Povestea realizării subpasajului pe şantierul Michelangelo, proiect intens discutat şi asumat ca realizare de către primarul liberal Nicolae Robu, care l-a preluat însă din mers de la vechea administraţie a oraşului, pare să se apropie de final. Cel puţin asta a lăsat să se înţeleagă edilul în cursul celei mai recente conferinţe de presă.
Nicolae Robu: “Un proiect pretenţios şi greu”
Potrivit declaraţiilor primarului Nicolae Robu referitoare la stadiul actual al lucrărilor întreprinse pe şantierul Michelangelo, acestea par să fi intrat deja pe ultima sută de metri. Dacă şi condiţiile meteo vor fi favorabile, atunci este posibil ca termenul de 15 noiembrie, dată avansată pentru redeschiderea circulaţiei pe axa sud-nord, peste subpasaj şi peste podul consolidat, să fie respectat. “Nu am în acest moment semnale că se va întârzia finalizarea lucrărilor”, a declarat primarul, la sfârşitul săptămânii trecute. Edilul mai spune că nu există un termen stabilit prin contract, “dar este o doleanţă a noastră, pentru că redeschiderea traficului ar decongestiona foarte mult circulația auto în zonă”.
Referitor la stadiul lucrărilor de execuţie, evaluate etapizat, primarul a detaliat, precizând că au fost realizaţi deja pereţii verticali, “o lucrare pretenţioasă şi grea”, după cum o cataloghează Nicolae Robu, care a presupus realizarea unor foraje la 17 – 22 de metri adâncime.
Primarul a informat şi că, la evaluarea la faţa locului a stadiului lucrărilor pe şantierul subpasajului, planşeele erau realizate în proporţie de 25 – 30%, după ce fuseseră efectuate lucrările premergătoare de armare şi cofrare.
Lungimea totală a planşeului subpasajului este de 120 de metri, aşa că, într-o estimare făcută de primar, cu referire respectarea termenelor şi la posibilităţile de finalizare a execuţiei, rezultă că, în condiţii de timp favorabil, lucrările ar putea fi finalizate în decursul săptămânii viitoare.
Istoria celui mai mare şantier din Timişoara
Lucrările pe şantierul Michelangelo au fost demarate la jumătatea lunii aprilie. Documentaţia tehnică a fost primită moştenire de la administraţia Gheorghe Ciuhandu. Proiectul vizează realizarea unui pasaj subteran, şi asta în pofida opiniilor critice exprimate de unii dintre consilierii locali care au apreciat că un pasaj suprateran ar fi implicat costuri de două ori mai mici. În mai 2012, cu puţină vreme înaintea alegerilor locale, fostul primar, Gheorghe Ciuhandu, pusese piatra de temelie, dând semnalul că lucrările la materializarea proiectului ar putea începe.
Demararea propriu-zisă a lucrărilor a născut numeroase controverse. Unele dintre ele s-au legat de asumarea paternităţii proiectului. Consilierul local P.D.L. Ovidiu Ciuhandu i-a atribuit-o fostului primar, de echipa căruia se leagă atât conceperea proiectului, cât şi identificarea surselor de finanţare necesare materializării lui.
Un alt subiect de nemulţumire s-a legat de disconfortul generat de restricţiile şi devierile de trafic pe care lucrările desfăşurate pe şantier le-au impus, într-o zonă din oraş excesiv de aglomerată, mai cu seamă pe intervalele orare de vârf. În contextul acestor discuţii, fostul arhitect-şef al oraşului, Radu Radoslav, declara că proiectul aferent pasajului Michelangelo ar fi plecat de la început de la o idee greşită, întrucât în toate marile oraşe se caută soluţii pentru scoaterea circulaţiei din zona centrală, în vreme ce, prin proiecte de genul celui legat de pasajul Michelangelo, se obţine exact efectul contrar, adică concentrarea traficului rutier în zona centrală.
Conform specificaţiilor tehnice incluse în proiect, pasajul subteran care a ajuns acum în fază de finalizare va lega b-dulVasile Pârvan de strada Corneliu Coposu şi va avea o lungime de 583 de metri, dintre care mai mult de 100 de metri reprezintă zonă acoperită. Lucrările au inclus şi reabilitarea podului Michelangelo, extinderea circulației în zonă la patru benzi de circulație, amenajarea de piste de biciclete și amenajarea trotuarelor.
De lucrări s-a ocupat firma CCCF – Drumuri și Poduri Timișoara, care a câștigat licitația organizată în primăvara acestui an. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 8 aprilie, iar termenul complet de execuție asumat este de 16 luni. Proiectul este finanţat din fonduri europene, iar valoarea totală este de aproape 70 de milioane de lei.
O firma care este in faliment. Nu au motorina de cca.2 luni. Au schimbat constructorul peretilor mulati chiar daca mai aveau de facut cateva panouri. Mai bine zis subantreprenorul nu a fost platit de CCCF DP Timisoara.
Se va termina la anul si la multi ani …..