Drumul Săcălaz – Sânmihaiu Român, degradat la patru luni de la inaugurare

Inaugurată la finalul anului trecut, mini-centura care leagă comunele Săcălaz şi Sânmihaiu Român este deja degradată.

 

Şosea cu termen de garanţie de patru luni

Odată cu primăvara au ieşit la iveală şi problemele legate de execuţia porţiunii de drum de 5,5 kilometri care leagă comunele Săcălaz şi Sânmihaiu Român, şi care era prezentată de Consiliul Judeţean Timiş ca o mini-centură care ar fi trebui să îi scutească pe o parte din şoferi de tranzitarea Timişoarei.

Deşi au trecut de abia patru luni de la momentul inaugurării, în noiembrie 2016, drumul are porţiuni în care cedează, apărând gropi şi fisuri destul de mari.

Ca şi în cazul altor lucrări cu probleme de calitate, CJ Timiş susţine că de vină este traficul greu, şi în acest sens conducerea instituţiei susţine că va lua măsuri pentru creşterea numărului de puncte de cântărire şi taxare pe drumurile judeţene. „Avem posibilitatea de punere în funcţiune a cântarelor mobile. Vom face toate demersurile astfel încât cu toţii să înţeleagă, transportatorii, că trebuie să respecte indicaţiile din trafic”, spune Călin Dobra, preşedintele CJ Timiş.

Consilierul judeţean PNL Tiberiu Lelescu afirmă că problema acestui drum degradat nu s-a luat în discuţie la ultimele şedinţe de plen, dar s-a vorbit despre faptul că trebuie luate măsuri pentru înfiinţarea mai multor puncte de cântărire. „Nu ştiu însă dacă aceasta va fi soluţia, pentru că probabil că se vor găsi probleme să se evite cântărirea, prin drumuri ocolitoare, prin circulaţie pe timp de noapte şi aşa mai departe”, mai spune Tiberiu Lelescu.

 

Probleme vechi cu traficul greu

Traficul greu şi lucrările la autostradă au fost în mod constant invocate ca motivele pentru care porţiuni de drumuri judeţene reabilitate de CJ Timiş se distrug la intervale scurte de timp după reabilitare.

În Timiş, porţiuni mari de drum judeţean, unele proaspăt reabilitate, sunt afectate de traficul greu şi lucrările aferente porţiunilor de autostradă din vestul ţării. Unul dintre paradoxurile legate de lucrările de infrastructură este că, în unele cazuri, ceea ce se construieşte sau se modernizează într-o parte a reţelei duce la distrugeri pe tronsoanele vecine. De exemplu, pe autostrada Lugoj-Deva, lucrările au afectat porţiuni destul de mari din drumurile judeţene învecinate.

Anul trecut, conducerea CJ Timiş a propus un amendament, formulat de Comisia Economică, în care se prevede că utilizatorii drumurilor judeţene sunt obligaţi să execute toate reparaţiile necesare, ca urmare a deteriorării porţiunilor de drum judeţean.

Conform declaraţiilor unor consilieri judeţeni, o prevedere care instituie obligativitatea reparării porţiunilor de drum judeţean nu va avea niciun efect pozitiv, pentru că antreprenorii care se ocupă de autostradă nu se raportează decât la prevederile din contractul încheiat cu Ministerul Transporturilor. Prevederi care, de obicei, nu instituie obligaţii legate de repararea infrastructurii rutiere judeţene degradate. Astfel, se consideră că aceste prevederi contractuale prevalează asupra oricăror regulamente aprobate la nivel judeţean.

Print Friendly, PDF & Email