Pentru că nu reuşeşte să recupereze sumele pe care le are de încasat de la diverşi agenţi economici, Consiliul Judeţean Timiș intenţionează să contracteze serviciile unor executori judecătoreşti. Primele pe lista executărilor ar fi, conform unor consilieri judeţeni, unele filme din Parcul Industrial, care au „uitat” să plătească taxele de concesiune pe perioade lungi de timp.
Recuperare „cu forcepsul”
La nivelul Consiliului Judeţean Timiș au existat dificultăţi reale de recuperare a unor sume datorate de diverşi agenţi economici, cu precădere de către cei care au concesionat parcele la Parcul Industrial Timişoara.
În aceste sens, zilele trecute, CJ Timș şi-a anunţat intenţia de a achiziţiona servicii ale unor executori judecătoreşti, „necesare pentru recuperarea creanţelor bugetare ale CJT, rezultate din raporturi juridice contractuale, în urma sentinţelor civile obţinute în instanţă”. Administraţia judeţeană vrea să achiziţioneze aceste servicii prin cumpărare directă, şi motivează necesitatea achiziţiei prin faptul că „există creanţe pe care instituţia le are de recuperat de la operatori economici care nu au sediile sociale sau măcar puncte de lucru înregistrate oficial în Timiş, Arad sau Caraş /everin”, şi de aceea ar fi nevoie de încheierea unui contract de servicii cu un birou de executor judecătoresc de pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, „pentru a putea duce la îndeplinire procedura de executare silită în aceste dosare excepţionale”.
Conform unor consilieri judeţeni, serviciile de recuperare sunt necesare într-o proporţie mare în cazul unor firme care au concesionat spaţii în Parcul Industrial Timişoara.
„La un moment dat pe lista de proiecte a apărut chiar şi un proiect de hotărâre prin care se încerca modificarea reglementărilor de concesionare în cazul Parcului Industrial. După care acest proiect a fost retras, în urma deciziei conducerii Consiliului Judeţean, înainte de şedinţa de plen, fără vreo explicaţie. Situaţia Parcului Industrial e la fel de complicată ca întotdeauna, înregistrând un vârf al complicaţiilor spre finalul anului trecut”, spune consilierul judeţean Marius Martinescu.
Un cumul de probleme
CJ Timiş anunţa în 2013 că se judecă cu 80% din firmele din PITT, în mare parte din cauza taxelor de concesiune şi a modului în care au fost încheiate contractele de concesiune.
Pe lângă aceste procese, administraţia judeţeană se mai confrunta cu o problemă, în condiţiile în care o parte din firmele care şi-au construit hale pe terenurile concesionate au ajuns în insolvenţă. “Având în vedere faptul că, în momentul de faţă, ne confruntăm cu situaţia intrării în procedura de insolvenţă a mai multor firme care au concesionat şi au realizat investiţii pe astfel de parcele şi, prin urmare, cu scoaterea la licitaţie de către lichidatorii judiciari a halelor construite, ceea ce presupune implicit încetarea contractelor de concesiune cu firmele respective, se impune găsirea unei soluţii pentru reglementarea situaţiei terenului, care rămâne în continuare ocupat de construcţii”, se menţiona într-un raport al administraţiei judeţene, legat de PITT.
Situaţia insolvenţelor de la PITT s-a dovedit a fi complicată inclusiv pentru CJ Timiş. În 2013, pentru a reduce cheltuielile aferente reparaţiilor necesare pentru parcul auto, administraţia judeţeană a decis să-şi creeze un service propriu. A găsit şi locul de funcţionare potrivit, o hală din PITT, care aparţinuse unei societăţi intrate în insolvenţă. Ulterior, oficialilor CJ Timiş li s-a adus însă la cunoştinţă că hala a fost vândută. Fără ştiinţa administraţiei judeţene, deşi aceasta făcea parte din masa credală, având de încasat sume destul de mari de la societatea ajunsă în insolvenţă. Deşi se promitea o anchetă serioasă pe această temă, bănuindu-se scurgeri de informaţii nepermise din instituţie, până la urmă aceste intenţii nu s-au mai concretizat în vreun fel.
Ultimele comentarii