Intermodalul de la Timişoara, pe locul doi în lista de priorităţi ale Ministerului Transporturilor

După o perioadă în care nu a mai făcut declaraţii publice pe tema realizării de centre intermodale de transport în ţară, Ministerul Transporturilor îşi reafirmă intenţia de a investi cu prioritate şi în acest tip de structuri. Indicând că proiectul de la Timişoara este pe locul doi, ca prioritate, după Bucureşti.

 

O nouă confirmare

Solicitat să menţioneze care sunt planurile sale legate de construirea de centre de transport intermodal în ţară, Ministerul Transporturilor a menţionat că va investi cu prioritate în astfel de structuri. Şi a făcut public şi un „clasament” al priorităţii sau oportunităţii realizării unor astfel de centre. În acest clasament pe primul loc e construcţia unui Terminal Multimodal nou la Bucureşti. Pe poziţia a doua se găseşte construcţia unei astfel de structuri la Timişoara. Urmează Cluj Napoca, Bacău, Oradea, Giurgiu, Suceava, Iaşi, Craiova Turda şi Braşov.

Pe plan local, după numeroase teorii şi variante, pare să se fi stabilit ca fermă realizarea unui astfel de terminal în zona Aeroportului Timişoara. „A fost iniţiat un proiect de Hotărâre de Guvern, susţinut de către Consiliul Judeţean Timiş, care prevede ca suprafaţa de teren din zona aeroportului necesară pentru realizarea acestei investiţii să fie transferată de la Ministerul Transporturilor în domeniul public al judeţului Timiş. Varianta bună, pentru că, dacă s-ar fi rămas pe Ministerul Transporturilor, am fi fost nevoiţi să asigurăm o cofinanţare a proiectului de 50%, care ne depăşea posibilităţile. În cealaltă variantă, cu Consiliul Judeţean, cota de cofinanţare este de doar 2%”, spune Dan Idolu, directorul Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” Timişoara.

 

O investiţie ambiţioasă

Ultima variantă, sprijinită de Master Plan-ul General de Transport, în care figurează obiectivele de investiţii pentru perioada 2015 – 2030, a fost că în Timiş Centrul Intermodal de Transport se va construi în zona Aeroportului Timişoara.

Se apreciază în acest sens că, odată cu dezvoltarea acestui proiect, companiile private „vor avea noi oportunităţi de dezvoltare prin oferirea unor legături excelente între căile rutiere – prin conexiunile cu şoseaua de centură şi autostradă – şi cele feroviare şi aeriene” şi se va „contribui la eliminarea traficului greu din oraş, la reducerea poluării, la decongestionarea traficului urban şi la menţinerea în stare bună a infrastructurii rutiere urbane.”

Potrivit aceluiaşi proiect, terminalul de marfă va include un centru cargo, o platformă de staţionare aeronave şi un terminal de cale ferată. În plus, proiectul prevede şi reabilitarea liniei ferate existente în perimetrul aeroportului, conectarea acesteia la reţeaua naţională, realizarea de locuri de parcare pentru autovehicule şi conexiuni de transport.

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, bogdan.piticariu@timpolis.ro