Efectele izolării asupra elevilor, studiate la nivel internaţional

Efectele psihologice și sociale ale perioadei de izolare asupra elevilor avor fi analizate într-un studiu internațional derulat în România de Asociația Timișoara 2021

 

Cercetarea internațională, intitulată Viața mea în izolare, va fi derulată în următoarea perioadă și în România și are în vedere evaluarea posibilelor repercusiuni psihologice și sociale ale perioadei de izolare, determinate de pandemia de coronavirus, asupra elevilor din ciclurile gimnazial și liceal. Proiectul a fost inițiat de Rețeaua Europeană pentru Psihiatrie Psihodinamică, cu sediul în Roma, și se desfășoară în mai multe țări europene. În România, cercetarea este coordonată de Asociația Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii.

În cursul lunii mai, Asociația Timișoara 2021 transmite că a primit din partea președintelui RețeleiEuropene pentru Psihiatrie Psihodinamică, Annelore Homberg, invitația de a lua parte la această cercetare.

Până în prezent, reprezentanții Asociației Timișoara 2021 au contactat parteneri din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Alba, precum și instituții din învățământul preuniversitar așa cum sunt Inspectoratele Şcolare Județene Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Centrele de Informare Europeană „Europe Direct” din Arad și Regiunea Centru, dar și Clubul de presă Valea Jiului.

“Rezultatele obținute ne-ar putea determina să găsim noi soluții pentru a răspunde nevoilor lor, prin adaptarea programelor și proiectelor noastre”, declară Maria Vulcan, coordonatorul proiectului la nivel național.

Asociația Timișoara 2021 lansează un apel către instituțiile de învățământ din toată ţara să susțină această cercetare europeană. Perioada de colectare a răspunsurilor este luna iunie, iar la finalizarea studiului, vor fi puse la dispoziție concluziile studiului.

În prezent, chestionarul este deja aplicat în Italia, în Roma și Florența, precum și în Spania, în Barcelona. De asemenea, se fac demersuri pentru a fi aplicat în Croația, prin Asociația Rijeka 2020 – Capitală Europeană a Culturii.

Autorii studiului Viața mea în izolare sunt dr. Annelore Homberg împreună cu trei cadre didactice de la Universitatea Sapienza din Roma,  Lauro Quadrana, Olivia Cox, Sara Fabbri și Elena Monducci.

Chestionarul Viaţa mea în izolare este disponibil la adresa web: https://it.surveymonkey.com/r/DRD6VWR.

Print Friendly, PDF & Email