Lotul II al autostrăzii Timişoara – Lugoj ar putea fi deschis înainte de termenul oficial

Anunţul este făcut de ministrul Transporturilor, după ce a vizitat acest tronson de autostradă

Dan Costescu si jurnalisti pe Autostrada Timisoara Lugoj  (o) Foto Costi DumaDupă ce a vizitat autostrada Timişoara – Lugoj, ministrul Transporturilor anunţă că acest tronson ar putea fi deschis circulaţiei mai devreme decât termenul prevăzut în contract.

 

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, s-a aflat, ieri, în Timiş, unde a inspectat lotul al doilea al autostrăzii Timişoara – Lugoj, care este momentan închis circulaţiei. În teren a fost întâmpinat de prefectul Eugen Dogariu şi de preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Titu Bojin.

După vizita în teren, oficialul de la Transporturi a anunţat că acest tronson ar putea fi deschis circulaţiei rutiere cu şapte luni mai devreme decât termenul prevăzut în contract, care este iulie 2016: „Acest lot de autostradă, aşa cum arată acum, este recepţionabil. Din maşină arată bine. Ne bucurăm dacă vom reuşi să îl deschidem circulaţiei cu şapte luni mai devreme, putem spune”.

Întrebat dacă se va putea circula pe acest tronson de autostradă până la Crăciun, Dan Costescu a răspuns a spus că totul depinde de condiţiile meteorologice. Adăugând că, din câte a fost informat de către constructori, în afară de lucrările care nu ţin de siguranţa circulaţiei, cele pentru refugii, totul ar putea fi finalizat odată cu marcajul care mai trebuie făcut pe circa 30 de kilometri desfăşurat, pe ambele sensuri. „Din păcate, asta nu e sub controlul nostru şi nici al dânşilor, ci ţine de condiţiile meteo, de umiditate cât mai mică şi temperatura peste patru grade Celsius. De cum va apărea soarele, avem un termen undeva la şapte zile, eu aş zice zece zile, cu rezervă. Am putea atunci semna recepţia pentru zona de rulare, fără spaţiile organizate în lateralul autostrăzii”, a mai spus, citat de Mediafax, ministrul Costescu.

Autostrada Timisoara Lugoj (o) Foto Costi DumaConstruirea lotului al doilea al autostrăzii Timişoara – Lugoj, realizată de Asocierea Tirrena Scavi SPA, a început în ianuarie 2014, termenul de finalizare fiind luna iulie a anului 2016, perioada de garanţie oferită de constructorul italian fiind de patru ani.

Costul lucrărilor a fost de peste 423 de milioane de lei (fără TVA), 85% din  valoare fiind acoperită din Fondul de Coeziune, iar 15% de la bugetul de stat.

CNADNR anunţă că acest tronson al autostrăzii, lung de 25 de kilometri, situat între localităţile Izvin şi Şanovita, are nouă poduri, 12 pasaje, un nod rutier în dreptul localităţii Topolovăţu Mare, două spaţii de servicii şi două parcări de scurtă durată. Lotul I al autostrăzii Timişoara – Lugoj – care are o lungime totală de 35 kilometri – a fost dat în folosinţă în 2012.

Potrivit Hotnews, Lotul II din autostrada Timişoara – Lugoj a avut nevoie de aproape trei ani şi o lună pentru a ajunge de la faza de licitaţie la cea de şantier, durata perioadei în care autostrada a rămas prinsă în stadiul birocratic (licitaţie, contestaţii şi procese) fiind mai mare decât perioada necesară ca întreg proiectul să fie construit fizic.

Iniţial, Lotul II a fost scos la licitaţie împreună cu Lotul I, dar licitaţia lansată de CNADNR a fost atacată prin contestaţii. Fiind în imposibilitatea de a face faţă contestaţiilor care au fost confirmate şi de către instanţă de judecată, CNADNR a decis, în 2012, să anuleze licitaţia şi să facă o altă procedură de achiziţie publică. Din momentul organizării licitaţiei – în urma căreia câştigător a fost desemnat constructorul italian Tirrena Scavi – şi până la semnarea contractului a mai trecut un an şi jumătate.

Deşi finalizat pe întreaga lungime de 27 de kilometri, circulaţia rutieră se poate desfăşura doar pe 16 kilometri, ultimii zece neputând fi folosiţi de pentru că, în dreptul localităţii Şanoviţa, autostrada se termină brusc, în câmp. La această situaţie, mai spune Hotnews, s-a ajuns pentru că CNADNR nu şi-a sincronizat acţiunile, iar unele proceduri au fost îngreunate. Deşi lotul 1 al autostrăzii Lugoj – Deva e în lucru din vara lui 2011, realizarea unui nod rutier la capătul spre Şanovita a fost pus, în planuri, în sarcina constructorului lotului 2 din Timişoara – Lugoj, Tirrena Scavi, constructor anunţat definitiv abia în decembrie 2013.

Print Friendly, PDF & Email