evidențiate în Strategia integrată de dezvoltare a polului de creştere Timişoara 2015 – 2020.

 

M10: „Nu este nevoie de instituirea unor restricții de circulație aberante”

Dintr-un oraș european preocupat să se alinieze tendințelor în materie de transport urban, Timișoara devine astfel un oraș retrograd care, în loc să își încurajeze cetățenii să circule cu bicicleta, le interzice acestora accesul în zonele centrale, în urma unei decizii luate intempestiv în Comisia de Circulație, care a primit rapid, la numai o zi după adoptarea sa, girul primarului Nicolae Robu”, transmit, printr-un comunicat, reprezentanţii M10 Timiş.

Reamintindu-i, cu această ocazie, edilului, „care pare să se fi deprins să gestioneze într-un mod discreționar destinele orașului” că, potrivit prevederilor Codului Rutier, strada pietonală este perimetrul care cuprinde una sau mai multe străzi rezervate circulației pietonilor, unde accesul vehiculelor este supus unor reguli speciale de circulație, având intrările și ieșirile semnalizate în conformitate cu prevederile legale. Așadar, declară reprezentanţii M10 Timiş, nu se pune problema ca legislaţia naţională să interzică accesul bicicletelor pe străzile pietonale. Adăugând: „Considerăm că Hotărârea de Consiliu Local 438/2013 stipulează în mod cât se poate de clar regulile de circulație care trebuie respectate de către cei care tranzitează cu bicicletele zonele pietonale. Nu este nevoie, de aceea, de instituirea unor restricții de circulație aberante, ci se impune mai degrabă impulsionarea polițiștilor locali ca, în loc să manifeste exces de zel în împrejurări care ar fi trebuit să impună mai mult discernământ în aplicarea de sancțiuni, să vegheze la respectarea regulilor de circulație aflate deja în vigoare”.

M10 Timiş atenționează administrația publică locală și pe primarul Nicolae Robu că adoptarea deciziei de interzicere a circulației bicicletelor în zona centrală a orașului s-a făcut fără respectarea unor prevederi legale elementare, care impun asigurarea transparenței decizionale, anunțarea prealabilă a intenției de adoptare a acestei măsuri, publicarea informației pe pagina de internet a PrimărieiTimișoara și organizarea unei dezbateri publice anterior adoptării ei.

Oficialii M10 Timiş îşi manifestă surprinderea și indignarea față de incoerența decizională a reprezentanților administrației publice locale, în condițiile în care, mai spun ei, în cadrul noii strategii integrate de dezvoltare a polului de creştere Timişoara 2015 – 2020, aflat în acest moment în dezbatere publică, circulaţia cu bicicleta este descrisă cu următoarele cuvinte: „Circulaţia cu bicicleta joacă un rol nesemnificativ. Deşi s-au trasat piste pentru biciclişti pe principalele artere stradale, reţeaua este lipsită de coerenţă şi nu dispune deocamdată de staţii de tip park and ride. Pietonii găsesc doar în puţine zone condiţii atractive. În centrul oraşului sunt rezervate doar puţine pieţe, străzi şi parcuri pentru circulaţie pietonală, aceleaşi condiţii existând şi în parcurile de-a lungul canalului Bega. În rest, spaţiul public este dominat de circulaţia auto. Trotuarele sunt mereu îngustate în favoarea parcărilor auto. Multe dintre noile centre comerciale situate în zonele marginale ale orasului (Decathlon, Selgros, Auchan-Sud) sunt accesibile doar cu maşina sau cu autobuzul, posibilităţile de acces pietonal sau cu bicicleta fiind dificile”.

M10 Timiş adaugă că recent adoptata decizie vine în contra acestor planuri, fapt care „ne determină să punem sub semnul îndoielii profesionalismul și buna sincronizare în activitate a echipelor de funcționari din Primărie responsabili cu diverse domenii de activitate, cât și capacitatea acestora de a-i propune spre analiză și aprobare edilului Nicolae Robu soluții fundamentate și coerente, în beneficiul cetățenilor Timișoarei”.

Primarul Timişoarei: „Haideţi să nu ne batem joc de oraşul nostru, pentru nişte mofturi”

Nicolae Robu in conferinta de presa (4) Foto PNL TimisPrimăria Timişoara a anunţat, în urmă cu câteva zile, că pe trei străzi pietonale din centrul oraşului, care se intersectează cu Piaţa Victoriei, au fost montate indicatoare rutiere care interzic accesul bicicliştilor. Acesta urmează să fie interzis pe alte 14 străzi din centrul oraşului, aflate în momentul de faţă în şantier şi care vor deveni pietonale.

„Haideţi să nu ne batem joc de oraşul nostru pentru nişte mofturi. Spun mofturi pentru că există alternative la zonele pietonale”, spunea primarul Timişoarei, Nicolae Robu, într-o postare pe o pagină de socializare, în care mai declara că nu pot fi marcate piste pentru biciclete în Piaţa Victoriei sau pe străzile Alba Iulia şi Mărăşeşti.

Edilul mai spunea că decizia amplasării acestor indicatoare şi montarea unora speciale a fost luată de Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei. Cu menţiunea că scopul acestei decizii nu îl reprezintă amenzile: „Nu putem tolera o situaţie în care, de nenumărate ori, copii şi adulţi au scăpat la limită de accidentări foarte grave datorate teribiliştilor (am avut ocazia personal să văd, în mai multe rânduri, astfel de scene). Dincolo de reacţia emoţională, în realitate nimeni n-are motiv să se plângă de lipsă de alternative la trecerea prin Centru la deplasarea cu bicicleta între zonele sud-nord, prin vecinătatea Centrului”.

 

Citeşte şi:

Accesul bicicliştilor pe străzile pietonale din centrul istoric al Timişoarei a fost interzis

Print Friendly, PDF & Email