Este greu de înţeles felul în care au fost repartizate autovehiculele de serviciu la Consiliul Judeţean Timiş. Cert este că, pe baza algoritmului prezent, Serviciul de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului nu are maşină. Ceea ce presupune faptul că activitatea de verificare în teren, în judeţ, ar trebui să se facă la picior.
Inspectori pietoni
După rearanjări anuale succesive ale numărului de autoturisme ale instituţiei şi ale consumului aferent de combustibil, la Consiliul Judeţean Timiş s-a ajuns la situaţia în care una dintre structurile cu atribuţii directe în domeniul respectării legislaţiei în domeniul construcţiilor, Serviciul de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului, să nu mai aibă cu ce să se deplaseze în teritoriu.
Problema a fost adusă la cunoştinţa conducerii Cj Timiş la ultima şedinţă de plen, când, cu prilejul discutării Proiectului de hotărâre privind aprobarea modificării Normativelor privind dotarea cu autovehicule şi consumul lunar de carburanţi, un consilier judeţean liberal a subliniat situaţia aberantă. „În mandatul trecut am solicitat trecerea unei maşini de la Direcţia Tehnică la Direcţia de Urbanism. Acum ne aflăm în situaţia în care Direcţia de Urbanism nu are maşini în dotare pentru desfăşurarea activităţii. Am înţeles că această problemă se poate rezolva doar printr-un demers legislativ şi
de aceea vă rog să faceţi toate demersurile necesare pentru a putea ieşi din acest impas”, a spus consilierul Cosmin Costa.
Preşedintele CJ Timiş, Călin Dobra, proaspăt intrat şi ieşit din Parlament, a menţionat că a şi fost demarat acest demers legislativ: „Din păcate numărul de maşini este limitat la şase maşini şi sperăm că demersul făcut de către Consiliul Judeţean să aibă succes.”
Chiar şi aşa, până la schimbarea legii, probabil că maşinile existente ar trebui redistribuite astfel încât activitatea specifică de inspecţie în domeniul urbanismului să nu aibă de suferit.
Conform informaţiilor de pe site-ul CJ Timiş, Serviciul de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului are în atribuţii coordonarea activităţii de amenajare a teritoriului şi urbanism pe teritoriul judeţului Timiş, stabilirea orientărilor generale privind amenajarea teritoriului şi organizarea şi dezvoltarea urbanistică a localităţilor, pe baza planurilor de amenajare a teritoriului şi urbanism aprobate. Cum se pot face toate acestea în judeţ fără măcar o singură maşină de serviciu ?
„Serviciului de Urbanism îi fusese repartizată o maşină de la Direcţia Tehnică. Între timp, Direcţia Tehnică s-a desfiinţat, în urma reorganizării iniţiate de Sorin Grindeanu, şi aşa s-a ajuns ca pentru Urbanism să nu mai existe nicio maşină. E greu de imaginat cum se pot realiza acţiuni de verificare în judeţ în aceste condiţii”, ne-a declarat Cosmin Costa.
Puţine anomalii urbanistice sancţionate
Timişul are nevoie de verificări în domeniul urbanismului cu atât mai mult cu cât sancţiunile date în acest domeniu sunt puţine, raportate la „anomaliile” din judeţ. Anul trecut, la final de mandat, Corpul de Control al fostului prim-ministru Dacian Cioloş a făcut publice rezultatele unui control retrospectiv realizat în 12 judeţe în domeniul disciplinei în construcţii, şi monitorizarea post-control legată de realizarea măsurilor impuse în urma verificărilor.
Timişul s-a numărat printre judeţele care au făcut obiectul acţiunii de control, aici constatându-se că, deşi numărul acţiunilor de control şi inspecţie a fost semnificativ, numărul amenzilor aplicate a fost foarte mic.
Exemplu retrospectiv este dat, pentru perioada cuprinsă între trimestrul IV 2010 şi trimestrul IV 2014, când Inspectoratul Judeţean în Construcţii Timiş, care a raportat 18.079 de activităţi de control şi inspecţie, a dat 70 de amenzi contravenţionale, în cuantum total de 174.510 de lei.
Ultimele comentarii