Lipsa negociatorilor pentru terenuri, reclamată la Primăria Timişoara

Conform unor sesizări transmise Primăriei, mai mulţi proprietari de terenuri din Timişoara se plâng că nu au cu cine discuta, deşi sunt dispuşi să facă schimb sau să vândă teren Municipalităţii, în zone în care se doreşte realizarea de investiţii de interes pentru oraş.

 

„Nu aveţi oameni”

Cu toate că Primăria Timişoara se loveşte nu o dată de lipsa terenurilor disponibile pentru diverse investiţii pe care doreşte să le realizeze în municipiu, conform unor proprietari de terenuri de care municipalitatea e interesată, instituţia duce lipsă de negociatori care să interacţioneze în mod corespunzător cu deţinătorii de suprafeţe în zonele de interes pentru oraş.  

„Sute de proiecte din Timişoara sunt blocate pentru că nu aveţi oameni în Primărie care să se ducă să negocieze schimburi de terenuri cu proprietarii care au teren în zonele unde Primăria ar avea de făcut investiţii. Există o comisie fantomă de negociat, dar nu există un birou, o persoană care să îţi spună clar că pentru terenul x Primăria îţi dă terenul y sau o listă de terenuri din care să îţi alegi. Chiar dacă dumneavoastră, ca primar, vreţi, zecile de frecători de mentă din Primărie nu vă ajută cu nimic. Eu cu cine discut despre un schimb, că bani să mi-l cumpăraţi înţeleg că nu aveţi?”, se arată într-o sesizare transmisă primarului Nicolae Robu, prin intermediul portalului de petiţii domnuleprimar.ro.

Problema este confirmată şi de către membri ai Consiliului Local. „Există o mare problemă, o lipsă acută de personal specializat pe segmentul ăsta. Avem nevoie de negociatori care să ştie să facă schimburi avantajoase, să cumpere la preţuri atractive şi să vândă în mod profitabil pentru Primărie”, spune consilierul local ALDE Ilare Bordeaşu.

Despre activitatea pe acest segment spune destul de multe raportul de activitate al Compartimentului Valorificare Patrimoniu, conform căruia structura „nu a desfăşurat o activitate specifică în cursul anului 2016, persoanele angajate in acest compartiment au sprijinit şi desfăşurat activitatea Biroului Spaţii cu altă Destinaţie. În cadrul Compartimentului Valorificare Patrimoniu s-au întocmit 10 cereri si răspunsuri şi s-au întocmit documentele necesare pentru o licitaţie care nu s-a desfăşurat, neexistând oferte depuse.”

 

Oportunităţi care nu trebuie ratate

Situaţia e paradoxală, în condiţiile în care proiecte importante pentru oraş au fost „îngheţate” din cauza lipsei terenurilor necesare.

Exemplu cel mai bun este poate cel al aquapark-ului, unde Consiliul Consultativ din Mehala a atras atenţia Municipalităţii că există teren disponibil în zonă. Reprezentanţii acestei structuri consultative spun că deşi s-a adus în discuţie la un moment dat ipoteza că terenul disponibil identificat nu ar fi al Primăriei, este spaţiu suficient în zonă, sunt sute de hectare libere pe terenuri care în urmă cu câteva zeci de ani erau păşune pentru animale, iar oamenii care lăsau acolo animalele plăteau taxe la primărie.  

„Există suprafeţele necesare, inclusiv pentru împărţirea acelor parcele de 400 de metri pătraţi pentru construcţia de vile de către tineri. Şi tocmai pentru că s-a ajuns la concluzia că există terenul disponibil, şi cei de la Primărie ştiu asta, s-a convenit să se realizeze un studiu de fezabilitate pentru aqua park. Aradul are, nu e normal să nu existe la Timişoara o astfel de investiţie, în condiţiile în care există teren la cinci minute de centru”, spune preşedintele Consiliului Consultativ de Cartier Mehala, Ioan Bolog.

Print Friendly, PDF & Email