Inventarul semnelor de circulaţie din Timişoara, tot în lucru, de aproape cinci ani

Inventarierea indicatoarelor rutiere din Timişoara, promisă de acum cinci ani, se lasă aşteptată la Direcţia Tehnică a Primăriei. Aşteptată se lasă şi investigaţie promisă la Consiliul Concurenţei, pe această temă.

 

Încă se numără semnele de circulaţie?

În urmă cu apropae cinci ani, când se dezbătea intens subiectul supra-semnalizării rutiere din Timişoara, situaţia la care s-a ajuns în urma unui contract încheiat în timpul fostei administraţii a Primăriei, se promitea o inventariere exactă a semnelor de circulaţie. Asta, după ce se ajunsese ca pe unele străzi să fie montate din doi în doi metri.

Consilierii locali care au cerut această contabilizare spun că încă o aşteaptă cu interes. „Cred că este încă în lucru, de vreo cinci ani. Eu nu am primit nicio informare pe această temă. Şi dacă acum se încearcă să se acrediteze ideea că totul a fost în regulă, să nu se uite faptul că la controlul Curţii de Conturi s-a spus foarte clar că pe acest contract s-a mers pe o contabilizare valorică, nu numerică, variantă care ar fi indicat exact ce şi unde s-a amplasat. Sunt semne de circulaţie care puteau fi la fel de bine montate la Lugoj sau la Szeged. Aşa că numărul indicatoarelor continuă să rămână o enigmă, şi ar putea deveni probabil o atracţie turistică. În loc de pokemoni, turiştii ar putea să caute şi să numere indicatoarele rutiere din Timişoara”, spune consilierul local PNL Simion Moşiu.

Citeşte şi: Semnalizarea rutieră din Timişoara, o incontrolabilă afacere-monopol de milioane de euro

În opinia sa, vor exista probleme mai târziu dacă, după finalizarea vechiului contract, a fost preluată semnalizarea rutieră fără un inventar al elementelor de semnalizare. „Problema a fost astfel transferată elegant de la Direcţia Tehnică la Drumuri Municipale”, susţine Simion Moşiu.

 

Anchete în aşteptare

Acum doi ani, solicitat să-şi exprime un punct de vedere pe tema contractelor pe termen lung încheiate de fosta administraţie locală timişoreană (cel mai celebru fiind cel al semnalizării rutiere) Consiliul Concurenţei a cerut să se facă schimbări. Motivând că durata derulării unui astfel de contract trebuie fixată ţinând cont de necesitatea garantării stabilităţii economice şi financiare a proiectului, în aşa fel încât să nu limiteze libera concurenţă mai mult decât este necesar pentru garantarea recuperării costurilor asociate investiţiei. Cu toate acestea, un control pe această temă nu s-a mai concretizat.

Tot pe subiectul semnalizării rutiere, dar la un alt nivel, fără legătură cu municipiul Timişoara, Consiliul Concurenţei anunţa zilele trecute că a declanşat o investigaţie privind o posibilă înţelegere pe piaţa comercializării produselor de semnalizare şi siguranţă rutieră în cadrul unor licitaţii publice organizate, în perioada 2014- 2016, de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA, în prezent Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.

Investigaţia vizează o posibilă împărţire a pieţei în cadrul a trei proceduri de achiziţie publică organizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA, pentru atribuirea acordurilor-cadru de furnizare a indicatoarelor rutiere şi a mijloacelor de semnalizare rutieră pe reţeaua de drumuri naţionale din administrare, necesare celor şapte structuri regionale administrative din subordinea sa, respectiv DRDP Timişoara, Cluj, Iaşi, Constanţa, Bucureşti, Craiova şi Braşov. Rămân de văzut ce se va descoperi şi când vor fi făcute publice rezultatele controalelor.

Print Friendly, PDF & Email