La Kunsthalle Bega se deschide vineri, 28 mai, la ora 18, solo show-ul L’Anatomia del Cavallo, de Dan Vezentan.
Expoziția este un omagiu adus calului, un studiu anatomic al motorului economic, un loc de hidratare pentru animalele de tracțiune.
„În primul act, grinda cea mare se transformă într-o coloană vertebrală a unui mamifer, un posibil cal supradimensionat. Apoi apare fântâna: anvelope de tractor, de plug și semănătoare sunt folosite post-mortem într-o cascadă ce compune un nou sistem de hidratare. Înlocuiți de tehnologie în revoluția industrială, patrupezii își revendică acum pământurile. Jgheaburile sintetice stau suspendate în lanțuri și hamuri, fostele mijloace de domesticire și control sunt folosite împotriva tehnologiei, a mașinii. Vertebrele sunt atent protejate de hamuri și pături moi în așa fel încât spinarea sistemului să fie confortabilă. Caii disecați în cerneală urmează să se adape noaptea, în mod sigur sunetul apei și zurgălăii îi vor atrage hipnotic la sursă. Stația centrală de adăpare se transformă într-o oază pentru animalele de tracțiune, motorul economic are nevoie de reîmprospătare”, transmit organizatorii.
Intrarea la expoziţie se face pe scara exterioară, dinspre Hotel ibis, programul de vizitare fiind de marți până sâmbătă, între orele 12-18, în perioada 28 mai – 11 iulie.
Dan Vezentan (născut în 1978, la Seini), explorează universul zootehnic-agricol și ecologia. Lucrările sale se inspiră din designul gospodăriilor și sistemelor de hrănire ale animalelor, investigând domesticirea, producția de alimente, economia circulară și surplusul. A crescut în contextul unui mediu agricol din Maramureș, înconjurat de ferme, manuale tehnice agricole și cărți de anatomie animală. A absolvit Universitatea de Arte din București, trăiește și lucrează ca artist și fotograf în București, a participat la Mobile Biennale, Art Encounters, a expus în Muzeul Național de Artă Contemporană București, BOZAR Bruxelles, Sandwich București, C5 + 86 Space Beijing, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” București.
Ultimele comentarii