Inelul IV al Timișoarei, care ar urma să lege zona intersecției de la AEM de b-dul Dâmbovița, va intra în lucru curând, anunţă Primăria.
Edilul Nicolae Robu a anunțat, azi, că vor începe în curând lucrările vizând realizarea Inelului IV al Timișoarei, care va lega sensul giratoriu din zona AEM de b-dul Dâmbovița. Lucrările vor viza realizarea unui tronson nou, cu o lungime de aproximativ 1,6 kilometri, situat între strada Măcin și strada Constructorilor, dar și realizarea unor lucrări de extindere și modernizare pe tronsoane deja existente.
Inelul IV va urma un traseu care va ocoli orașul, plecând din zona platformei industriale de pe Calea Buziașului, va trece prin proximitatea lizierei Pădurii Verzi, continuând apoi cu Calea Lipovei, Calea Aradului, Calea Bogdăneștilor, subpasajul din zona Solventul, un tronson situat în proximitatea Gării de Nord și ajungând, în final, în zona b-dului Dâmbovița.
Primarul spune că, având în vedere faptul că unele porțiuni de drum din Inelul IV sunt deja circulabile, iar altele, realizate parțial, urmând a fi doar modernizate, este de așteptat ca întreaga lucrare să fie finalizată până în anul 2018.
Potrivit aprecierii sale, în condițiile în care Guvernul nu aprobă finanțarea pentru Centura de Sud, este important ca Timișoara să aibă finalizate lucrările la acest inel ocolitor, urmând ca, imediat după obținerea întregii documentații, să fie demarate și lucrările la Inelul I al Timișoarei. „Inelul IV e în jurisdicția Municipiului și poate fi realizat cu fonduri de la bugetul local”, precizează edilul.
Lungimea totală a Inelului IV va fi, potrivit Direcției Tehnice a Primăriei Timișoara, de 12 kilometri, din care tronsonul care va trebui realizat integral, situat între strada Măcin, zona lizierei Pădurii Verzi și strada Constructorilor, urmează să măsoare 1,6 kilometri și are, în acest moment, proiectul tehnic finalizat.
Pentru demararea acestor lucrări, a căror documentație este deja gata, urmând să fie depusă pe SEAP, edilul spune că Primăria a primit recent și acceptul de folosire a proprietății UMT, în vederea efectuării propriu-zise a lucrărilor.
În ceea ce privește restul lucrărilor care urmează să fie efectuate, Nicolae Robu spune că, pe tronsoanele care sunt în acest moment circulabile, vor fi realizate lucrări de extindere și modernizare, lucrările de proiectare fiind în curs pentru amenajarea străzii Grigore Alexandrescu, pe tronsonul cuprins între Calea Torontalului şi Calea Aradului, cu o lungime de aproximativ 800 de metri. Nicolae Robu mai spune că în zona Căii Torontalului se intenționează extinderea la patru benzi, realizarea de locuri de staționare și de trotuare, în vreme ce în zona Căii Bogdăneștilor lucrările vor include amplasarea pe mijloc a liniei de tramvai, deja existentă, și efectuarea unor lucrări de modernizare. Despre care estimează că vor putea fi efectuate în ritm alert, dat fiind că se vor desfășura exclusiv suprateran.
Ultimele comentarii