Ministerul Transporturilor a fost interpelat zilele trecute pentru lipsa unor curse interne est-vest, respectiv între Timişoara şi oraşele mari din estul ţării care să fie operate de către compania Tarom.
Lămuriri cerute oficial
Ministerul Transporturilor a fost din nou interpelat de la tribuna Camerei Deputaţilor, la începutul acestei săptămâni, cu privire la situaţia companiei aeriene Tarom. De această dată accentul a fost pus pe lipsa unor zboruri necesare care să facă legătura între oraşele din vestul şi cele din estul ţării.
Ministerului Transporturilor i s-a cerut să precizeze care este strategia Tarom de a se menţine competitivă pe piaţa aeronautică din România. Totodată, dacă s-a cerut şi efectuat o analiză a companiei Tarom, în ultimii doi ani, vizavi de retrageri ale unor curse, anulări, întârzieri şi defecţiuni ale aeronavelor şi dacă există vreo legătură între aceste evenimente şi captarea pieţei Tarom de către companii particulare.
„Care este explicaţia pentru care Tarom a refuzat ani la rând să introducă curse directe între principalele oraşe ale României, de exemplu: Iaşi-Cluj, Bacău-Timişoara, în condiţiile în care aceste rute puteau fi profitabile, în absenţa unei autostrăzi între Moldova şi Transilvania?”, a întrebat deputatul Silviu Macovei.
Situaţia companiei Tarom a fost, de altfel, recent, un subiect constant de interpelări, întrebări şi declaraţii în Parlament. „Pur şi simplu, decât să cheltuim banii pe tot felul de lucruri inutile şi Guvernul României să se piardă în detalii, ar trebui de urgenţă să pornească procedura de cumpărare a unor avioane moderne şi performante şi de schimbare a flotei Tarom, pentru că e vorba de siguranţa oamenilor, e vorba de vieţile oamenilor şi e vorba de o chestiune de securitate naţională”, a declarat pe această temă şi deputatul Mihai Voicu.
Mai puţine zboruri interne Tarom, la Aeroportul Timişoara
Conducerea Aeroportului Timişoara susţine că, deocamdată, nu există semnale că ar putea exista o creştere a curselor interne Tarom, spre şi dinspre Timişoara.
„Dimpotrivă, constatăm o tendinţă de reducere. S-au scos inclusiv cursele în care avioanele rămâneau peste noapte la Timişoara, probabil pentru a se reduce costurile de cazare pentru piloţii care rămâneau peste noapte să doarmă în oraş. O dezvoltare salutară pe segmentul zborurilor interne vedem mai degrabă de la companiile Wizz Air şi Ryanair”, spune Dan Idolu, directorul Aeroportului Timişoara.
Ultimele comentarii